افتتاح بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر راه و راه آهن در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی، ۲۳۲ کیلومتر راه آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی، ۲۳۲ کیلومتر راه آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و آن را نشان از عزم راسخ دولت در تکمیل شریان های حمل و نقلی کشور دانست.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی صبح امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه در دیدار با مدیران عامل شرکت های راهسازی، سرمایه گذار و مهندسین مشاور ضمن تقدیر از تلاش های سال گذشته در توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و نامگذاری سالجاری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" امیدواریم این مشارکت و حضور شما در سال جدید هم مانند گذشته تداوم داشته باشد و دولت نیز با تدوین دستورالعمل های جدید، روند مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های حمل و نقل را تسهیل کند.
خادمی توسعه شبکه حمل و نقل کشور در سال گذشته و حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در پروژه ها را درخشان دانست و اظهار داشت: ۳۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی معادل احداث یک سد خاکی در کنار حفاری ۱۸.۳ کیلومتر تونل که لاینینگ ۱۷.۴ کیلومتر آن هم تکمیل شده است.
وی با اشاره به افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی در سال گذشته با رشد ۳ برابری نسبت به میانگین سالانه اظهار داشت: افتتاح ۲۳۲ کیلومتر راه آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در کشور علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در افتتاح سالانه پروژه ها نشان از عزم راسخ دولت در تکمیل شریان های حمل و نقلی کشور دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توان و تخصصی مهندسین داخل کشور ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی از نظر وجود ندارد و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد.
خادمی توان مهندسی کشور را چندین برابر بیشتر از منابع موجود دانست و گفت: با توجه به قابلیت ها و پتانسیل های موجود در بدنه مهندسی کشور، می توانیم بر روی صدور خدمات فنی خصوصاً به کشورهای همسایه تمرکز کنیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیگیری مصوبات مجلس در بخش زیرساخت های حمل و نقل و استفاده از روش های قانونی برای تأمین منابع مورد نیاز پروژه های راهسازی را یکی از الزامات پیشرفت در اقدامات ذکر کرد.
وی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه راهسازی کشور با حضور رئیس جمهور در سال گذشته را نشان دهنده اهمیت طرح های راهسازی اعلام کرد و بیان داشت: اکثر پروژه های افتتاح شده در سال گذشته به ویژه در حوزه آزادراهی از نظر طول، نوع اجرا و حجم عملیات اجرایی در نوع خود یک ابر پروژه محسوب می شوند و امیدواریم با رفع برخی موانع از جمله اعتبارات و با تکیه بر توانمندی شما عزیزان بتوانیم این رویه را در سال جدید نیز ادامه دهیم.
خادمی در ادامه مهم ترین ضرورت در طرح های راهسازی کشور را سبک سازی و اولویت بندی پروژه ها دانست و گفت: جامعه مهندسین مشاور کشور به عنوان افرادی که ستون اصلی طراحی پروژه ها هستند و پیمانکاران در بخش اجرایی لازم است با در نظر گرفتن حجم پروژه های در دست ساخت کشور بر سبک سازی و اولویت بندی پروژه ها کار کنند تا بتوانیم یک مسیر را در چند بخش به بهره برداری برسانیم تا ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع، مسیرهای احداث شده در بخش هایی که قابلیت استفاده دارند در دسترس هم وطنان قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه توجه به کیفیت اجرای پروژه ها را از مهم ترین دغدغه های هرساله اعلام کرد و افزود: افزایش کیفیت زیرساخت های حمل و نقل در حال احداث با تکیه بر نتایج آزمایشگاهی درست و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نوین و مدرن، زنجیره های به هم تنیده ی ارتقا صنعت راه سازی کشور محسوب می شوند.
وی تأکید کرد: استفاده از نیروهای متخصصی و با تجربه در هر حوزه و نظارت کافی بر جرا مهم ترین راهکار افزایش کیفیت پروژه های راهسازی و در نتیجه افزایش عمر مفید جاده ها، حفظ سرمایه های ملی و منابع طبیعی کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به برخی نگرانی های بخش خصوصی اظهار کرد: شرکت ساخت و توسعه آمادگی دارد تا با همکاری شما عزیزان نسبت به استفاده از روش های قانونی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز، رفع برخی موانع از جمله مشکلات در حوزه بیمه شرکت های مهندسین مشاور و پیمانکاران، بازگشت سرمایه شرکت های پیمانکاری، حفظ و جلوگیری از خروج نیروهای فنی و کارآمد اقدامات لازم را در سال جدید به عمل آورد.
آقای خادمی
آیا مسیر های ریلی که احداث کردیه اید با سامانه علائم الکتریکی و مخابراتی کامل ساخته شده است؟گه امنیت حرکت تضمین شود یا همچنان ناقص راه آهن می سازید و حتی ساختمانها و تاسیساتش را هم تکمیل نمی کنید؟!