| کد خبر: 164360 |

◄ اطلاعیه شماره 2 بانک مرکزی؛ نحوه پرداخت ارز مسافرتی

​بانک مرکزی میزان پرداخت ارز مسافرتی را برای یک سفر در سال 1000 یورو اعلام کرد.

تین نیوز

بانک مرکزی میزان پرداخت ارز مسافرتی را برای یک سفر در سال 1000 یورو اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز، اطلاعیه شماره 2 بانک مرکزی  که پس از تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن ارز با قیمت دلار 4200 تومان صادر شد.

بر اساس اطلاعیه مذکور ارز مسافرتی برای یک‌بار سفر در سال به میزان ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می‌شود. 

تصمیم‌گیری اخیر دولت به علت روند تصاعدی و غیرمنطقی افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر بود.  وقتی دلار در ساعات پایانی روز بستم فروردین به حدود 6200 تومان رسید اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور از تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن ارز خبر داد.

مبلغ ارز مسافرتی

بر اساس این اطلاعیه ارز مسافرتی برای یک‌بار سفر در سال به میزان ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می‌شود. 

همچنین میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم‌مرز و کشورهای مشترک‌المنافع به‌غیراز عراق ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها است.

شرایط دریافت ارز مسافرتی

متقاضیان موظف به ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما، ویزای کشور مقصد (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور به بانک ملی هستند.

همچنین متقاضیان ارز مسافرتی باید نسبت به پرداخت معادل ریالی ارز مسافرتی به شعب منتخب بانک ملی اقدام و در مقابل آن سند حسابداری(رسید) دریافت کنند.

پرداخت ارز مسافرتی در باجه بانک ملی مستقر در مبادی خروجی (پس از باجه کنترل گذرنامه) و در مقابل دریافت سند حسابداری/ رسید و ممهور کردن گذرنامه متقاضی انجام می‌شود.

ارز مسافرتی زائران عتبات عالیات

متقاضیان دریافت ارز مسافرتی برای سفر به عتبات عالیات ابتدا باید با سازمان حج و زیارت هماهنگ کرده و اطلاع‌رسانی کنند.

ارز درمانی و دانشجویی

تأمین ارز درمانی و دانشجویی با رعایت مجموعه مقررات ارزی از طریق بانک‌های تجارت و سامان مانند قبل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم نیمه فروش 0 0

    مسئله ای که نزدیک بیست سال است که از طرف دولت به فراموشی سپرده شده است مسئله تامین ارز بین راهی مورد نیاز ناوگان حمل و نقل بین المللی میباشد بخصوص در شرایط کنونی آشفته بازار ارزی که مشخص نیست که قیمت ارز چقدر هست و درکل تقریبا ارزی برای خریداری رانندگان در بازار موجود نمیباشد مشخص نیست که اگر راننده ای هم جرئت کرده و بار صادراتی بزند چگونه باید کرایه ریالی خود را تبدیل به ارز معتبر کرده و هزینه ارزی بین راهی خود را تامین کند؟!!!!!