| کد خبر: 127589 |

پاک‌سازی پای اسکله‌های بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور پس از سه دهه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای عملیات پاک سازی پای اسکله های شهیدرجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری کشور پس از گذشت بیش از سه دهه از زمان احداث این بندر خبر داد.

اله مراد عفیفی پور که از پروژه پاک سازی پای اسکله های شماره ۸ تا ۲۰ بندر شهیدرجایی بازدید می کرد، اظهار کرد: از زمان احداث مجتمع بندری شهیدرجایی بیش از ۳۰ سال می گذرد و بر همین اساس، اجرای پروژه پاک سازی پای اسکله های کالای فله، کالای عمومی و چندمنظوره ضرورتی جدی محسوب می شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عفیفی افزود: با توجه به رسوب گذاری سالانه و وجود آهن آلات در پای اسکله ها و همچنین عدم امکان لایروبی توسط لایروب های هاپرساکشن، مشکلات عدیده ای از قبیل کاهش عمق اسکله، عدم ایمنی مناسب پهلوگیری کشتی های ورودی با آبخور بالای ۱۰ متر و به تبع آن، کاهش ظرفیت و تخلیه بارگیری را در پی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کرد: با اتمام این پروژه علاوه بر افزایش ارتقاء ایمنی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی های تجاری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری، ظرفیت بندر شهیدرجایی حدود ۳ میلیون تن افزایش خواهد یافت و همچنین محدودیت پهلوگیری کشتی های با آبخور ۱۰ متر به بالا نیز مرتفع می شود.

وی طول کلی اسکله های ۸ تا ۲۰ این بندر را در مجموع حدود ۳ هزار و ۴۰ متر اعلام کرد و گفت: عملیات پاک سازی تا عرض ۱۰ تا ۱۵ متر از کنار اسکله ها به سمت دریا انجام خواهد شد.

عفیفی پور اضافه کرد: اعتبار این پروژه حدود ۳۴ میلیارد ریال برآورد شده که پیمانکار آن از طریق مناقصه عمومی، انتخاب و در روزهای پایانی سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده بود و این پروژه تا پایان سال ۹۶ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حجم برآوردی اولیه انجام پروژه را حدود ۱۵۰ هزار مترمکعب گل ولای و ۲۰ تن آهن آلات و سایر اشیاء عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۲۰ تن آهن آلات مدفون در گل ولای خارج سازی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.