| کد خبر: 68648 |

◄ نقدی بر یک ادعا: مستندات " فوق العاده ضعیف بودن " خلبانان ایرانی را ارایه کنید

تین نیوز | 25 مهرماه گفت و گـوی عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های هواپیمایی روی خروجی خبر گزاری ها قرار گرفت. مصاحبه ای غیر حرفه ای که بدون دلیل و مستند، خلبانـان ایرانی را در بوته نقد غیر منصفانه قرار داد.

 هرچند مصاحبـه و مطالب ارائه شده بقدری ناشیانـه و ناآگاهانـه بود که هیچ خلبـان ایرانـی ارزش پاسخگویـی به مطالب مذکـور را ضروری ندیـد ، لیکن از آنجایی کـه افکار عمومـی جامعـه در مقابـل دانـش هوانوردی کمی بدبین است، صرفـا جهت تنویـر افکار عمومـی مطالبـی ارائه می گردد و یادآوری می نماید ایـن مطالب به هیچ وجه پاسخی به مطالب منتشر شده نمی باشد.

واژگان خلبانـی نظم آهنگ حرکت و پویائـی در صنعـت هوانـوردی است که نتیجـه آن تجربـه و حضور بشـر در آسمان بی کران الهی است. تجربـه و حاصل هزاران ساعت پـرواز و میلیـاردها دلار آموزش موجـب حرکت پرنـده های آهنیـن و یـکی از گرانتریـن ماشین های ساخت بشـر گردید. لـذا سهـم خلبانان در ایجاد و استفـاده از تکنولوژی و توسعه چند جانبه بر کسی پوشیـده نبوده و به همیـن دلیل جایگـاه آنـان در تمام دنیا جـزء ده شغـل برتر می باشد. حضور بشـر در آسمـان گـروه نوپایی را به جامعه وارد کرده است که ذهنیـت و زنـدگی خصوصی شان متفـاوت با دیگران است.

اندام برازنده، لباس های پر زرق و برق، نوارهای طلائـی درخشان و کلاه مزیـن به برگ زیتـون و چهره های آرامی که حاصـل تجربـه های سخت در هرفـراز و فـرود است آرامـش بخـش دل هـای مسافرینی است که جان خود را بارها و بارها به دست خلبانانی سپرده اند بدون اینکه حتی نامشان را بدانند.

کیـف های سنگیـنی که پرشـده از قوانیـن هوانـوردی، دستـورالعمل هـا و راهنمای  استفـاده از تکنـولـوژی بـرتـر  را روزانـه و در هـر پـرواز بـا خود حمل می کننـد تـا در جلـوی هواپیمـا و در اتاقکـی کوچک که کاکپیت نامیـده می شود، بهترین سال های عمرشان را به تنهایی گذرانده تا پروازی ایمن ارائه گردد.

در هر فرازو فرود بی خطر بر دو چیز افزوده می شود، سرمایه شرکتهای هواپیمایی و چین و چروک صورت های خدمه پروازی شرکتهای هواپیمایی و متخصصین صنعت.

هواپیماهای کهنـه و فرسوده شرکت هـا در هر پرواز کهنـه تر شده و به خطـر نزدیک تر می شونـد و دلواپسی خدمه پرواز بیشتر و بیشتر می گردد و از آن سو تلاش برای افزایش این کهنه سواران از سوی مدیریت و مالکان هم چنان ادامه دارد و عجبا که برای فرار از سوء مدیریـت متخصصین را متهم به ضعیف بودن می کنند.

در تعریف مدیریت شرکـت های هواپیمایی همین بس که مردم را در اعتـراض به کیفیـت پاییـن خدمات و عدم پاسخگویی در داخل هواپیما محبوس می نمایند و درهای هواپیما را بستـه تا مبادا صدای سوء مدیریـتشان توسـط مردم شنیـده شود و افکار عمومی به قضاوت بنشینند.

نحـوه دریافـت هـزینـه های آمـوزش تایـپ هواپیمـا، نحـوه جـذب خلبـان در شرکـت هـای هواپیمایی، چرائی حضور خلبانـان خارجی خود مثنـوی هفتاد منـی است که باید شنیده شود.

 امیـد اسـت حداقـل مستندات "فوق العاده ضعیـف" بودن خلبانـان ایرانی در اختیـار افکار عمومـی قرار داده شود تا مردم خود این موضوع را به قضاوت منصفانه بنشینند.

در خـاتمـه در برابر اندیشـه انـدیشمنـدانـه متخصصیـن هوانـوردی ایـران اعـم ازخلبـانـان، مراقبیـن پرواز، مهمانداران، مهندسین و هوانوردان که جهت ایمن نگاه داشتن آسمان ایران تلاش مضاعفی سر تعظیم فرود می آوریم. راهتان پاینده و گام هایتان استوار باد.

*مدیر انجمن ملی پرواز

تین نیوز: گفتنی است چندی پیش، یکی از رسانه های کشور طی گفتگویی با سیدعبدالرضا موسوی، عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با انتقاد از خلبانان ایرانی گفته بود: "خلبانان ایرانی فوق‌العاده ضعیف هستند" و سایر رسانه ها نیز با تیترهای مختلف این گفتگو را منتشر کرده بودند. برای مشاهده گفتگوی عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس، اینجا و اینجا کلیک کنید.










 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 1 0

    گفتگوی اقای موسوی بیراه نیست و ایشون حاصل تجربه چندین ساله خود را ابراز نموده اند فرهنگ قالب بر بعضی رسانه ها به غلط دچار نوعی گزافه گویی و بزرگ نمایی بی جهت در خصوص خلبانان شده اند اولا همه خلبانان به آن توصیفاتی شما در مقاله تان وصف نموده اید مزین نیستند و بعضا زحمات و فداکاریهای بیشماری متحمل شده اند و میشوند و دنبال آن زرق و برق ها هم نیستند و مشغول تربیت فرزندان این آب و خاک هستند ثانیا خلبان حاصل کار گروه زیادی از مسیولین و متخصصین اداری مالی فنی که در مجموعه هوایی زحمات زایدالوصفی را متقبل شده اند را در دست میگیرد و بد نیست بدانید علی رغم بالاترین درامد و حقوقی که در صنعت هوایی دریافت میکنند بیشترین ضریب سوانح و خسارات هوایی هم به دست هم ایشان رقم میخورد و در کمتر کشوری است که به این اندازه افراطی به این قشر شغلی بهاء میدهیم چون فکرمیکنیم هواپیمایی یعنی همان کسی که پشت رل نشسته و بس و این دید بسیار بسیار سطحی میباشد

    • شوشی 0 0

      ضمن تایید نکات مذکور لازم است عرض کنم صنعت هواپیمایی در ایران عزیزمان معضلات زیادی دارد از جمله این گرفتاریها مدیرانی هستند که انرا به اصطلاح راهبری میکنند …چنین صنعتی نیاز مند این مدیران است.

  • حسینی 0 0

    متاسفانه صنعت هوایی ما از بعد تخصصی خارج شده و افرادی که کاملا محصول رانت و زد و بند هستند وارد این سیستم شدند و دررابطه با متخصصین صنعت اظهار نظر هم میکنند

  • کارمند مرکز آموزش خلبانی 0 0

    با سلام بنده بعنوان کسی که در یک مرکز خلبانی کار میکنم باید بگویم متاسفانه بعلت ضعیف بودن دانشجویان خلبانی صحبت آقای موسوی کاملا " صحیح است. ضمنا " از آنجاییکه پرسنل نیروهای نظامی وارد بخش civil شده اند و آنها نیز فقط به پرواز اهمیت میدهند نه کیفیت آموزش لذا بحثعلمی آموزشهای خلبانی به قهقرا کشیده شده است. دانشجویان را مراکز بر اساس پولی که پرداخت مینمایند پرواز میدهند و نه بر اساس ضریب هوشی و استعداد لازمه حال آنکه افراد باهوش بسیاری هستند که پول ندارند و نمیتوانند خلبان شوند. ضمنا " همین افراد نظامی با همین عقیده فرزندان خود, و فرزندان دیگر افراد نظامی را خلبان مینمایند که همگی بر همین باورند که فقط پرواز کردن مهم است نه توشه علمی.

  • دانشجوی خلبانی 0 0

    از آنجاییکه پرسنل استاندارد پرواز بالاخص دفتر گواهینامه ها و امتحانات و قابلیت پرواز بعنوان تدریس کردن وارد شرکتهای آموزش خلبانی شده و حق الزحمه گزافی هم دریافت میکنند(جالب است آن هم در وقت اداری خود) لذا هیچ ایرادی بر این مراکز در بازرسیها نمیگیرند.

  • خلبان 0 0

    آقای ایرانمنش, بنده با نظریات آقای موسوی از منظر دیگر موافقم بطور مثال جنابعالی که فرد ناشناخته ای بودید و هرگز مطرح نکردید در چه مقطعی از خلبانی هستید و یا چه تایپهایی دارید که این مشخصا نشان میدهد در مراحل اولیه خلبانی هستید, چگونه و با چه پشت گرمی بعنوان مدیر انجمن ملی پرواز در آمدید. این نشان میدهد که ارزشها از بین رفته است.