| کد خبر: 108803 |

با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن انجام شد

◄ معارفه ابراهیم محمدی، سرپرست معاونت بهره‌برداری و سیر و حرکت

تین‌نیوز|

مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد: پیش‌بینی راه‌آهن رقم ۱۷ تا ۱۸ درصد جابجایی بار در سال جاری بود که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به این رقم دست پیدا کنیم.

به گزارش تین‌نیوز؛ محسن پور سید آقایی مدیرعامل راه‌آهن در مراسم معارفه معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت، با بیان اینکه لازمه توسعه و پیشرفت در هر سازمانی تحرک و پویایی آن است، بیان داشت: خوشبختانه راه‌آهن تاکنون در بخش جذب نیروهای مدیریتی موفق عمل کرده بطوریکه هر نیرویی در راه‌آهن در بخش‌های مختلف اضافه شده، توانسته آثار خوبی را از خود بر جای بگذارد.

وی با اشاره به اینکه شاخه بهره داری نقش کلیدی را در راه‌آهن دارد، عنوان کرد: حجم بالای عملیات و پروژه‌ها در معاونت بهره‌برداری خلاصه می‌شود و در واقع این بخش حلقه وصل همه مجموعه ریلی به یکدیگر است.

آقایی افزود: معاونت بهره‌برداری در هر سازمانی به خصوص در راه‌آهن با شناسایی کامل گلوگاه‌های عملیاتی و همچنین شناخت نیاز بخش‌های مختلف ریلی، در جهت رفع نیازها و نظارت بر عملکردها، اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تیم منسجمی از مدیران و نیروهای کارشناس حرفه‌ای در این مجموعه فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند با توجه به حجم بالای پروژه‌ها، مسیر ریلی به سمت توسعه پیش رود.

آقایی بیان داشت: کارایی بالای مدیران ریلی موجب عمرانی و پیشرفت صنعت ریلی شده است چرا که نیروهای راه‌آهن بر توسعه و پیشرفت پروژه‌ها تمرکز داشته و دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهداف اصلی راه‌آهن بیان داشت: رشد حمل بار و جابجایی مسافر از اهداف اصلی راه‌آهن کشور است که خوشبختانه طی سه سال گذشته توانستیم رقم‌های خوبی را در بخش بار و مسافر و مهم‌تر از همه ترانزیت کسب کنیم.

وی گفت: رشد حمل بار رضایت‌بخش بوده بطوریکه با تلاش شبانه‌روزی همکاران نواحی و ستادی نزدیک به ۱۴ درصد رشد از مجموع حمل بار در کشور را به دست آوردیم که بخش جاده‌ای در این میان تنها ۶ درصد حمل بار را از آن خود کرده است.

مدیرعامل راه‌آهن اضافه کرد: پیش‌بینی راه‌آهن رقم ۱۷ تا ۱۸ درصد جابجایی بار در سال جاری بود که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به این رقم دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه طی ۳ سال اخیر رشدهای مداومی را در بخش‌های مهم ریلی شاهد بودیم، تصریح کرد: تلاش نیروهای متخصص در راه‌آهن موجب رفع گلوگاه‌های مهم شد بطوریکه عملکرد مثبتی را در بخش تأمین ناوگان مورد نیاز، بهره‌وری بالا، توسعه خطوط، دو خطه کردن، حمل بار و مسافر و ترانزیت داشته باشیم.

وی به موضوع ترانزیت اشاره کرد و افزود: تنها دغدغه ما موضوع ترانزیت گوگرد است که علت اصلی کاهش ترانزیت آن کاهش قیمت جهانی بوده که امیدواریم در فصل زمستان ترانزیت گوگرد از سر گرفته شده و ما شاهد رشد ترانزیت ریلی باشیم، البته ترانزیت کالاهای دیگر جبران کمبودها را کرده است.

پور سید آقایی اعلام کرد: هنوز هم باید بازاریابی کرده و بخش عمده بارهای ما که معدنی و نفتی است را از طریق بندر و کانتینر جابجا کرده و فعالیت ترکیبی خوبی را شروع کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن ضمن قدردانی از عملکرد مثبت اداره کل راه‌آهن یزد گفت: طی این سه سال، راه‌آهن یزد در بخش حمل بار عملکرد مثبتی داشته است و شرکت راه‌آهن نیز درصدد است با توسعه خطوط و دوخطه کردن، بارهای بیشتری را از یزد به مقاصد مختلف حمل کند.

وی یادآور شد: می‌توان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود نیز، میزان حمل بار در کشور را نسبت به سال‌های گذشته افزایش داد.

ظرفیت قطارهای حومه‌ای در اطراف تهران دو برابر شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ظرفیت همه قطارهای حومه‌ای استان تهران با توجه به افزایش تقاضا خبر داد و گفت: از سیاست‌گذاری‌های مهم دولت توجه جدی و افزایش تعداد سیر قطارهای حومه‌ای شهرهای بزرگ است.

وی به افزایش قطارهای حومه‌ای در استان تهران اشاره کرد و گفت: در مسیرهای تهران ـ اسلام‌شهر ـ رباط‌کریم ـ پرند، تهران ـ قرچک ـ ورامین ـ پیشوا و تهران ـ قدس ـ کرج ـ هشتگرد سیر قطارهای حومه‌ای تقریباً دو برابر شده است.

وی به ارتقای کیفیت خدمات در قطارهای مسافری اشاره کرد و گفت: همکاران در مناطق مختلف بایستی درصدد ارتقای بهتر خدمات مسافری باشند و قطارها بدون تأخیر زمانی مسافران را به مقاصد مختلف جابجا کنند.

در ادامه مراسم حسین عاشوری عضو هیئت‌مدیره و معاون سابق بهره‌برداری و سیر و حرکت با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش معاونت بهره‌برداری انجام شده است، خاطر نشان کرد: طی این مدت برنامه‌ریزی برای دستیابی به بازارهای جدید، افزایش ترانزیت، ارتقای ایمنی و همچنین بهره‌مندی از توان‌بخش خصوصی انجام شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه حمل بار به رقم‌های خوبی رسیده‌ایم بطوریکه امسال ۳۶ میلیون تن بار جابجا شده که امیدواریم به ۴۰ میلیون تن بار برسد و همچنین در بخش ترانزیت، کاهش سوانح و کاهش میزان تأخیر قطارها به رقم خوبی دست یافته‌ایم.

عاشوری اعلام کرد: طی ۳ سال گذشته در بخش معاونت بهره‌برداری عملکرد مثبتی را در حوزه بازرگانی، مشتری مداری، نرم‌افزاری، جذب نیروی انسانی مورد نیاز، اصلاح فرایندها، تشکیل کمیسیون عالی سوانح، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی داشته‌ایم که علت اصلی آن حمایت و پشتیبانی‌های معاون وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیئت‌مدیره و معاونان و مدیران مجموعه در بخش ستادی و مناطق بوده است.

در ادامه ابراهیم محمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن نیز ضمن قدردانی از زحمات و عملکردهای معاونت سابق بهره‌برداری، عنوان کرد: مجموعه موفقیت‌های موجود در بخش راه‌آهن، حمایت‌های مدیرعامل و مجموعه متخصص راه‌آهن بوده است.

بر اساس اخبار روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدی در پایان خاطر نشان کرد: زمان آن رسیده تا با حساب دقیق‌تر گام‌های خود را در جهت تعالی سازمان و رفع نیازهای مجموعه ریلی برداریم و این تنها با تلاش و همکاری و مشارکت مجموعه امکان‌پذیر خواهد بود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.