| کد خبر: 169288 |

صنعت حمل‌ونقل هوا‌یی صنعتی دانش‌بنیان است و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.‌ مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بابیان این مطلب گفت: نیازهای فنی صنعت هوایی به شرکت‌‌های دانش‌بنیان داخلی معرفی‌شده‌اند و زمینه همکاری در بخش‌های طراحی، تولید و تأمین قطعه هواپیما ایجادشده است.

تین‌نیوز | 

صنعت حمل‌ونقل هوا‌یی صنعتی دانش‌بنیان است و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.‌ مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بابیان این مطلب گفت: نیازهای فنی صنعت هوایی به شرکت‌‌های دانش‌بنیان داخلی معرفی‌شده‌اند و زمینه همکاری در بخش‌های طراحی، تولید و تأمین قطعه هواپیما ایجادشده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، اسعدی‌سامانی گفت: ایران چهارمین تربیت‌کننده نیروی مهندس در جهان است. با حمایت از شرکت‌‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه، در آینده کشورمان رتبه علمی و رشد اقتصادی، مطلوب‌تری خواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به مشکلات صنعت حمل‌ونقل هوایی در تأمین برخی قطعات هواپیما اشاره کرد و افزود:‌ در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، مقرر شد، با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و مرکز همکاری‌ فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، نمایشگاه نیازمندی‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی درزمینهٔ تجهیزات، هندلینگ، هواپیما و دیگر موارد مرتبط با هواپیما در اواخر ماه جاری برگزار شود.

اسعدی‌سامانی اظهار داشت: تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان که در عرصه صنعت حمل‌ونقل هوایی فعالیت می‌کنند، از طریق این نمایشگاه با نیازمندی‌ صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور آشنا خواهند شد و نسبت به تأمین آن اقدام خواهند کرد.

او تأکید کرد: البته قطعاً استفاده از هر قطعه‌ای در هواپیما، الزاماتی درزمینهٔ استاندارد بودن قطعه و تأیید قطعه توسط سازمان هواپیمایی کشوری را می‌طلبد که هماهنگی دراین‌باره انجام خواهد شد؛‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده، با مراجع نظارتی همکاری و هم‌فکری خواهند داشت تا به نتیجه مطلوب برسیم و این می‌تواند گام بلندی برای رشد صنعت حمل‌ونقل هوایی‌ کشور باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت حمل‌ونقل هوایی در شرایط کنونی تأکید کرد.

با توجه به اعمال تحریم‌ها از طرف آمریکا و عدم همکاری بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی با صنعت هوایی ایران، صنعت هوایی کشور در آینده یا باید مانند دوران پیشین تحریم‌ها قطعات دست‌دوم و نو را از بازار غیررسمی تهیه کند و یا با تلاش و همکاری بامغزهای متفکر ایرانی در جهت خودکفایی در صنعت هوایی قدم بردارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    الفاتح

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین