◄ هوشمندانه کار کنیم یا سخت تلاش کنیم، مسئله این است؟
در خبرها آمده است که وزیر راه و شهرسازی، مدیران فرودگاهی را به استراحت کمتر و تلاش بیشتر توصیه کرده اند تا مردم توسعه فرودگاهی و کیفیت خدمات را لمس کنند.
در خبرها آمده است که وزیر راه و شهرسازی، مدیران فرودگاهی را به استراحت کمتر و تلاش بیشتر توصیه کرده اند تا مردم توسعه فرودگاهی و کیفیت خدمات را لمس کنند.
از گفتمان ایشان چند نکته قابل تامل است؛
اولا گویا عزیزان مرتبط با وزیر محترم تلاش های شبانه روزی مدیران فرودگاهی را به گونه ای منعکس نموده اند که ایشان خواستار تلاش مضاعف و استراحت کمتر این عزیزان است، جا دارد که مدیریت کلان شرکت فرودگاه ها تلاش مضاعفی در جهت تنویر افکار و تغییر تصویر ذهنی ایشان به عمل آورند.
ثانیا در زمینه توسعه هر چه تا به حال انجام شده است قطعا ناکافی و در زمینه کیفیت خدمات ناکارآمد بوده ایم، شاهد مدعا عدم رضایت مسافران، شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی از وضعیت زیرساخت ها و حتی دولتمردان کشور است بنابراین با پروپاگاندای رسانه ای و استراحت کمتر بهبودی در لمس توسعه و کیفیت خدمات محقق نخواهد شد.
نکته سوم و مهم تر رویکرد جناب وزیر به مدیریت فرودگاهی است، کار بیشتر و استراحت کمتر ... گویا فرودگاه ها کارگاه ها و مزارعی در قرون وسطی هستند، در حالیکه امروزه موضوع اداره هوشمندانه فرودگاه ها و استفاده از فناوری های نوین موضوع جدیدی نیست، ظاهرا تا به حال برای جناب وزیر جوان معرفی نشده است.
آقای وزیر اگر بنا به کار بیشتر و استراحت کمتر باشد پس باید مدیر فرودگاه استانبول زندگی را تعطیل کرده و حضور شبانه روزی در دفتر کار و ترمینال فرودگاه روی آورد. یا اینکه مدیر فرودگاه دبی کلا دست از خواب شبانه برداشته و با ظاهری فرتوت و روانی پریشان به مدیریت این ابرفرودگاه پردازد.
سال هاست که در دنیا پاسخ مسئله هوشمندانه کار کردن یا سخت کارکردن ارائه شده است، بد نیست به کتب مدیریت نگاهی بکنیم.
هوشمندی ابزار خودش را دارد. ما از مدیوم هوشمندی بی بهره ایم
چون هوشمندهایمان ، خانه نیستند! آنها رفته اند و این چند نفر باقیمانده را به ضرب و زور چوب و فلک خانه نشین کرده ایم