◄ نقدی بر یک ادعا: مستندات " فوق العاده ضعیف بودن " خلبانان ایرانی را ارایه کنید
تین نیوز | 25 مهرماه گفت و گـوی عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های هواپیمایی روی خروجی خبر گزاری ها قرار گرفت. مصاحبه ای غیر حرفه ای که بدون دلیل و مستند، خلبانـان ایرانی را در بوته نقد غیر منصفانه قرار داد.
هرچند مصاحبـه و مطالب ارائه شده بقدری ناشیانـه و ناآگاهانـه بود که هیچ خلبـان ایرانـی ارزش پاسخگویـی به مطالب مذکـور را ضروری ندیـد ، لیکن از آنجایی کـه افکار عمومـی جامعـه در مقابـل دانـش هوانوردی کمی بدبین است، صرفـا جهت تنویـر افکار عمومـی مطالبـی ارائه می گردد و یادآوری می نماید ایـن مطالب به هیچ وجه پاسخی به مطالب منتشر شده نمی باشد.
واژگان خلبانـی نظم آهنگ حرکت و پویائـی در صنعـت هوانـوردی است که نتیجـه آن تجربـه و حضور بشـر در آسمان بی کران الهی است. تجربـه و حاصل هزاران ساعت پـرواز و میلیـاردها دلار آموزش موجـب حرکت پرنـده های آهنیـن و یـکی از گرانتریـن ماشین های ساخت بشـر گردید. لـذا سهـم خلبانان در ایجاد و استفـاده از تکنولوژی و توسعه چند جانبه بر کسی پوشیـده نبوده و به همیـن دلیل جایگـاه آنـان در تمام دنیا جـزء ده شغـل برتر می باشد. حضور بشـر در آسمـان گـروه نوپایی را به جامعه وارد کرده است که ذهنیـت و زنـدگی خصوصی شان متفـاوت با دیگران است.
اندام برازنده، لباس های پر زرق و برق، نوارهای طلائـی درخشان و کلاه مزیـن به برگ زیتـون و چهره های آرامی که حاصـل تجربـه های سخت در هرفـراز و فـرود است آرامـش بخـش دل هـای مسافرینی است که جان خود را بارها و بارها به دست خلبانانی سپرده اند بدون اینکه حتی نامشان را بدانند.
کیـف های سنگیـنی که پرشـده از قوانیـن هوانـوردی، دستـورالعمل هـا و راهنمای استفـاده از تکنـولـوژی بـرتـر را روزانـه و در هـر پـرواز بـا خود حمل می کننـد تـا در جلـوی هواپیمـا و در اتاقکـی کوچک که کاکپیت نامیـده می شود، بهترین سال های عمرشان را به تنهایی گذرانده تا پروازی ایمن ارائه گردد.
در هر فرازو فرود بی خطر بر دو چیز افزوده می شود، سرمایه شرکتهای هواپیمایی و چین و چروک صورت های خدمه پروازی شرکتهای هواپیمایی و متخصصین صنعت.
هواپیماهای کهنـه و فرسوده شرکت هـا در هر پرواز کهنـه تر شده و به خطـر نزدیک تر می شونـد و دلواپسی خدمه پرواز بیشتر و بیشتر می گردد و از آن سو تلاش برای افزایش این کهنه سواران از سوی مدیریت و مالکان هم چنان ادامه دارد و عجبا که برای فرار از سوء مدیریـت متخصصین را متهم به ضعیف بودن می کنند.
در تعریف مدیریت شرکـت های هواپیمایی همین بس که مردم را در اعتـراض به کیفیـت پاییـن خدمات و عدم پاسخگویی در داخل هواپیما محبوس می نمایند و درهای هواپیما را بستـه تا مبادا صدای سوء مدیریـتشان توسـط مردم شنیـده شود و افکار عمومی به قضاوت بنشینند.
نحـوه دریافـت هـزینـه های آمـوزش تایـپ هواپیمـا، نحـوه جـذب خلبـان در شرکـت هـای هواپیمایی، چرائی حضور خلبانـان خارجی خود مثنـوی هفتاد منـی است که باید شنیده شود.
امیـد اسـت حداقـل مستندات "فوق العاده ضعیـف" بودن خلبانـان ایرانی در اختیـار افکار عمومـی قرار داده شود تا مردم خود این موضوع را به قضاوت منصفانه بنشینند.
در خـاتمـه در برابر اندیشـه انـدیشمنـدانـه متخصصیـن هوانـوردی ایـران اعـم ازخلبـانـان، مراقبیـن پرواز، مهمانداران، مهندسین و هوانوردان که جهت ایمن نگاه داشتن آسمان ایران تلاش مضاعفی سر تعظیم فرود می آوریم. راهتان پاینده و گام هایتان استوار باد.
*مدیر انجمن ملی پرواز
تین نیوز: گفتنی است چندی پیش، یکی از رسانه های کشور طی گفتگویی با سیدعبدالرضا موسوی، عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با انتقاد از خلبانان ایرانی گفته بود: "خلبانان ایرانی فوقالعاده ضعیف هستند" و سایر رسانه ها نیز با تیترهای مختلف این گفتگو را منتشر کرده بودند. برای مشاهده گفتگوی عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس، اینجا و اینجا کلیک کنید.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.