| کد خبر: 247932 |

با این ترفندها، سفر خارجی ارزان می شود!

سفر ارزان خارجی مگر امکان پذیر است؟ قرار نیست سفر به مقصد رویایی تان را هزینه های سفر به تاخیر بیاندازد. می توانید با بودجه کمتر و صرفه جویی به مقصد رویایی خود سفر کنید و خاطرات دلنشین و ماندگاری را برای خود ثبت کنید.

تین نیوز

سفر ارزان خارجی مگر امکان پذیر است؟ قرار نیست سفر به مقصد رویایی تان را هزینه های سفر به تاخیر بیاندازد. می توانید با بودجه کمتر و صرفه جویی به مقصد رویایی خود سفر کنید و خاطرات دلنشین و ماندگاری را برای خود ثبت کنید.

به گزارش تین نیوز، خوشبختانه می توانید با به کارگیری چند استراتژی هوشمندانه و صرفه جویی در هزینه ها، هزینه های زیاد سفر را تا حد زیادی جبران کنید. این استراتژی ها از لحظه شروع برنامه ریزی شده و طول سفر را هم در برمی گیرد. برای آشنایی با این ترفندها برای داشتن سفر ارزان خارجی تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

راهکارهای سفر ارزان خارجی

قبل از پرداختن به راهکارها لازم است که در مورد برنامه سفر خود واقع بین باشید. امکان دارد بخواهید یک سفر لوکس به مالدیو داشته باشید، اما موجودی حساب بانکی تان این اجازه را به شما ندهد. پس شاید بهتر باشد که برنامه ای مطابق با موجودی حساب بانکی برای سفر بچینید.

چرا که در چنین شرایطی می توانید بدون نگرانی در خصوص هزینه ها از سفر لذت ببرید. در این بخش از مطلب چند ترفند کاربردی برای داشتن سفر خارجی ارزان ارائه می دهیم و در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص هر کدام ارائه می دهیم:

  1. انتخاب مقصد متناسب با بودجه

  2. خرید پرواز لحظه آخری ( چارتر )

  3. اقامت در هاستل به جای اقامت در هتل های لوکس و گران قیمت

  4. کاهش هزینه مربوط به خرید وعده های غذایی با پخت وپز در سفر

  5. انتخاب کارت هایی بدون کارمزد تراکنش خارجی

  6. خرید سیم کارت کشور مقصد

  7. سفر خارج از فصل راهی برای تجربه سفر ارزان خارجی

  8. همراه داشتن تمام لوازم مورد نیاز در طول سفر

  9. استفاده از لوازم نقلیه عمومی در سفر

انتخاب مقصد متناسب با بودجه

برای یک سفر ارزان خارجی، باید انتخاب مقصد متناسب با بودجه داشته باشید، چرا که حتی در طول سفر همیشه از بابت هزینه ها نگران هستید و نمی توانید آن طور که باید در طول سفر خوش باشید.

وقتی مقصدی متناسب با بودجه خود انتخاب کنید، نه تنها می توانید در یک هتل مناسب اقامت کنید، بلکه از لحاظ بازدید از جاذبه های گردشگری شهر مقصد و حتی انتخاب رستوران ها به مشکل نمی خورید، چرا که دستتان در انتخاب بازتر است.

می توانید به کشورهایی مانند ترکیه، تایلند و بسیاری از موارد دیگر سفر کنید، چرا که این گزینه ها نه تنها جزو مقصدهای مقرون به صرفه هستند، بلکه از نظر جاذبه های دیدنی، فرهنگ و امنیت غنی هستند. از طرفی به دلیل هزینه کمتر بلیط هواپیما، غذا و محل اقامت، امکان اقامت طولانی تر و همچنین کمی پرهیز در هزینه ها وجود دارد.

بنابراین سعی کنید در مورد سفر و بودجه ای که در اختیار دارید، واقع بین باشید و پیش از سفر، یک برآورد هزینه داشته باشید تا در طول سفر به مشکل نخورید. اما اگر قصد دارید به یک کشور گران قیمت سفر کنید و از این انتخاب صرف نظر نمی کنید، تنها اطمینان پیدا کنید که در زمان مناسب برای رزرو خرید بلیط و محل اقامت اقدام می کنید و به ترفندهایی که در ادامه برای تجربه سفر ارزان خارجی بیان می کنیم، توجه ویژه داشته باشید.

خرید پرواز لحظه آخری (چارتر)

می توان گفت که خطوط هوایی تقریبا همیشه معاملات لحظه آخری را برای پر کردن آخرین صندلی ها با قیمت های بسیار مقطوع ارائه می دهند و این ارائه پروازهای چارتری در نزدیک ترین تاریخ ها به پرواز باز می شود.

اگر جزو افرادی هستید که می توانید ریسک و دردسرهای خرید بلیط لحظه آخری را بپذیرید، پس ارزشش را دارد که خرید پرواز لحظه آخری (چارتر) داشته باشید. چرا که می توانید بودجه مربوط به سفر را پس انداز کنید و سفر خارجی ارزانی داشته باشید.

از طرفی با کمی جستجو بیشتر می توانید پروازهای ارزان قیمت را پیدا کنید تا بتوانید در خرید هزینه بلیط هواپیما صرفه جویی کنید. تنها باید زمانی را به گشتن در سایت های مختلف مربوط به خرید بلیط اختصاص دهید و در صورت مشاهده گزینه های عالی، از قبل نسبت به رزرو بلیط اقدام کنید.

همچنین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هرگز در تعطیلات برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید، زیرا قیمت ها تقریبا در این بازه در بالاترین حد خود قرار دارد. از طرفی انتخاب فرودگاه مقصد هم در کاهش هزینه های سفر اثرگذار است، برای مثال انتخاب پرواز به فرودگاه نسبتا کوچک در مقایسه با فرودگاه بزرگ در همان شهر، ارزان تر خواهد بود.

علاوه براین قرار است یک سفر ارزان خارجی را تجربه کنید، پس حتی می توانید برای رسیدن به مقصد به دنبال ارزان ترین راه های حمل ونقل باشید. پروازهای هوایی سریع هستند، اما قیمت بالایی دارند. انتخاب سفر زمینی می تواند یک راه عالی برای کاهش هزینه ها باشد، البته تنها در شرایطی که ارزش داشته باشد.

اقامت در هاستل به جای اقامت در هتل های لوکس و گران قیمت

هاستل ها در حقیقت اقامتگاه هایی هستند که در هر اتاق چندین تخت وجود دارد و این تخت ها به مسافران مختلف اجاره داده می ‎شود، بنابراین در یک اتاق امکان دارد بین ۲ تا ۸ مسافر پذیرش شود. از طرفی امکاناتی مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی بین مسافران مشترک است و مانند هتل اختصاصی نیست.

انتخاب اقامت در هاستل به جای اقامت در هتل های لوکس و گران قیمت طبیعتا در کاهش هزینه ها اثرگذار است و فرصت تجربه سفر ارزان خارجی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

هاستل ها قرار نیست به اندازه اتاق های یک هتل ساکت باشند، اما ۸۰ درصد از هتل ها ارزان تر هستند. فرصت معاشرت و آشنایی با افراد عاشق سفر و باتجربه در این هاستل ها بسیار فراهم است. بسیاری از افرادی که هاستل را برای اقامت انتخاب می کنند به خلوت افراد احترام می گذارند و در زمان خاموشی ساکتی محیط فراهم می شود.

هاستل ها نیز مانند هتل ها رتبه بندی دارند و اگر فرد حساسی هستید، می توانید هاستل های معروف تر را انتخاب کنید. هاستل ها با رتبه برتر معمولا دارای تخت خواب های بهتر، محلفه های تمیز، سرویس بهداشتی و حمام مرتب، رستوران با غذاهای محلی و خوشمزه (اما ارزان) و بسیاری از امکانات فوق العاده دیگر هستند.

کاهش هزینه مربوط به خرید وعده های غذایی با پخت وپز در سفر

اگر قرار است یک سفر ارزان خارجی داشته باشید، باز هم دوست دارید که در طول سفر حداقل یک وعده غذایی را در رستوران یا کافه مشهور شهر مقصد بگذرانید، چرا که بخشی از لذت سفر به امتحان غذاهای لذیذ محلی منطقه اختصاص پیدا می کند.

برای این که در هزینه ها صرفه جویی کنید، دو راهکار پیش روی شما قرار دارد. راه اول این که می توانید ناهار را در رستوران مورد علاقه خود میل کنید و برای شام، غذاهای خیابانی و محلی منطقه را تست کنید. از این رو، طبیعتا هزینه های خوردن ناهار در رستوران کمتر است، مدت زمان کمتری در انتظار حاضر شدن ناهار خواهید بود و از همه مهم تر در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

چندین ساعت بعد می توانید یک شام سریع و ارزان را در خیابان میل کنید و از ظهر تا شب را به بازدید از جاذبه های گردشگری منطقه و تفریح اختصاص دهید.

مطمئنا هر فردی دوست دارد در طول سفر غذاهای مختلف را در رستوران های مختلف امتحان کند، اما ما قرار است یک سفر ارزان خارجی را تجربه کنیم، پس نمی توانیم برای هر وعده غذایی این کار را انجام دهیم. صرفه جویی در هزینه ها به این معنا است که بدانید به چه چیزهایی نیاز دارید و از قبل در مورد آن ها به خوبی تصمیم گیری کنید.

راه دوم برای کاهش هزینه مربوط به خرید وعده های غذایی با پخت وپز در سفر این است که تنها از قبل چند رستوران را برای غذا  انتخاب کنید و بودجه مخصوص را برای آن ها در نظر بگیرید. برای بقیه وعده ها، خودتان غذا بپزید. اگر به آشپزخانه برای پخت غذا دسترسی ندارید، می توانید از سوپر مارکت غذای آماده بخرید.

انتخاب کارت هایی بدون کارمزد تراکنش خارجی

بسیاری از مسافران این موضوع را نادیده می گیرند، در حالی که این یک موضوع مهم در کاهش هزینه ها و تجربه سفر ارزان خارجی به حساب میاد و آن هم استفاده از کارت های بانکی بدون کارمزد تراکنش خارجی است.

اگر از کارتی برای پرداخت هزینه های خود در سفر استفاده می کنید، همیشه کارتی را بدون کارمزد تراکنش خارجی انتخاب کنید. بهتر است این موضوع را از ایران پیگیری کنید که آیا به کارت شما کارمزد تراکنش خارجی تعلق می گیرد یا خیر، چرا که بعضی از بانک ها با بانک های خاصی در خارج از کشور شریک هستند و کارمزدی دریافت نمی کنند.

بعضی از دستگاه های خودپرداز دارای کارمزد بالایی برای تراکنش های خارجی هستند، بنابراین حتما هنگام برداشت پول به این موضوع توجه کنید. از طرفی همیشه به مقدار نیاز، پول نقد در اختیار داشته باشید، چرا که در صورت مقدار زیاد پول نقد، امکان سرقت و از دست رفتن پول وجود دارد و خاطره بدی از سفر برجای می ماند.

خرید سیم کارت کشور مقصد 

اگر سفرتان بیشتر از یک هفته طول می کشد، توصیه می کنیم یک سیم کارت محلی بخرید تا بتوانید هزینه ها را کاهش دهید. هزینه های رومینگ و حتی پرداخت هزینه های اینترنت در خارج از کشور زیاد است و از طرفی جزو هزینه های مهم به شمار نمی رود.

با خرید سیم کارت کشور مقصد و دریافت سیم کارت محلی تماس های بین المللی با قیمت کمتری محاسبه می شود و از همه مهم تر هزینه مربوط به وای فای بسیار مقرون به صرفه خواهد شد. بدون شک در طول سفر به اینترنت نیاز دارید، چرا که با اینترنت می توانید از جاذبه های گردشگری شهر مقصد، رستوران های برتر و بسیاری از موارد دیگر اطلاع پیدا کنید، از طرفی اینترنت برای افرادی که در سفر کار می کنند، بسیار لازم و حیاتی است.

سفر خارج از فصل راهی برای تجربه سفر ارزان خارجی

اگر به دنبال سفر ارزان خارجی هستید و می خواهید بدانید که چگونه می توانید سفری ماندگار، اما کم هزینه را تجربه گر باشید، شاید بهتر باشد که خارج از فصل به مقصد مورد نظر سفر کنید.

سفر خارج از فصل یک راه عالی برای کاهش هزینه ها به شمار می رود و می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و فرصت سفر به مقصد رویایی خود را از دست ندهید. بدون شک سفر در بهترین زمان به کشور مقصد با مزیت های خاص خود همراه است، یکی از اصلی ترین مزیت ها آب وهوا منطقه است.

اما اگر به دنبال کاهش هزینه ها هستید، می توانید از این مزیت صرف نظر کنید و لذت های دیگری را جایگزین این مزیت ها کنید. البته سفر در خارج از فصل هم با مزیت های خاص خود را دارد، برای مثال دیگر از شلوغی های سرسام آور خبری نیست و می توانید در آرامش از تفریح در کشور مقصد لذت ببرید.

بنابراین برای داشتن سفر ارزان خارجی بهتر است از قبل تحقیقات خود را انجام دهید و وقت هایی را انتخاب کنید که اوج شلوغی ها در کشور مقصد نیست، در چنین شرایطی خواهید دید که بلیط هواپیما و محل اقامت به مراتب ارزان تر است.

همراه داشتن تمام لوازم مورد نیاز در طول سفر

به این موضوع دقت داشته باشید که باید تمام لوازم مورد نیاز برای سفر را همراه خود داشته باشید و تا حد امکان سبک سفر کنید، طبیعتا شما نیمی از بیشتر لباس هایی را که همراه با خود می آورید، استفاده نمی کنید و تنها جای لوازم ضروری را با لباس پر می کنید.

بنابراین حتما پیش از سفر، مطابق با کشور مقصد چک لیست لازم را تهیه کنید تا در روزهای نزدیک به سفر به دلیل سردرگمی از برداشتن لوازم ضروری غافل نشوید. در صورت فراموشی لوازم ضروری، زمانی که در سفر هستید، امکان دارد لازم باشد برای خرید آن هزینه بالایی پرداخت کنید و بدون شک این یک هزینه اضافی است.

استفاده از لوازم نقلیه عمومی در سفر

در طول این مطلب تنها قرار است به بیان راهکارهایی بپردازیم که بتوانید سفر ارزان خارجی داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا حد امکان در طول سفر از لوازم نقلیه عمومی استفاده کنید. پیاده روی در کنار این که بدون هزینه ترین روش جابه جایی است، فرصت کشف مناطق جدید را در اختیارتان قرار می دهد.

اگر خیلی اهل پیاده روی نیستید، اجاره دوچرخه هم می تواند گزینه مناسبی باشد. در شرایطی که باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، اتوبوس ها انتخاب بهتری هستند و با بودجه کم بهتر است از جابه جایی با تاکسی و اوبر خودداری کنید تا برنامه ریزی های خود را برای داشتن یک سفر کم هزینه به هم نزنید.

سخن نهایی

همان طور که دیدید در این مطلب بهترین ترفندها و راهکارها را برای تجربه سفر ارزان خارجی ارائه دادیم، بنابراین پیش از سفر برنامه ریزی های دقیقی انجام دهید تا برای مدیریت هزینه ها طبق برنامه پیش روید و لذت تجربه سفر به مقصد رویایی خود را حتی با بودجه کم تجربه گر باشید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.