تاکسی های خطی مجاز به حمل مسافر دربستی نیستند
تین نیوز| مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: تاکسی های خطی مجاز به فعالیت در مسیرهای متفرقه (خارج از مسیر کاری مشخص) و همچنین سوار کردن مسافر به صورت دربستی نیستند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می شود.
میثم مظفر با اشاره به نوع کارکرد تاکسی های خطی و گردشی در سطح شهر تهران اظهار کرد: تاکسی های خطی دارای یک تقاضای سفر مشخص در سطح شهر هستند و برهمین اساس اجازه فعالیت در دیگر مسیرها و خطوط برای جابجایی مسافر را ندارند.
وی با بیان اینکه حرکت تاکسی های خطی براساس مسیر تعیین شده دارای مبدا و مقصد مشخصی است تصریح کرد: این تاکسی ها باید در مبدا(پایانه ها و ایستگاههای ابتدای مسیر) مسافران را سوار و در مقصد (ایستگاه پایانی) پیاده کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی های خطی مجاز به فعالیت در محدوده خارج از مسیر تعیین شده نیستند خاطر نشان کرد: دراین ارتباط تاکسی های گردشی می توانند با تردد در فضای سیال و مسیرها و مناطق مختلف شهری، نسبت به جابجایی مسافران به صورت دربستی نیز اقدام کنند.
مظفر تصریح کرد: تاکسی های گردشی ممکن است با اولین تقاضای سفر، مسیر جدیدی را برای حرکت خود تعیین کنند و محدودیتی نیز برای تردد در مسیرها و مناطق مختلف شهر براساس تقاضای مسافران ندارند. به گفته وی، در سطح شهر تهران ۶۰۱ مسیر برای فعالیت تاکسی های خطی تعریف و طراحی شده است. ناوگان تاکسیرانی شهر تهران دارای بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودرو(سواری – ون) است.
اسناد و شواهد اوضاع هرج و مرج حاکم بر مدیریت شهر تهران که عواقب بحرانی و همه جانبه ناشی از آن طی ده سال اخیر، بر مسافران، شهروندان و تاکسیرانان تهران، علی الخصوص بر احوال و حیطه اشتغال تاکسیرانان خدوم و منضبط خطی هرگز پوشیده نیست، صرفاً حمایت ها و طرح های همین معاونان کاملاً شناخته شده، شاغل و یا باز نشسته و غیره هستند، که کماکان به هر نحوی انحاء، بر ساری و جاری و حاکم ساختن و تداوم طرحها و حمایت های خود از بی انضباطی و هرج و مرج در خطوط تاکسیرانی تهران اهتمام و اصرار علنی و آشکار داشته و دارند.، که نمونه های فراوان آن را در اوضاع جاری و ساری حمایت از جولان شبکه مسافربرهای شخصی و دست نشانده های خود و با بکارگماشتن معدود شبه تاکسیرانان عمال و مأموران دوره دیده اجرای طرحهای خود، در سطح شهر تهران و در جهت تخریب و نقصان توانایی های فعالیت خطوط تاکسیرانی و در جهت تبدیل و تحمیل و توسعه و گسترش و استقرار تاکسی های دربستی را همه روزه میتوان علناً از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب در خطوط تاکسیرانی مشاهده نمود که این طرح با سرکوب تاکسیرانان خطی منضبط و مردم دوست از ابتدای سال ۱۳۹۰ در دستور کار امور مناطق شهرداری تهران واقع و حاکم و با موفقیت در حال اجراء میباشد. به همین خاطر با وجود استعداد بالغ بر ۸۰ هزار رقمی تاکسیرانان خدوم و تاکسی های چندین برابری مجموع موارد تقاضای شهروندان تهران، هنوز و همه روزه مسافران در غالب اوقات شبانه روز فاقد امنیت و آسودگی در برخورداری از تاکسی ها هستند و با این وجود و با طرح راهبردی و درون سازمانی شهرداری تهران با محوریت تضعیف و منع فعالیت منضبط و کامل تاکسیرانان خطی، در جهت افزایش کسب منافع مترو و اتوبوس یا رانت های سوداگری خصوصی سازی تاکسیرانی طی ده سال اخیر، مضافاً و به موازات همان تعداد و بیشتر، ده ها هزار مسافربر شخصی که برخی حتی خود انواع کارمندان سازمان و شرکت های خصوصی تاکسیرانی و معاونان مناطق و وابستگان و بازرسانشان! هستند نیز لزوماً پاسخگوی تقاضاهای موجود و جایگزین بالغ بر۷۰ درصد دسترسی و انتخاب سهل و ناگزیر شهروندان به وسایل نقلیه موجود و آماده خطی یا دربستی یا گردشی غیر تاکسی شده است.
اسناد و شواهد اوضاع هرج و مرج حاکم بر مدیریت شهر تهران که عواقب بحرانی و همه جانبه ناشی از آن طی ده سال اخیر، بر مسافران، شهروندان و تاکسیرانان تهران، علی الخصوص بر احوال و حیطه اشتغال تاکسیرانان خدوم و منضبط خطی هرگز پوشیده نیست، صرفاً حمایت ها و طرح های همین معاونان کاملاً شناخته شده، شاغل و یا باز نشسته و غیره هستند، که کماکان به هر نحوی انحاء، بر ساری و جاری و حاکم ساختن و تداوم طرحها و حمایت های خود از بی انضباطی و هرج و مرج در خطوط تاکسیرانی تهران اهتمام و اصرار علنی و آشکار داشته و دارند.، که نمونه های فراوان آن را در اوضاع جاری و ساری حمایت از جولان شبکه مسافربرهای شخصی و دست نشانده های خود و با بکارگماشتن معدود شبه تاکسیرانان عمال و مأموران دوره دیده اجرای طرحهای خود، در سطح شهر تهران و در جهت تخریب و نقصان توانایی های فعالیت خطوط تاکسیرانی و در جهت تبدیل و تحمیل و توسعه و گسترش و استقرار تاکسی های دربستی را همه روزه میتوان علناً از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب در خطوط تاکسیرانی مشاهده نمود که این طرح با سرکوب تاکسیرانان خطی منضبط و مردم دوست از ابتدای سال ۱۳۹۰ در دستور کار امور مناطق شهرداری تهران واقع و حاکم و با موفقیت در حال اجراء میباشد. به همین خاطر با وجود استعداد بالغ بر ۸۰ هزار رقمی تاکسیرانان خدوم و تاکسی های چندین برابری مجموع موارد تقاضای شهروندان تهران، هنوز و همه روزه مسافران در غالب اوقات شبانه روز فاقد امنیت و آسودگی در برخورداری از تاکسی ها هستند و با این وجود و با طرح راهبردی و درون سازمانی شهرداری تهران با محوریت تضعیف و منع فعالیت منضبط و کامل تاکسیرانان خطی، در جهت افزایش کسب منافع مترو و اتوبوس یا رانت های سوداگری خصوصی سازی تاکسیرانی طی ده سال اخیر، مضافاً و به موازات همان تعداد و بیشتر، ده ها هزار مسافربر شخصی که برخی حتی خود انواع کارمندان سازمان و شرکت های خصوصی تاکسیرانی و معاونان مناطق و وابستگان و بازرسانشان! هستند نیز لزوماً پاسخگوی تقاضاهای موجود و جایگزین بالغ بر۷۰ درصد دسترسی و انتخاب سهل و ناگزیر شهروندان به وسایل نقلیه موجود و آماده خطی یا دربستی یا گردشی غیر تاکسی شده است.