◄ پروژههای حومهای نیمهکاره، معطل تامین بودجهاند
در صورت تامین بودجه ۷۰۰ میلیاردی پروژه پرند، این طرح تا پایان سال ۹۸ به بهرهبرداری میرسد.
در حالی که مسئولان مختلف، در طول هفتههای گذشته، تکمیل پروژههای ریلی را منوط به تامین بودجه کردهاند، وضعیت تخصیص بودجه به حملونقل ریلی نشان از توجه جدی به این حوزه ندارد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، از این جمله میتوان به تکمیل خط آهن چابهار و تکمیل و توسعه خطوط حومهای- علیرغم تاکید بر تسریع انجام آنها- اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه ضمن بیان اهمیت تکمیل خطوط حومهای در زندگی مردم در اینباره گفت: در صورت تامین بودجه ۷۰۰ میلیاردی پروژه پرند، این طرح تا پایان سال ۹۸ به بهرهبرداری میرسد.
علی امام درباره آخرین وضعیت مترو پرند نیز گفت: متروی پرند بهدلیل کمبود بودجه، نیمهکاره مانده است.
امام با بیان اینکه با ورود استانداری تهران به پروژه مترو پرند قرار شد شرکت عمران پرند املاکی را به پیمانکار مربوطه واگذار کند تا کار به اتمام برسد، گفت: اگر منابع مالی تامین شود، این ایستگاه تا پایان سال ۹۸ به اتمام میرسد.
این مقام مسئول ادامه داد: برای تکمیل متروی پرند بدون در نظر گرفتن دپو پارکینگ که بحث مستقلی است، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه اضافه کرد: حدود ۶۵ درصد از پروژه متروی پرند پیشرفت داشته که با تامین بودجه موردنظر، بخش باقی مانده تا پایان سال ۹۸ به اتمام میرسد.
این در حالی است که معاون مسافری راهآهن نیز پیش از این درباره تعداد سفرهای حومهای و ضرورت آنها برای مردم گفت: در کشور حدود شش تا هشت میلیون نفر سفر روزانه حومهای انجام میشود که این رقم در تهران حدود ۲.۴ میلیون نفر-سفر است.
میرحسن موسوی افزود: سهم حملونقل ریلی از جابهجایی مسافران حومهای حدود ۱۷ هزار نفر است که حاکی از سهم ۰.۵ درصدی ریل از این مقدار دارد.