| کد خبر: 79212 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ جزئیات جریمه تردد خودروهای فاقد معاینه فنی / افزایش جریمه ارتباطی با درآمدزایی ندارد

تین نیوز | قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران، از افزایش دو برابری نرخ جریمه در این بخش خبر داد و با تاکید بر اینکه به هیچ وجه بحث درآمدزیایی مدنظر نیست، گفت: مبلغ جریمه به منظور جلوگیری از ورود خودروهای فاقد معاینه فنی از 20 به 40 هزار تومان در هر بار وارد شدن به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، افزایش یافت.

سید نواب حسینی منش در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه این کار با نظر کارشناسی پلیس انجام شده، تصریح کرد: قطعا افزایش نرخ جریمه خودروهای فاقد برگه مجاز معاینه فنی تا حد زیادی بر آمار مراجعه به مراکز، می افزاید.

وی اظهار داشت: در سیستم یک پارچه سازی نظارت هوشمند بر معاینه فنی خودروها پیش بینی شده تا خودروهای فاقد برگه معاینه فنی برای هر بار ورود به مراکز طرح کاهش آلاینده ها، شماره پلاک آنها توسط دوربین های نصب شده در سطح شهر ثبت شده و مورد اعمال قانون قرار بگیرند.

حسینی منش با تاکید بر جریمه خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی در هر بار ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، گفت: ثبت هوشمند ورود غیر مجاز به محدوده یاد شده تکمیل کننده کار پلیس است و درآمد زایی در آن مد نظر هیچ یک از سازمان های تصمیم گیر نیست و تنها فرهنگ سازی مورد توجه بوده است.

قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران افزود: چنانچه رانندگان نسبت به حفظ سلامت خود مسئولیتی را احساس نمی کنند، بدانند نسبت به هزینه تعمیر خودرو و جان دیگر افراد جامعه در حوادث و ایجاد آلودگی در سطح شهر همواره مسئول بوده و هستند.

وی خاطر نشان کرد: آلودگی به یک باره هوای شهر را فرا نمی گیرد زیرا قطره قطره جمع می گردد تا دریای آلودگی "جو" تهران را غرق در خود می کند.

این سخنان در حالی گفته شد که پلیس راهور تهران نیز افزایش جریمه ها را مانعی در تردد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی می داند.

افزایش جریمه، برای جلوگیری از تخلف است
رئیس پلیس راهور پایتخت در این خصوص به تین نیوز، گفت: قطعا افزایش نرخ جریمه به منظور جلوگیری از ورود خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی می تواند تاثیر گذار باشد.

سید تیمور حسینی افزایش جریمه در این بخش را در واقع یک نوع الزام در خودداری از تخلف و مراجعه به مراکز مجاز معاینه فنی دانست.

گفتنی است، هیات وزیران در جلسه ششم دی ماه سال جاری خود به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و نیز نیروی انتظامی و به استناد مواد 21 و 22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بخشی از کدهای جرائم رانندگی از جمله نرخ جریمه خودداری از مراجعه به مراکز معاینه فنی در مواقع تعریف شده را اصلاح کرد.
 
بر این اساس نرخ جرائمی همچون عبور از چراغ قرمز، سبقت غیرمجاز در راه های دو طرفه و تجاوز از سرعت مجاز (بیش از 30 کیلومتر بر ساعت) در کلانشهرها و مراکز استان ها و جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی تا 200 هزار تومان افزایش یافت.
 
همچنین نرخ جرائمی همچون انجام حرکات نمایشی مانند دور زدن در جا و یا حرکت موتور سیکلت بر روی یک چرخ، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزادراه ها و بزرگ راه ها به 150 هزار تومان و عبور از محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه، عدم رعایت مقررات حمل بار و عبور وسایل نقلیه غیرمجاز از خطوط ویژه به 100 هزار تومان افزایش یافته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    همه می دانند که این افزایشها بمنظور پر کردن کسری بودجه است کاهش تخلف فقط یک راه ندارد