| کد خبر: 148713 |

کشاورزیان اعلام کرد:

◄ بسیج کلیه نیروهای راهداری برای سهولت تردد زائران اربعین

در چهارمین جلسه کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، شرایط ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در محل پایانه مرزی مهران مورد بررسی قرار گرفت.

تین نیوز

در چهارمین جلسه کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، شرایط ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در محل پایانه مرزی مهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داود کشاورزیان، هدف از برگزاری جلسه در این مرز را بررسی مسائل و شرایط پایانه مرزی مهران در زمینه‌های حمل‌ونقلی، سوخت و زیر ساخت‌های این مرز و تلاش برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای زائران عبوری از این نقطه از کشورمان  جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی ذکر کرد و گفت: یکی از مهمترین کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین، کمیته سوخت و حمل‌ونقل است که دستگاه‌های مختلفی  از جمله نیروی انتظامی، گمرک، مرزبانی و دستگاه‌های دیگری که به نوعی با موضوع اربعین مرتبط هستند، عضویت و حضور دارند، و با تعامل و همکاری لازم، برنامه‌ریزی و تصمیمات خوبی تاکنون اتخاذ گردیده است.

وی ضمن تاکید بر بازدید از مرزهای مشترک با کشور عراق از جمله مرز مهران افزود: کمبودهایی در پایانه مرزی مهران وجود دارد که امیدواریم با تلاش همکاران راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام و سایر نهادهای مرتبط قبل از فرارسیدن سفرهای اربعین مرتفع گردند.

کشاورزیان در ادامه با اشاره به تکمیل و توسعه برخی از امکانات ضروری  زیرساختی مرتبط با این پایانه خاطر نشان کرد: روشنایی کمربند شرقی مهران، سردرب پایانه مرزی مهران، مشکل شبکه آبرسانی به پایانه مرزی مهران، بحث پارکینگ‌ها و پروژه‌های راه‌سازی که در مسیر ایلام به مهران وجود دارد باید تا قبل مراسم اربعین ساماندهی شوند تا گره‌ترافیکی ایجاد نشود .

وی تصریح کرد: برنامه و تلاش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این است که زیر ساخت‌های مورد نظر در پایانه مرزی مهران را برای اربعین حسینی آماده کند و دستگاه‌های مرتبط نیز وظیفه دارند از محل اعتبارات استانی در راستای تکمیل  زیرساخت‌ها برای انجام مراسم اربعین همراهی و همکاری جدی داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اعتباراتی که در پایانه مرزی مهران و نیز در پروژه‌های راه‌سازی در مسیر ایلام به مهران انجام می‌شود از اعتبارات ملی هستند افزود:  پیش‌ببینی می‌شود در سال ١٣٩٧  مسیر ایلام به مهران دو بانده شود تا ترافیک روانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای تمام امکانات خود را بسیج خواهد کرد تا زائران بتواند درمراسم اربعین حسینی به کشور عراق به سهولت تردد داشته باشند.

در این جلسه که استاندار ایلام نیز حضور داشت، ضمن  تقدیر از حضور اعضای کمیته حمل‌ونقل و سوخت  ستاد مرکزی اربعین در مهران، گفت: پایانه مرزی مهران یکی از ارکان مهم تردد زائران به عتبات عالیات در کشور عراق است که باید همه دستگاه‌ها آمادگی کامل داشته باشند و تلاش نمایند تا مشکلاتی  که در بحث زیر ساخت‌ها وجود دارد تا قبل از مراسم اربعین برطرف گردد تا زائران به راحتی بتوانند تردد داشته باشند.

 مروارید در ادامه با تقدیر از تلاش‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور و وزارت راه و شهرسازی در آماده ساختن پایانه مرزی مهران و پروژه‌های راه‌سازی در محور ایلام به مهران، آمادگی کامل دستگاه‌ها و مسئولین استان را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین اعلام داشت.

پایان این جلسه اعضای حاضر پیشنهادات، نظرات و راهکارهایی برای اجرای برنامه‌های سازمانی خود و در راستای سفرهای آسوده و با آرامش هموطنان در مراسم اربعین ارائه نموده، سپس از تمامی بخش‌های پایانه مرزی مهران بازدید و از نزدیک با عوامل ارگان‌های مستقر در این پایانه گفتگو کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.