| کد خبر: 75170 |

◄ دو خطه شدن خط ریلی تا ترکیه از حرف تا عمل!

تین نیوز | اواسط آذر ماه خبری از قول وزیر راه و شهرسازی در برخی رسانه ها منتشر شد که حکایت از دو خطه شدن راه‌آهن تهران-ترکیه داشت.
بر اساس این خبر عباس آخوندی گفته بود: خط آهن تهران - کرج چهارخطه و کرج - زنجان دو خطه می شود و ادامه این مسیر تا ترکیه نیز دو خطه خواهد شد.

به گفته آخوندی دو خط تهران - کرج افتتاح شده است و خط سوم نیز سال آینده به بهره برداری می رسد و درحال حاضر 6 رام قطار در مسیر تهران - کرج داریم.
آخوندی افزوده بود: در مسیر آزادراه تهران - کرج در شمال مترو و در جنوب خط راه آهن تردد می کند که شهرهای حومه می توانند از آن استفاده کنند و برای ارتباط بین شمال و جنوب اتوبان نیز یک مسیر ریلی ایجاد خواهیم کرد.

اما پس از انتشار این اظهارات وزیر راه و شهرسازی دو کاربر تین نیوز با ارایه دیدگاه خود در مورد این سخنان آخوندی چنین نوشتند:

1-  خط جدید ریلی كرج میانه تا تبریز از زمان دولت قبلی شروع شده است و طرح میانه تبریز به طول ٢ ٥ كیلومتر فعلا راكد است و شركت های پیمانكاری به دلیل طولانی شدن ساخت این مسیر بلاتكلیف هستند.
وعده دو خطه شدن خط ریلی تا تركیه یعنی دوخطه شدن تبریز تا ایستگاه رازی آخرین ایستگاه مرزی داخل كشور به دلیل عدم شروع مطالعات، امكان سنجی و توجیه فنی و اقتصادی سخنی است تبلیغاتی و در صورت شروع نیز ٢ سال طول می كشد تا ساخته شود.

2- جالب است كه تركیه به ما اهانت می كند و ما مسیر ریلی خود به تركیه را دوخطه می كنیم.
جالب است الان كه راه آهن یك خطه بین ایران و تركیه هست قطارهای مسافری آن تعطیل شده چون طرف ترك حاضر نیست امنیت آن را تضمین كند حالا ما راه آهن را دوخطه می كنیم؟ لااقل این موضوع را مشروط به شرایط بهتری كنید كه منافع ملی از دست نرود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.