| کد خبر: 150299 |

عضو کمیسیون عمران مجلس

◄ بررسی تفکیک وزارت راه و شهرسازی، دو هفته دیگر در صحن علنی مجلس

بر اساس آئین نامه داخلی مجلس لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی بعد از تصویب نهایی در کمیسیون عمران و چکش کاری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت و به نظر می رسد تا دو هفته ی آینده در نوبت بررسی قرار بگیرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تایید خبر رای موافق به کلیات لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی  در این کمیسیون گفت: برخی نمایندگان معتقدند اگرچه این دو وزارتخانه ماهیت عمرانی دارند اما سنخیتی با یکدیگر ندارند و با ادغام دو وزارت راه و مسکن از حوزه راه‌ها غافل مانده‌ایم.

سیداحسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص رأی موافق کمیسیون عمران مجلس به کلیات تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: نشست کمیسیون عمران مجلس با رأی موافق به کلیات این لایحه به پایان رسید و تنها چند نماینده نظر مخالف با تفکیک راه از شهرسازی داشتند.

وی با توضیح اینکه موافقان تفکیک معتقد هستند که ادغام وزارت راه و شهرسازی منجر به رها شدن یکی از این دو مهم شده است افزود: برخی نمایندگان معتقد هستند که اکنون مسکن جایگاهی ندارد و تنها با تعدد معاونت‌ها خودش به مجموعه‌ای تبدیل شده است که صاحب چند وزیر است. در عین حال برخی دیگر معتقد هستند اگرچه این دو وزارتخانه ماهیت عمرانی دارند اما سنخیتی با یکدیگر ندارند و با ادغام دو وزارت راه و مسکن از حوزه راه و ترابری غافل مانده‌ایم.

وی ادامه داد: با این حال من به‌عنوان یکی از نمایندگان مخالف تفکیک معتقد هستم که تفکیک راه از شهرسازی موجب یک گسست در کشور خواهد شد و ضربه  مهمی بر راه و شهرسازی ما می‌زند. به نظر من راه و شهرسازی پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند و جدایی این دو از هم نمی‌تواند مشکلی را حل نماید.

به گفته‌ی علوی در چهار سال اخیر توانستیم اشتراکات و همکاری‌های این دو بخش را توسعه دهیم و جداسازی مجدد راه و مسکن از یکدیگر هم هزینه آور است و هم آرامش فعلی را برهم میزند.اگرچه وزارتخانه ادغام شده نتوانست به نتایج دلخواه نزدیک شود اما دلیلی نمی شود که دوباره ما به خانه اول بازگردیم.

وی در این خصوص توضیح داد: اکنون ساختمان قدیمی وزارت مسکن به بانک مسکن داده شده است و بازپس‌گیری دوباره آن، هم زمان‌بر است و هم بار مالی دارد. اینکه مرتب بحث تفکیک و ادغام را پیش بکشیم و راه‌حل نهایی بدانیم کشور را دچار بحران می‌کند و دولت اساساً نیابد این لایحه را به مجلس می‌آورد.

نماینده مردم سنندج در مجلس ادامه داد: پیشنهاد ما اصلاحیه بر برخی از وظایف وزارتخانه و معاونت‌ها است تا جداسازی کامل. ضمن اینکه به نظر می‌رسد خود وزیر هم موافق با تفکیک نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هم چنین خبر داد که بر اساس آئین نامه داخلی مجلس این لایحه بعد از تصویب نهایی در کمیسیون عمران و چکش‌کاری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت و به نظر می رسد تا دو هفته دیگر در نوبت بررسی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.