ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.
سید محمد آقامیری درباره ماجرای سنگ اندازی یک مقام ارشد در وزارت کشور برای واردات اتوبوس های برقی و واگن های متروی چینی اظهار کرد: دو سیستم برای واگن های مترو شامل AC , DC وجود دارد و واگن ها باید بر اساس آنالیزور سیستم های الکتریکالی که روی آنها نصب است، ساخته شود تا کارایی داشته باشند.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، آقامیری ادامه داد: بر این اساس، شرکت های چینی به ایران آمدند و از سیستم قطارهایی که مدنظر ماست نمونه برداری کردند تا طراحی بر اساس آن انجام شود؛ بنابراین آنالیز سیستم قطارهای مترو به شرکت چینی داده شده و امر واگن سازی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: خللی در ساخت واگن ها وجود ندارد اما به دلیل اینکه پک پای قرارداد مربوط به دولت است، طرف چینی اعلام کرده که سیستم های فنی که در قرارداد شهرداری تهران پیوست شده، باید به تأیید دولت هم برسد.
آقامیری افزود: تأیید سیستم فنی که درخواست شرکت چینی بود، به وزارت کشور رفته اما نیروهای فنی که بخواهد آن را خوب بررسی کند، در اختیار نداشته اند که باعث شده کار مدتی معطل بماند.
آقامیری با اشاره به اینکه خللی در تولید و قرارداد ایجاد نشده است، گفت: در این راستا گلایه هایی مطرح شد و پیگیری هایی در حال انجام است که زودتر پاسخ شرکت چینی مبنی بر تأیید سیستم فنی قطارها داده شود.
به گزارش تسنیم، پیش از این، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نسبت به ممانعت از ورود واگن های مترو و اتوبوسهای برقی وارداتی از چین به داخل کشور انتقاد کرده و گفته بود: "متأسفانه فردی که در وزارت کشور مسئولیت دارد برای ورود واگن ها و اتوبوس ها چالش ایجاد کرده است!"
این واگن ها مربوط به قرارداد 791 واگنی است که زاکانی سال گذشته برای عقد قرارداد آن عازم چین شد.
اولا چرا از شرکت های داخلی واگن نمیخرید که برای جوانان ایرانی اشتغال ایجاد بشه بعدش چرا از چین واگن میخرید که در این سال ها دیدیم چه واگن های بی کیفیتی میسازه