| کد خبر: 248834 |

بلیط هواپیما نیم بها برای چه کسانی است؟

علاوه بر تخفیف پرواز لحظه آخری، تخفیفات قابل توجه در بلیط پرواز سیستمی یکی از کارهای جذاب اکثر ایرلاین ها است که برای کاهش هزینه سفر برای مسافران در نظر گرفته شده است و با این کار ایرلاین ها به جذب مسافرانی که به دنبال تخفیف خوب هستند کمک بسیاری می کند.

تین نیوز

علاوه بر تخفیف پرواز لحظه آخری، تخفیفات قابل توجه در بلیط پرواز سیستمی یکی از کارهای جذاب اکثر ایرلاین ها است که برای کاهش هزینه سفر برای مسافران در نظر گرفته شده است و با این کار ایرلاین ها به جذب مسافرانی که به دنبال تخفیف خوب هستند کمک بسیاری می کند. اما برخی تخفیف ها مانند بلیط نیم بها در بین مسافران بسیار جلب توجه کرده که دریافت این نوع بلیط  دارای شرایط مشخصی است که از طرف ایرلاین در نظر گرفته شده است. در ادامه قصد داریم درباره شرایط گرفتن بلیط هواپیما نیم بها و اینکه این نوع بلیط برای چه کسانی مناسب است توضیح دهیم.

بلیط هواپیما نصف قیمت چطور پیدا کنیم؟

به گزارش تین نیوز، سفر با هواپیما یکی از راحت ترین روش ها برای یک مسافرت آسوده و کم دردسر است، اما به دلیل هزینه بالایی که برای بلیط رفت و برگشت هواپیما باید پرداخت شود تعداد مسافرانی که با هواپیما سفر می کنند نسبت به مسیرهای زمینی کمتر  است. به همین دلیل علاوه بر تخفیف هایی که توسط ایرلاین ها برای پروازهای سیستمی و لحظه آخری اعمال می شود، تخفیف های دیگری مانند بلیط هواپیما نصف قیمت هم برای قشر خاصی از افراد جامعه در نظر گرفته شده است. اما بلیط هواپیما نصف قیمت چطور پیدا کنیم؟

افراد و خانواده هایی که دارای شرایط تخفیف بلیط هواپیما نیم بها هستند برای رزرو بلیط هواپیما می توانند به صورت حضوری یا با مراجعه به آژانس مسافرتی یا به صورت آنلاین و با مراجعه به سایت ایرلاین یا شرکت های مسافرتی بلیط نصف قیمت خود را دریافت کنند. بلیط هواپیما نیم بها در مسیرهای پرتردد که قیمت بلیط گرانتر است تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه دارد و می تواند در تهیه بلیط رفت و برگشت با هواپیما کاهش قابل توجهی در هزینه سفر بگذارد.

از طرفی معلولانی که قصد خرید بلیط نصف قیمت دارند می توانند با مراجعه به سایت ایران ایر و اعلام کد ملی از بلیط ۵۰ درصدی استفاده کنند، چون سازمان بهزیستی از قبل اسامی و شماره کارت ملی معلولان را در سایت ایران ایر ثبت کرده است. ایران ایر و هواپیمایی آسمان که طرف قرارداد بلیط نیم بها هستند از جمله ایرلاین های بزرگ و مطرح کشور هستند که تقریبا در تمام مسیرهای هوایی پرواز دارند و مشمولان این تخفیف می توانند در سفرهای داخلی با خیال راحت بلیط نیم بها خود را از این ایرلاین ها تهیه کنند.

بلیط هواپیما نیم بها شامل چه کسانی می شود؟

 برخی از افراد که دارای شرایط خاص شامل بلیط هواپیما نیم بها هستند می شود و بهتر است برای دریافت بلیط نیم بها قبل از اقدام از شرایط مورد نیاز اطلاع داشته باشید و سپس اقدام به خرید بلیط نصف قیمت کنید.  شخص و خانواده و دوستان افرادی که دارای شرایط زیر هستند، شامل بلیط نیم بها می شود:

بلیط نیم بها برای کودکان

بلیط نیم بها برای کودکان در پروازهای سیستمی در نظر گرفته شده و برای اینکه بلیط هواپیما نیم بها در سفرهای داخلی شامل فرزند شما شود باید فرزند شما در رده سنی ۲ تا ۱۲ سال و نوزاد هم پایین تر از ۲ سال باشد و حتما همراه کودک یک نفر بزرگسال هم حضور داشته باشد، چون در غیر این صورت اگر کودک به تنهایی سفر کند باید هزینه بلیط بزرگسال را پرداخت کنید. همچنین در سفرهای خارجی می توانید با ۸۰ درصد تخفیف بلیط کودکان و نوزادان را تهیه کنید، از جمله ایرلاین هایی که بلیط کودکان و نوزادان را با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می کند ایران ایر است. توجه داشته باشید که در بلیط چارتری فقط بلیط مخصوص نوزادان و بزرگسالان وجود دارد و هزینه بلیط کودکان مشابه بزرگسالان محاسبه می شود.

بلیط نیم بها برای آزادگان و جانبازان

تهیه بلیط نیم بها برای آزادگان و جانبازان و خانواده و دوستان آن ها دارای شرایطی است و درصد جانبازی فرد باید بین ۲۵ تا ۷۰ درصد باشد تا بلیط هواپیما نیم بها حساب شود و در صورتی که میزان جانبازی کمتر از ۲۵ درصد باشد بلیط هواپیما به طور کامل حساب می شود.

همچنین دریافت بلیط با تخفیف ۵۰ درصدی از ایرلاین های مشخص شده امکان پذیر است که از جمله ایرلاین های طرف قرارداد می توان از ایرلاین آسمان و ایران ایر نام برد.

بلیط نیم بها برای نوزادان

اگرچه نوزادان در سفر با هواپیما نیاز به بلیط ندارند اما برای گرفتن شماره پرواز، والدین باید برای نوزاد خود شماره صندلی تهیه کنند و بلیط نیم بها برای نوزادان چنانچه پرواز سیستمی باشد، هزینه بلیط ۱۰ درصد کل هزینه تمام شده برای بزرگسالان است.

برای نیروهای مسلح

بلیط نیم بها برای نیروهای مسلح با پشتیبانی ایرلاین ساها متعلق به نیروی هوایی ارتش است که در گذشته پروازهای آن تنها برای جابه جایی پرسنل ارتش بود ولی اکنون جابه جایی افراد غیرنظامی را هم بر عهده دارد. کارکنان نیروهای مسلح و خانواده آن ها و همچنین بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده آن ها می توانند از ایرلاین ساها تخفیف ۵۰ درصدی در پروازهای سیستمی را دریافت کنند.

برای خانواده شهدا

از دیگر افرادی که بلیط هواپیما نیم بها شامل آن ها می شود، خانواده شهدا هستند. والدین، همسر و فرزندان شهدا می توانند از طریق ایرلاین آسمان که یکی از ایرلاین های بزرگ با پروازهای متعدد داخلی و خارجی است برای پروازهای داخلی از بلیط نیم بها استفاده کنند.

بلیط نیم بها برای معلولان

از سال ۹۷ تبصره ای برای استفاده معلولان از وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شد که به موجب آن در سفر داخلی هواپیما، بلیط هواپیما نیم بها برای معلولان در نظر گرفته شده و توسط ایران ایر در بلیط های سیستمی، معلولان با یک همراه خود می توانند بلیط نیم بها تهیه کنند. همچنین در سایت های خارجی هم بلیط هواپیما برای معلولان با ۵۰ درصد تخفیف اعمال می شود. البته تنها معلولان جسمی که دارای کارت بهزیستی هستند می توانند از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شوند.

حرف آخر درباره بلیط هواپیما نیم بها

بلیط های تخفیفی برای افزایش مسافرانی که قصد سفر با هواپیما دارند بسیار مهم است، زیرا در کاهش هزینه بلیط آن ها تاثیر قابل توجهی دارد و به همین دلیل ایرلاین ها در هر فرصتی که مناسب باشد تخفیفات خوبی برای مشتریان خود ارائه می دهند. اما بلیط هواپیما نیم بها که همیشه در دسترس است، برای طیف خاصی از مردم در نظر گرفته شده که در این مطلب درباره شرایط بلیط نیم بها و نحوه اخذ آن صحبت کردیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.