| کد خبر: 125299 |

نگاهی به انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی

نهادهای مدنی از ضروریات جامعه تخصصی برای مطالبه گری و پیگیری نیازهای بخش خصوصی است.  انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در سنواتی نه چندان دور توسط ۱۱ شرکت بخش خصوصی که عمدتاً راهبری قطارهای مسافری و یا ارائه خدمات وابسته به آن را عهده دار بودند، شکل گرفت و اکنون دارای 53 عضو می باشد.

به گزارش تین نیوز این تشکل که از معدود انجمن های صنفی شرکت های ریلی است، بنا به ضرورت و حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی اعضای خود، و در راستای بهبود وضع اقتصادی کارکنان حمل و نقل بار و مسافر شکل گرفته است. و بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور و به اعتبار فعالیت های راهبری و خدمات مسافری حوزه ریلی فعالیت می کند.

این انجمن پس از تشکیل هیأت مؤسس و فراهم سازی مقدمات اولیه و ضرور، در اجرای ماده ۱۳۱ قانون کار ج.ا.ا اساسنامه خود را در وزارت کار و امور اجتماعی به ثبت رسانیده و مجوز فعالیت انجمن را طی گواهی شماره ثبت (۲۳۱) از وزارتخانه مزبور دریافت نموده است.

انجمن صنفی از تاریخ ۱۳۸۰/۱۰/۱۷ فعالیت رسمی خود را آغاز نموده و با توجه به اهمیت نقش این قبیل تشکل ها فعالیت خود را سامان داده است. همفکری و همکاری در جهت توسعه و گسترش صنعت ریلی کشور، ارتقاء جایگاه ترابری ریلی در کشور و منطقه، مساعدت در بهبود به امور حمل ونقل کشور، همراهی با سیاست ها و برنامه های توسعه انسانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، شناخت نیازها و مسائل مشترک شرکت ها و ضرورت برقراری ارتباطات نزدیک و تبادل نظر و تعامل و همکاری فی مابین و با شرکت راه آهن با هدف هم سوئی و هم فکری و تأثیرگذاری در شکل دهی سیاست ها و برنامه های توسعه اقتصادی کشور، تلاش در ارتقاء بهره وری هرچه بهتر از منابع و افزایش منافع با توجه بایسته به سرمایه گذاری، اشتغال زائی، رونق بخشی و در نهایت تحقق سیاست های دولت و اثر گذاری بر تدوین و اجرای قوانین و مقررات حوزه ریلی، از اهم اهداف و فعالیت های این انجمن از آغاز تاسیس تا به امروز بوده است.

انجمن در حال حاضر دارای پنجاه و سه(۵۳) عضو است که از این تعداد دو(۲) شرکت در حوزه حمل ونقل ریلی (قطارهای مسافری و باری) و هفده(۱۷) شرکت در حوزه حمل ونقل ریلی (باری) و هفت (۷) شرکت در حوزه حمل ونقل ریلی (مسافری) و دوازده(۱۲) شرکت نیز در حوزه راهبری قطارهای مسافری و دو(۲) شرکت در حوزه خدمات وابسته و نه(۹) شرکت در حوزه فورواردری و (۳) شرکت در حوزه لکوموتیو و (۱) شرکت در حوزه لکوموتیو، باری و راهبری قطارهای مسافری فعالیت دارند. لازم به ذکر است که در حال حاضر بیش از ۹۰% از واگن های باری و ۴۰% از واگن های مسافری فعال در شبکه ریلی کشور متعلق به شرکت های خصوصی عضو این انجمن می باشد.
 
شرح فعالیت های این انجمن در پایگاه اطلاع رسانی آن درج می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت انجمن صنفی صنایع ریلی با آدرس http://www.rtcguild.com مراجعه کنید.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.