| کد خبر: 135296 |

عطرچیان مطرح کرد:

بررسی راهکارهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در بخش حمل و نقل بین‌المللی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین اعلام کرد: در نظر است دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی توسط انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی تهیه و ابلاغ گردد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین اعلام کرد: در نظر است دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی توسط انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی تهیه و ابلاغ گردد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در نشستی با حضور مسئولین سازمان ها و نهادهای دولتی موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار داد و آن را چالش جدی در عرصه رقابت تجارت خارجی و حمل‌ونقل بین‌المللی قلمداد کرد و گفت: روند رو به رشد پرونده‌های قاچاق مواد مخدر در وجهه سیاسی و درآمدهای ارزی کشور تأثیر سوئی دارد و به همین دلیل باید هرچه زودتر نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

 

وی به روند رو به رشد این‌گونه پرونده‌ها در ۶ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در حالی آمار این‌گونه پرونده‌ها رو به رشد هستند که عموماً این مکشوفات در کشورهای دیگر بیشتر کشف ‌شده‌اند و در بازرسی‌های درون مرزی مورد مشکوکی با ماده غیرقانونی در محموله‌ها مشخص نمی‌شوند.

 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین اعلام کرد: در نظر است دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی توسط انجمن شرکتهای حمل‌ونقل بین‌المللی تهیه و ابلاغ گردد.

 

عطرچیان خاطرنشان کرد: جلسات در این خصوص ادامه خواهد داشت و در جلسه بعدی به بررسی راهکارها پرداخته خواهد شد.

 

این گزارش می‌افزاید: در این جلسه مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی درخصوص مشکلات و موارد خاصی که در عمل با آن مواجه هستند، توضیحاتی بیان کردند. 

 

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از دادستانی ویژه جرائم بین‌المللی، اداره‌کل مقابله باعرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره‌کل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه، اداره‌کل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و نظارت بر حمل‌و‌نقل ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اداره‌کل امور مرزی ریاست جمهوری، دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک، اداره‌کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک، پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران همچنین امور کارنه تیر و حمل‌ونقل بین‌المللی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی حضور داشته و مطالبی را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم نیمه فروش 0 0

    متاسفانه برادر بنده وحید نیمه فروش یکی از این رانندگان گرفتار شده در کشور بلغارستان است که از داخل قوطی های سربسته با بسته بندی کارخانه تولید کننده این محصول مواد مخدر کشف شده است و با وجودی که ما بار صادراتی را از انبار شماره ... گمرک ...بارگیری و همانجا هم کامیون بعد از بازدیدهای گمرکی پلمپ شده و در مسیر هم در مرز خروجی بازرگان هم در ورودی و خروجی کشور ترکیه کامیون و محموله با دستگاه XRAY اسکن شده و بازکنترل شده در مرز ورودی بلغارستان بعد از آنالیز بار مشخص گشته که حاوی هروئین میباشد اکنون این کشور فرستنده و گیرنده بار را رها کرده و برادر بیگناه بنده را به زندان انداخته و ماشینمان را هم مصادره کرده است!!! در ایران هم نه جائی شکایتمان را میپذیرد نه به فریادمان میرسد صاحب بار که درواقع صاحب واقعی و جاسازی کننده این مواد مخدر است آزاد برای خود میگردد و برادر بیگناه و از همه چیز بی خبر اینجانب به جرم ناکرده در زندان بلغارستان مانده است و کامیونمان هم که حاصل سالیان زحماتمان بوده و نان آور چهار خانواده بود مصادره گشته است!!!! آیا سازمانی واداره ای در ایران وجود ندارد که به فریاد بنده و خانواده دیگر رانندگان بیگناه برسد؟!!!