بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

کشتی‌های صیادی باید مکانیزه شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به تکنولوژی کشتی‌های صیادی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اشاره و به لزوم فراهم کردن کشتی‌های مکانیزه برای صیادان تاکید کرد.

کشتی‌های صیادی باید مکانیزه شود
تین نیوز

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به تکنولوژی کشتی‌های صیادی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اشاره و به لزوم فراهم کردن کشتی‌های مکانیزه برای صیادان تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، غلامرضا شرفی گفت: امروز صیادان کشور به شناورهای مکانیزه نیاز دارند و در این  خصوص متولیان امر باید این مشکل را حل کنند.

او تاکید کرد: تخصیص تسهیلات به لنج دار مشکل را  حل نمی‌کند و بهترین کار این است که لنج‌داران را متقاعد به سرمایه‌گذاری برای خرید یک کشتی مکانیزه بزرگ کرد.

این عضو مجلس تصریح کرد: چنان‌چه صیادان کشور از ناوگان مکانیزه برخوردار باشند، مدام از در اختیار گذاشتن منطقه دریایی کشور به صیادان سایر کشورها شکایت نمی‌کنند.

شرفی با اشاره به وجود 800 شناور و لنج بزرگ در آبادان گفت: مکانیزه شدن این شناورها هم سوخت کم‌تری مصرف کرده و بازدهی آن‌ها هم بیش‌تر خواهد شد.

او به ایجاد اتحادیه و یا سندیکا برای تبدیل ناوگان سنتی به مکانیزه تاکید کرد و گفت: چنان‌چه صیادان ازشناورهای ایمن‌تر و به روزتری برخوردار باشند، می‌توانند در دریای عمان، اقیانوس هند و سایر آب‌های آزاد به صیادی بپردازند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که کشتی‌هایی فعال در خلیج‌فارس علاوه بر صید انبوه‌دارای سردخانه و کنسروسازی هستند. افزود: در این میان ما افتخار می‌کنیم که لنج‌های چوبی کشور به فایبرگلاس تبدیل شده است درحالی‌که استهلاک این شناورها بسیار بالاست و به دلیل وجود لنج‌های فرسوده، بسیاری از صیادان دیگر از دریا باز نمی‌گردند و خانواده‌های بسیاری بدون سرپرست می‌شوند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.