| کد خبر: 29684 |

◄ سیاسی‌ترین طرح عمرانی کشور کدام است؟

تین نیوز | چندی پیش خبرگزاری فارس گزارشی در خصوص احداث خط ریلی بین تهران آمل منتشر کرد که در بخشی از این گزارش عنوان شده بود " احداث متروی تهران به آمل در حالی در استان مازندران مطرح است که کشاورزان این شهر خواستار جلوگیری از تغییر اراضی کشاورزی هستند. "
به نوشته فارس " جمعی از کشاورزان آملی در محل پروژه متروی تهران به آمل اعتراض خود را نسبت به تصاحب اراضی‌شان برای اجرای پروژه عنوان کردند. تجمع آنها در محل اجرای پروژه بزرگ مترو تهران آمل در حالی مطرح شد که نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون استاندار و فرماندار ویژه، دادستان و رئیس دادگستری شهرستان آمل، معاون فرماندار آمل و جمعی از روسای این شهرستان برای بازدید و رسیدگی به اجرای پروژه به محل کارگاه آمده بودند. "

حساسیت این موضوع و بازنشر این گزارش در تین نیوز موجب شد برخی کاربران به ارایه نظر در مورد این موضوع بپردازند که این نظرات به شرح زیر است:

1- یک طرح عمرانی، آن هم طرح پر هزینه باید توجیه داشته باشد. مثلا مترو تهران آمل:
در خاک ساده تهران، هر کیلومتر مترو 70 تا 100 میلیارد تومان هزینه می طلبد، تونل های چند ده کیلومتری که قرار است در کوه سخت گذر و گرانیتی البرز ایجاد شود چه میزان هزینه می طلبد؟
خریدن زمین های احداث کارگاه و تجهیز کارگاه و مسیر پروژه چه میزان است؟
با پول این پروژه عجیب، چند پروژه ملی به اتمام می رسد؟
ایستگاه های مترو قرار است کجاها باشد؟ ایستگاه اول تهران، ایستگاه دوم آمل ؟!!!
با وجود مشکل عدیده مثل سیلاب، گازهای خطرناک درون تونلی موقع احداث و ... چند سال طول می کشد که پروژه به سرانجام برسد؟ تورم چه میزان است ؟
بعد از افتتاح استقبال چگونه خواهد بود؟ مردم از آمل تا بابل، ساری، قائمشهر، بابلسر، چالوس و بهشهر چگونه کم هزینه تردد کنند که از مترو تهران آمل استقبال کنند؟
با وجود ده ها طرح پر هزینه و ملی که ایران را در سیاست و اقتصاد قوی می کند جایگاه اولویتی این پروژه چگونه تعریف می شود ؟
فکر می کنم که نماینده محترم آمل می خواهند یک آزادراه تهران شمال افسانه ای دیگر درست و به نام خود ثبت کنند، با این فرق بالاخره روزی آزادراه تهران شمال افتتاح می شود. ایشان می خواهند سیاسی ترین و بی منطق ترین طرح عمرانی جهان را به نام ایران بزنند.

2- این طرح به دلایل فنی هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید ولی وزارت راه به دلیل فشارهای بی حد و حصر نماینده محترم در حال پامال کردن بودجه بیت المال است. ان شاالله آقای نماینده محترم درآخرت پاسخگوی حیف و میل بیت المال باشند در این دنیا که به دلیل نماینده بودن به احدی از کارشناسان پاسخگو نیستند.

3- لازمه هر كاری در منطقه شمال مطالعات زيست محيطی و مطالعات آثار اجتماعی است تا مردم و محيط زيست صدمه نبينند ساخت ده ها كيلومتر تونل در اين مسير عوارض زيست محيطی زيادی دارد.

4- درباره اين پروژه شايعات بسيار زياد است و بهتر است مقامات وزارت راه در باره اين پروژه اذهان عمومی را روشن كنند. اينكه يك نماينده مجلس با دبير انجمن راهسازی در جرايد با هم بگو و مگو كنند ولی مقامات مسئول هيچ نگويند درست نيست.

5- از اول در مورد این پروژه شاهد فرافکنی سایتهایی مانند تین نیوز و ..... در مورد این پروژه و عدم تناسب آن با اقتصاد مقاومتی و ضرر ده بودن آن بودیم.
متاسفانه در سالیان اخیر استان های شمالی فراموش شده و حال پروژه مهمی در حال انجام می باشد بسیاری افراد از جمله دبیر انجمن راهسازی ایران که نمونه بارزی از آن می باشد به مخالفت پرداخته اند.
ولی به عنوان یک مازندرانی و شهروند ساروی از شما تقاضا مندم نگاه خود را تغییر و به سمت حمایت از پروژه های زیربنایی استان و حل مشکلات مربوطه سوق دهید، نه داغ کردن دعواها.

6- وجود مشكلات فعلی در تردد به شمال كشور كه عيان است و كسی منكر آن نيست ولی برای حل يك مشكل نبايد مشكل بزرگتری ايجاد شود. آنچه اكنون به عنوان راه حل مطرح شده و قرار است كلنگ بخورد يك راه حل منطقی و مطالعه شده و قابل قبول كارشناسان نيست و مانند درآمدن از چاله و افتادن در چاه است. آيا شما مواقفيد كه برای افتادن در چاه همگی حمايت كنند و همراهی كنند؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.