| کد خبر: 248649 |

◄ سفر؛ ماجراجویی، غافلگیری و تجربه ناشناخته ها

سفر چه تفریحی باشد چه حرفه ایی و چه مهاجرت، همواره با هیجان و شادی درونی و حتی گاهی با ترس همراه است. ترس از ناشناخته ها و غافلگیری هایی که در حین سفر ممکن است با آن مواجه شویم.

تین نیوز

سفر چه تفریحی باشد چه حرفه ایی و چه مهاجرت ، همواره با هیجان و شادی درونی و حتی گاهی با ترس همراه است. ترس از ناشناخته ها و غافلگیری هایی که در حین سفر ممکن است با آن مواجه شویم.

به گزارش تین نیوز، ماجرا جویان زیادی در دنیا وجود داشته اند که با وسیله شخصی خود اقدام به مسافرت دور دنیا کرده اند. تا ریسک ها و حتی هزینه های خود را به حداقل برسانند گرچه که این نوع سفر هم همواره خطرها  و هزینه های خاص خود را به همراه داشته است.

سازمان جهانی جهانگردی، گردشگر را این گونه تعریف نموده است: «گردشگر کسی که حداقل یک شب در یک اقامتگاه عمومی یا خصوصی در محل مورد بازدید، به سر بَرد.

علاقمندان به سفر می دانند که مهم ترین عامل در مسافرت های اصطلاحا مارکوپولویی صرفه جویی در هزینه اقامت و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. در بسیاری از کشورها تسهیلات خاصی برای گردشگران دور دنیا اختصاص داده شده که می توانند خرج سفر را در طول سفر به دست بیاورند تا هم برای هزینه سفر به مشکل نخورند و هم با مشاغل سایر نقاط جهان آشنا شوند.

به عنوان مثال برخی خطوط هوایی به ازای تبلیغات هر سفر و معرفی مسافر یک بلیت رایگان در اختیار توریست برای ادامه مسافرت قرار خواهند داد و یا معرفی توریست ها برای اقامت در هتل، هزینه رایگان یک شب اقامت را برای گردشگر فراهم می سازد.

در ایران نیز سازمان گردشگری با در اختیار قراردادن اقامتگاه های بوم گردی که به نسبت هتل ها اقامت های ارزان تری را در اختیار مسافران قرار می دهند سعی کرده تا به صنعت گردشگری کمک کند.

اما اقامت در اقامتگاه های بومگردی مستلزم دانستن نکاتی است که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد:

  • حتما به خاطر داشته باشید به علت محدودیت در ظرفیت این اقامتگاه ها از قبل اقدام به رزرو آن نمایید.
  • اقامتگاه ها بوم گردی عموما خانه های روستایی هستند که به لحاظ بافت و ترکیب ساختمان به عنوان نماد آن شهر یا روستا معرفی می شوند بنابراین کسانی که در سفر به دنبال اقامتگاه لوکس با شرایط لاکچری هستند گزینه مناسبی نخواهد بود.
  • کسانی که علاقمندبه آشنایی با فرهنگ بومی و زندگی سنتی مردمان روستاها و نقاط بومی هستند، اقامتگاه‌ های بومگردی گزینه‌ های مناسبی برای شماست.
  • اقامتگاه های بوم گردی در شرایط آب و هوایی مناطق مختلف امکانات سرمایش و گرمایشی لوکس ندارند و باید به این نکته توجه کرد که در چه فصلی کدام یک از این اقامتگاه ها را می بایست انتخاب کرد.
  • خانه های روستایی و بعضا کوهستانی زیادی جزو مناطق بومگردی ایران بوده اند که ضمن حفاظت از آثار باستانی هر شهر باید معرف فرهنگ غنی استفاده از آن نیز باشد.
  • معمولا در اقامتگاه های بومگردی صنایع دستی مربوط به آن استان، شهر یا روستا نیز به فروش می رسد که با خرید آن از مردم محلی به رونق اقتصادی آن منطقه کمک شایانی خواهد شد.

مناطق جنوبی و کویری کشور از جمله استان های کرمان، یزد ، هرمزگان، بوشهر، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان دارای مناطق بومگردی بسیار زیبایی هستند که با توجه به شرایط جوی و فصل سرما، مقاصد مناسبی برای مسافرت هستند.

در مطالب آینده به شرح بیشتر مناطق زیبای ایران و معرفی مکان های دیدنی در کشور خواهم پرداخت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.