| کد خبر: 165984 |

◄ حضور هیأت ایرانی در اجلاس بین‌المللی بنادر و لنگرگاه‌ها

روز گذشته محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه هیأتی در اجلاس بین‌المللی بنادر و لنگرگاه‌ها که با حضور نمایندگان 65 کشور جهان در باکو برگزار می‌شود شرکت کرد.

تین نیوز

روز گذشته محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه هیأتی در اجلاس بین‌المللی بنادر و لنگرگاه‌ها که با حضور نمایندگان 65 کشور جهان در باکو برگزار می‌شود شرکت کرد.

«سانتیاگو گارسیا میلا» رئیس انجمن بین‌المللی بنادر و لنگرگاه‌ها در مراسم گشایش این اجلاس گفت: درحال حاضر ۱۸۰ بندر تجاری و ۱۴۰ واحد وابسته به فعالیت‌های بندری مانند شرکت‌های بزرگ کشتیرانی عضو انجمن بین‌المللی بنادر و لنگرگاه‌ها هستند.

او با اشاره به اینکه اجلاس بنادر تجاری، برای نخستین بار است که دریکی از بنادر حوزه دریای خزر برگزار می‌شود، افزود: این اجلاس بستر مناسبی برای برقراری روابط میان بندرها است.

«رامین قلی زاده»، وزیر راه، مخابرات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان نیز به‌عنوان میزبان، برگزاری این اجلاس در بندر تجاری باکو را رویداد مهمی برای کشورش دانست و حمل‌ونقل و فعالیت‌های لجستیکی را از حوزه‌های مهم در اقتصاد جهان خواند.

قلی‌زاده با اشاره به توسعه بنادر تجاری در جمهوری آذربایجان افزود: منطقه اقتصادی آزاد «الت» به‌عنوان مرکز حمل‌ونقل و تدارکات منطقه عمل می‌کند و نقش بندر جدید باکو در خاورمیانه، آسیای مرکزی، ترکیه، چین، روسیه و ایران و دیگر پروژه‌ها را افزایش می‌دهد.

او افزود: پروژه راه‌آهن باکو-تفلیس-قارص، نیز شرایط مطلوب برای تحویل محموله از چین و آسیای مرکزی به اروپا را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، مسائل تأمین امنیت بنادر، به‌‌‌‌‌‌‌‌‌کارگیری فناوری‌‌‌‌‌‌‌‌های پیشرفته، تأثیر فعالیت‌‌های بندری در محیط‌زیست، چگونگی سرعت بخشیدن به عملیات حمل‌ونقل و لجستیکی در این اجلاس که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت بررسی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.