| کد خبر: 61115 |

دبیر پیشین انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با تین نیوز:

◄ نمی توان ورود هواپیماهای روسی را ممنوع کرد / خرید هواپیما یک موضوع بازرگانی است نه حاکمیتی

تین نیوز | دبیر پیشین انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه خرید هواپیما، موضوع حاکمیتی نیست بلکه یک موضوع بازرگانی است، گفت: انتخاب هواپیما و نوع ناوگان به طرح کسب و کار و اهداف تجاری ایرلاین ها مربوط می شود. 

حمید غوابش در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه خرید هواپیما موضوع حاکمیتی نیست بلکه یک موضوع بازرگانی است، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مشخصات فنی و استانداردهای هواپیماهایی که می‌توانند با توجه به شرایط جغرافیایی کشور پرواز ایمن داشته باشند را اعلام می کند، اما تصمیم گیری در خصوص خرید و انتخاب نوع هواپیما بر عهده ایرلاین است. 

وی با تاکید بر اینکه خرید هواپیما به طرح کسب و کار ایرلاین ها مربوط می شود گفت: ممکن است یک ایرلاین بخاطر صرفه اقتصادی و پایین بودن قیمت هواپیماهای نو روسی، تصمیم بگیرد هواپیماهای روسی را وارد ناوگان خود کند، و در مقابل برای ایرلاین دیگر که اهداف تجاری متفاوت دارد هواپیمای دیگری توجیه اقتصادی داشته باشد. 

غوابش با اشاره به دانش هوانوردی و زیرساخت های کشور، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های کشور بر اساس تکنولوژی و فناوری غرب شکل گرفته و نیروی انسانی و متخصصان تعمیر و نگهداری و خلبان‌ها نیز عموما با تکنولوژی غربی آموزش دیده اند، لذا تجربه نشان داده استفاده از هواپیماهای غربی کم هزینه تر است.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان ورود هواپیماهای روسی را ممنوع کرد، گفت: ابتدا باید هواپیما از نظر فنی و عملیاتی، منطبق بر استانداردهای مورد پذیرش کشور باشد، و در مرحله بعد در طرح کسب و کار شرکت هواپیمایی توجیه اقتصادی داشته باشد. 

یادآور می شود طی روزهای گذشته وزیر حمل و نقل روسیه از مذاکره با ایران برای فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت 100 خبر داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پیمان 0 0

    سلام درست است نمیتوان ورود هواپیمای روسی را ممنوع کرد اولاً این صحبت ها مربوط به دوران تحریم است وگرنه وقتی شما قدرت انتخاب داشته باشید دیگر این نوع خرید و فروش دلالی جواب نمیدهد ثانیاً میشود با وضع استاندادهای مناسب و اجباری از ورود این نوع هواپیماهای بی کیفیت که حتی سازندۀ آن هم اعتقادی به دست ساختۀ خو ندارد جلوگیری کرد ثالثاً سیتم شرکت مادر یعنی ایران ایر بر اساس بوئینگ و دست آخر ارباس پایه گذاری شده است و در صورت خرید این نوع هواپیما هزینۀ مضاعف به ایران ایر تحمیل میشود ربعاً مگر ما از یاد برده ایم روسها حتی حاضر به دادن کتاب هواپیمای عقب افتادۀ توپولف و آموزش به شرکت های ایرانی خوداری میکردند پس باید در نظر داشت در دوران لغو تحریمها این شرکت های هواپیمایی هستند که بر اساس زیرساختهای موجود و نیروی انسانی خود اقدام به خرید خواهند کرد واین همه هیاهو و نظرات آقایان به اصطلاح کارشناس فقط به نفع عده ای دلال است

  • حسین 0 0

    هر هواپیمایی در دوران پساتحریم خریداری شود، خوب یا بد، دولتآقای روحانی باید پاسخگو باشد!! همونطور که دولت و شخص آقای رفسنجانی باید توضیح دهد چرا آنتونوف ۱۴۰ را انتخاب کردند!