بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

رکورد عملیات هیدروگرافی در امیرآباد شکسته شد

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: رکورد ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع عملیات هیدرو گرافی در بنادر امیرآباد با جدیدترین تجهیزات روز دنیا ثبت شد.

رکورد عملیات هیدروگرافی در امیرآباد شکسته شد
تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: رکورد ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع عملیات هیدرو گرافی در بنادر امیرآباد با جدیدترین تجهیزات روز دنیا ثبت شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، حبیب الله طالبی از انجام عملیات هیدروگرافی (آب نگاری) پیشرفته بنادر و دریانوردی امیرآباد با استفاده از دستگاه عمق یاب تک پرتوی خبر داد و گفت: رکورد ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع عملیات هیدروگرافی در بنادر و دریانوردی امیرآباد با جدیدترین تجهیزات روز دنیا ثبت شد.

طالبی  افزود: این عملیات با حضور و نظارت دقیق کارشناسان امور دریایی در این بندر طی مدت ۱۰ ماه به انجام رسید.

وی از به کارگیری جدیدترین تجهیزات روز دنیا در انجام عملیات هیدروگرافی بنادر و دریانوردی امیرآباد و نکا و کانال های دسترسی آنها سخن گفت و اظهار کرد: این عملیات با استفاده از دستگاه عمق یاب تک پرتوی در این بندر اجرا شده و از جمله مزایای اجرای این عملیات را شناسایی محل های حساس زیست محیطی دریایی، تعیین نرخ رسوب گذاری، تخمین زمان انجام عملیات لایروبی و مشخص کردن محل تخلیه آن، تدقیق احجام لایروبی و همچنین شفافیت و دقت بیشتر در تهیه نقشه های به روز دریایی عنوان کرد.

به گفته طالبی، سازمان بنادر به عنوان نماینده دولت در سازمان جهانی دریانوردی محسوب می شود و برای دقیق تر کردن نقشه های بنادر و کانال های دریانوردی در راستای افزایش ایمنی ناوبری، عملیات هیدروگرافی پیشرفته را انجام می دهد.

گفتنی است، هیدروگرافی یا آب نگاری علمی است که درباره اندازه گیری و توصیف عوارض فیزیکی دریاها و منابع آبی دیگر و مناطق ساحلی مجاور آن ها و پدیده های مرتبط با دریا نظیر جزر و مد، جریان های آبی، حفاظت از محیط زیست و… بحث می کند.

مهم ترین و کاربردی ترین دستاورد عملیات هیدروگرافی، حفظ ایمنی تردد شناورها در مناطق دریایی، تهیه نقشه های دقیق دریایی و مطالعه جنس رسوبات را شامل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.