| کد خبر: 20191 |

انتظار دیرینه مردم همدان محقق نشد /

توقف راه آهن همدان - تهران در ایستگاه کمبود ریل

راه آهن تهران-همدان-سنندج به طول 408 کیلومتر بوده که 267 کیلومتر آن در محدوده تهران-همدان و 151 کیلومتر در محدوده همدان-سنندج در حال اجراست.

این روزها راه آهن همدان-تهران دچار وعده های پوشالی برخی مسئولان شده و گویا برخی نمی خواهند این پروژه را که از سال ۸۴ در همدان آغاز شده به بهره برداری برسانند.
 به گزارش تین نیوز، راه آهن تهران-همدان-سنندج به طول 408 کیلومتر بوده که 267 کیلومتر آن در محدوده تهران-همدان و 151 کیلومتر در محدوده همدان-سنندج در حال اجراست.
 این پروژه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 83 به استان همدان بوده در سال 84 با برآورد هزینه 147 میلیارد تومانی آغاز شده و در آن زمان پیش بینی می شد که بتوان این پروژه را در سال 91 به بهره برداری رساند.
 حال با گذشت نزدیک به 9 سال این پروژه هنوز درگیر مسائل تکراری همچون کمبود اعتبار، نبود ریل و غیره شده و هنوز مردم در انتظار به بهره برداری رسیدن این طرح و شنیدن سوت قطار در همدان هستند.
 نمایندگان استان بارها در مصاحبه ها اعلام می کنند که برای اجرای هر چه سریع تر این پروژه می خواهیم وزیر راه و شهرسازی را استیضاح کنیم، این در حالی است که تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
 پروژه ای همچون راه آهن همدان ـ تهران امروز علاوه بر اعتبارات نیاز به همت عالی مسئولان دارد تا بتوان آن را هر چه زودتر به بهره برداری رساند، این راه آهن، امروزه روز با مسئله جدیدی رو به روست و آن این بوده که قرار است ایستگاه دیگری در داخل شهر همدان ایجاد شود که این ایستگاه علاوه بر 12 ایستگاه دیگر است.
 ایجاد این ایستگاه در داخل شهر می تواند این شائبه را در اذهان ایجاد کند که شاید مطالعات انجام گرفته درباره این پروژه به درستی انجام نشده باشد.
 معاون عمرانی استاندار همدان درباره آخرین وضعیت راه آهن همدان تهران گفت: راه آهن همدان-تهران 268 کیلومتر طول دارد که زیرسازی این میزان به طور کامل به اتمام رسیده است.
 محمودرضا عراقی افزود: تاکنون 68 کیلومتر از راه آهن همدان-تهران ریل گذاری شده و 30 کیلومتر ریل نیز در حال ورود به استان برای اجرا در این پروژه است که در صورت ورود به سرعت اجرایی می شود.
 وی با بیان اینکه 200 کیلومتر از راه آهن تهران همدان باقی مانده است، تصریح کرد: مهمترین مساله در این پروژه تامین ریل است و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود نمی توان زمانی برای اتمام پروژه اعلام کرد.
 وی با اشاره به اینکه فاینانس خارجی برای تامین ریل از چین در حال انجام است، بیان کرد: اگر این فاینانس انجام شود می توان اعلام کرد که نیمه دوم سال آینده پروژه به طور کامل با تمامی ایستگاه ها به بهره برداری می رسد.
 عراقی با اعلام اینکه اگر این فاینانس انجام نشود نمی توان قولی در زمینه افتتاح پروژه ها داد، گفت: امسال 81 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده که از ابتدای امسال 10 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.
 وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبار این پروژه را رنج می دهد، اظهار کرد: متاسفانه فصل کاری در استان همدان کوتاه بوده و زمانی که اعتبارات دیر ابلاغ می شود نمی توان کاری را در این زمینه انجام داد.
 وی عنوان کرد: این پروژه برای اتمام به 300 میلیارد تومان نیاز دارد که اگر فاینانس چین برای این پروژه اجرایی نشود، نمی توان به آینده این پروژه در تامین اعتبار خوش بین بود.
 معاون امور عمرانی استاندار همدان درباره ایستگاه تشکیلاتی راه آهن نیز گفت: این پروژه به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تخصیص اعتبار تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
 وی با بیان اینکه فاصله ایستگاه تشکیلاتی از شهر همدان بالاست، تصریح کرد: قرار است ایستگاه تشکیلاتی به ایستگاه بار تبدیل شده و زمینی در داخل شهر برای ایجاد ایستگاه مسافری در نظر گرفته می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • yaghob nasri @ Gmail. com 0 0

    راه آهن همدان اگر تا ۲ سال دیگه هم بپایان برسد شاهکار کردند و بعید بنظر میرسد