| کد خبر: 179862 |

رئیس انجمن شرکت‌های خدمات مسافرتی:

◄ دولت می‌خواهد بهای تأمین قطعات هوایی را از جیب مردم تأمین کند

رئیس انجمن شرکت‌های خدمات مسافرتی گفت: این‌که امروز شاهد افزایش بهای بلیت‌ها هستیم به این دلیل است که دولت سعی دارد بهای لازم برای تأمین قطعات ناوگان هوایی کشور را از جیب مردم تأمین کند.

تین نیوز

روز گذشته چهارم دی ماه اتاق بازرگانی ایران میزبان برخی از تشکل های صنعت حمل  و نقل بود که در این جلسات به موضوعاتی هم‌چون اخذ عوارض 5درصدی از روی بلیت هواپیما توسط شهرداری، گرانی بلیت هواپیما، عدم استفاده از کارشناسان حرفه‌ای به هنگام تصمیم‌گیری و در نهایت ناآشنایی مسئولان قضائی کشور با موضوعاتی از این دست برای رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده از جمله موضوعاتی بود که تورج دهقانی زنگنه به عنوان رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی به آن اشاره کرد بود.

به گزارش تین‌نیوز، در این نشست مشترک مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به عدم همراهی دولت انتقاد کرده و گفته است که تحریم و گرانی ارز دو شوک بسیار مهمی بودند که به طور هم‌زمان، فشارهای سنگینی بر پیکره صنایع کشور وارد کردند، در این شرایط متأسفانه دولت به جای همراهی و حمایت از داشته‌های خود، نسبت به امور بی‌توجه است.

در بخشی از این نشست به افزایش نرخ عوارض خروج از کشور اشاره شده است که در این رابطه حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن شرکت‌های خدمات مسافرتی عنوان کرده بود؛ عوارض خروج از کشور قرار بود برای مدتی به صورت موقت قیمتی به عنوان عوارض خروج درنظر گرفته شود اما متأسفانه این مهمان ناخوانده، نه تنها نرفت بلکه امروز بهای آن سیر صعودی پیدا کرده و به مانعی در برابر صنعت گردشگری تبدیل شده است.

وی تأمین قطعات موردنیاز هواپیماها را وظیفه دولت دانست و افزود: اینکه امروز شاهد افزایش بهای بلیت‌ها هستیم به این دلیل است که دولت سعی دارد بهای لازم برای تأمین قطعات ناوگان هوایی کشور را از جیب مردم تأمین کند.

رئیس انجمن شرکت‌های خدمات مسافرتی به اظهارنظری مبنی بر توقف فعالیت چارتری در صنعت گردشگری اشاره و آن را اقدامی نادرست خواند و گفت: چگونه می‌توان این کار را که جزو لاینفک صنعت گردشگری است، متوقف ساخت. بخش عمده هزینه‌های دفاتر گردشگری از همین راه تأمین می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.