| کد خبر: 155433 |

هشدار وزارت راه نسبت به ایمنی مسکن مهر در کرمانشاه؛50 روز پیش از زلزله +سند

وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای که دوم مهرماه سال جاری به سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه ارسال کرده؛ نسبت به آنچه که «نبود اتصال دیوارهای پیرامونی با سازه» عنوان شده، هشدار داده است.

تین نیوز

بر خلاف ادعاهای مطرح شده، وزارت راه و شهرسازی  به نظام مهندسی کرمانشاه اعلام کرده بود که «دیوارها و نمای مسکن‌های مهر، با سازه اتصال ندارد و در زلزله، خسارت‌ وارد خواهد شد.»

وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای که دوم مهرماه سال جاری به سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه ارسال کرده؛ نسبت به آنچه که «نبود اتصال دیوارهای پیرامونی با سازه» عنوان شده، هشدار داده است.

پس از زمین‌لرزه 7.3 ریشتری در شمال غرب ایران و خسارات زیاد به پروژه مسکن مهر در سرپل ذهاب، انتقادها نسبت به ساخت این واحدها در دولت پیشین بالا گرفت و حتی رئیس‌جمهور در بازدید از این شهر، عنوان کرد که با «متخلفان این پروژه برخورد قانونی خواهد شد.» درعین حال، علی نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی در دولت پیشین، با لحنی تند به منتقدان مسکن مهر حمله کرد و آن‌ها را «کم‌اطلاع» نامید. در روزهای گذشته موجی از جریان‌سازی رسانه‌ای در دفاع از مسکن مهر از جانب رسانه‌های اصولگرا نیز دیده شده است.

photo_2017-11-18_18-22-11

اما در نامه‌ای که وزارت راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی کرمانشاه ارسال کرده نسبت به وقوع فاجعه‌ پس از یک زلزله هشدار داده شده بود. در این نامه در بخش «نظارت عالیه» سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه منتشر شده آمده است: «در بسیاری از ساختمان‌های در حال ساخت دیوارهای پیرامونی و نما به‌درستی با سازه اتصال نداشته و مهار نشده‌اند.»

در این نامه آمده است: «این دیوارها باید مستقیماً توسط اعضای سازه‌ای نگه‌داری و یا به‌وسیله اتصالات به سازه متصل شوند و در صورت عدم رعایت موارد فوق احتمال وقوع خسارات جانی و مالی به‌ویژه در هنگام وقوع زلزله متصور خواهد بود.»

در جریان زلزله شمال غرب کشور که شامگاه دوشنبه گذشته رخ داد، پروژه مسکن مهر 225 واحدی در سرپل ذهاب به‌طور کامل آسیب دید. نکته جالب‌توجه در روند تخریب این واحدها، باقی ماندن اسکلت فلزی بلوک‌ها و فرونشست دیوارها و نمای ساختمان‌هاست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.