| کد خبر: 12750 |

◄ آمار تلفات و مجروحان حوادثجاده ای از سال ۸۴ تا ۹۲ + جدول

تین نیوز | تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی طی سال های 1384 تا 1392 به میزان 9 هزار و 761 نفر کاهش داشته است؛ به گونه ای که از 27 هزار و 775 نفر در سال 84 به 17 هزار و 994 نفر در سال 92 رسیده است.

به گزارش تین نیوز، تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی کشور در سال 1384 برابر با 27 هزار و 755 نفر بوده است، با کاهش 0.7 درصدی در سال 85 به 27 هزار و 567 نفر رسید اما در سال 86 با نزول 16.9 درصدی تعداد تلفات به 22 هزار و 918 نفر کاهش یافت که قابل توجه است.

گفتنی است این روند کاهشی در سال 87 با رشد 1.9 درصدی به 23 هزار و 362 کشته افزایش یافت. و مجددا در سال بعد با 1.7 درصد کاهش، به 22 هزار و 974 کشته رسید. اما در سال 89 نه تنها روند افزایشی قطع شد بلکه تعداد تلفات از میزان مذکور به 20 هزار و 573 نفر با 10.5 درصد ریزش روبرو بوده است.

لازم به ذکر است طبق اطلاعات مندرج در سایت سازمان پزشکی قانونی، تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال 89، عدد 23 هزار و 249 نفر اعلام شده است اما در گزارش دیگری  20 هزار و 579 کشته اعلام شده که شاید ناشی از تلفات درون شهری یا موارد دیگری مانند آن باشد.

در مجموع، با احتساب 20 هزار و 68 کشته در سال 90 و مقایسه آن با 23 هزار و 249 کشته سال قبل از آن ما با کاهش 13.7 درصدی روبرو بوده ایم اما با در نظر گرفتن 20 هزار و 579 متوفی تنها حدود 2.5 درصد کاهش داشته ایم.

همچنین، در سال 91 بالاخره تعداد تلفات رانندگی کشور به زیر 20 هزار نفر و با کاهش 4.9 درصدی تعداد کشته ها از سوی پزشکی قانونی 19 هزار و 89 نفر اعلام شد.

در نهایت، با روی کار آمدن دولت یازدهم و حساسیت موضوع تلفات جاده ای با همکاری سازمان های ذیربط از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راهور و سایر نهادها، با توجه به کاهش سرعت مطمئنه و سخت گیری در نحوه تردد، آمار تلفات رانندگی در پایان سال 92 با کاهش 5.7 درصدی به 17 هزار و  994 نفر رسید.

جدول زیر بیانگر آمار حوادث جاده ای کشور از سال 1384 تا 1392 به تفکیک مصدومان و کشته شدگان است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رهگذر 0 0

    قابل توجه علمای غیر پوپولیست؟ آیا از سال ٨۴ تا ٩٢ رفتار دیوانه وار رانندگان کم شده؟ یا با إجبار مردم و نمایندگان مجلس خودرو سازها کمی بر إیمانی خودرو ها أفوز ده اند که آمار کشته شده ها پایین آمده؟ خوب چرا آمار مصدومان بالا تر رفته؟ حتما دلیلی دارد که با فرافکنی خواص درست می شود در ضمن من هنوز جواب سوالی که در مورد مناطق آزاد و چرایی خرید خودرو های خارجی و نخریدن خودرو های داخلی توسط مردم منطقه را نگرفتم دوستی دلیل آورند که به نسبت باز هم خودرو داخلی مقرون به صرفه تر است. به فرض که این موضوع درست باشد پس چرا باز مردم منطقه تمایلی به خرید خودرو داخلی(به گفته دوستمون مقرون به صرفه تر) ندارند و همینکه موضوع را از آنها سؤال می کنی می خندند البته عده قلیلی هم خودرو داخلی دارند که علت آن تردد در مناطق غیر آزاد است منتظر جواب عاقلانه شما هستم تا قانع شوم واقعا و به دور از قصد و نیت به دنبال جواب هستم مرا راهنمایی کنید.

  • امیر 0 0

    سلام ۱:. چه بسیار خانوادههایی که به برکت استفاده از خودروهای بی کیفیت دچار آ سیبهای جبران ناپذیری شده اند کودکان بی سرپرست یا واالدین بی فرزند که داغی فرراموش نشدنی ابدی با خود همراه دارند به چه قیمتی؟؟؟؟؟؟ ۲: چرا بسیاری از کشورها که جمعیت بیشتری از کشور ما دارند و یا تعداد خودروهای در حال ترددشان بیشتر از ماست ولی میزان تلافات و آسیبهایشان خیلی کمتر از کشور ماست ۳: کدام یک از مسولین ما و خانوادههای محترم ایشان از خودروی پراید استفاده میکنند؟؟؟ ۴: جدای آمار مربوط به متوفیات بسیاری از مجروحین بااز مانده از تصادف نیز زندگیشان همزمان با مصدومیتشان از هم پاشیده شده است با مدارک و ادله موجود امیدوارم مسولین عزیز و دلسوز از خر شیطان پایین بیاییند واجازه سوار شدن مردم به خودروهای ایمن را بدهند و اگر ایشان حساب و کتاب میدانند محاسبه کنند که شرکتهای بیمه بابت حوادثوحشتناک ناشی از تصادف چه میزان خسارت پرداخت میکنندو خسارت جبران نشدنی وارده به خانواهها جای خود

  • علی 0 0

    خدا لعنتتون کنه شمایی ک این ماشینارو تحویل مردم میدین و همدستاتون که بخاطر پول…

  • یگانه ارمغان 0 0

    و چه دختر هایی مثل من که برای همیشه در حسرت داشتن پدر موندن فقط بحاط بی احتیاطی یکی دیگه که در آخر کوتاهی خودشو خواست با دیه جبران کنه یعنی یه عمر حسرت من = پول هه خنده داره

  • امیر محمد 0 0

    سلام. به نظر بنده هنوز خیلی کار مونده تا بتونیم جاده های خوب و امنی داشته باشیم. الان جاده خرم آباد کوهدشت بدترین جاده در لرستانه. نه مجهز به دوربینه نه گارد ریل و نه چراغ. اگه دوربین و سرعت گیر نصب بشه و باریکی های خطرناک و پیچ ها رفع بشن هم هم استانی ها از امنیت بالایی برخوردارند و هم دیگه با وجود دوربین افرادی که بعضا با صدو شصت کیلومتر در ساعت از این محور خطرناک عبور میکنن جریمه میشن. کوهدشتی ها هم اکثرا به تند رفتن مشهور هستن که همین چند روز پیش هم در چند کیلومتری خرم آباد شاهد تصادفهای ناگواربودیم.

  • 1 0

    امار کشته شدگان در هشت سال جنگ ۲۲۰۰۰۰ نفر بود!!! وطنم پاره ی تنم

  • 0 2

    مقصر اصلی سهل انگاری مردم و عدم رعایت قوانین می باشد واقعا متاسفم