| کد خبر: 150172 |

بهترین سفرهای ریلی با مشهور ترین قطارهای مسافربری دنیا

سفر با قطار یکی از امن‌ترین روش‌ های سفر در جهان است. در این مقاله با معروف‌ ترین سفر‌‌های ریلی جهان آشنا شوید.

تین نیوز

سفر با قطار یکی از امن ترین روش های سفر در جهان است. در این مقاله با معروف ترین سفر های ریلی جهان آشنا شوید.

به گزارش تین نیوز ، یکی از محبوب ترین و در عین حال امن ترین روش های سفر در جهان سفر با قطار است و این محبوبیت در مسیر های خوش منظره و سرسبز افزایش پیدا می کند، چرا که مسافران این شانس را خواهند داشت که در طول مدت سفر مناظر بکر طبیعی را مشاهده کنند که شاید در حالت عادی به دلیل صعب العبور بودن بعضی از مسیر ها نتوانند به راحتی به آن ها دست پیدا کنند. در ادامه با مشهورترین قطارهای مسافربری در جهان آشنا خواهید شد.

۱. سوئیس

سوئیس

قطار Glacier express بین دو ایستگاه کوهستانی معروف در کشور سوئیس فعالیت می کند و مسیر حرکت آن در میان ارتفاعات آلپ است. این قطار که بین ایستگاه St.Mortiz و Zermatt مسافران را منتقل می کند.، با گذر از طبیعت چشم نواز کوه های آلپ  سفری خاطره انگیز را برای مسافران رقم می زنند.

۲. روسیه

روسیه

سفر با قطار مجلل و لوکس Golden Eagle Trans-Siberian در کشور روسیه می تواند یکی از بهترین و به یادماندنی ترین سفرهای ریلی شما باشد. سفر از مبدا Vladivostok به مقصد مسکو که حدود ۱۶ روز به طول می انجامد، در قطاری که تمام امکانات یک هتل لوکس را دارد، می تواند بسیار لذت بخش باشد؛ به خصوص که مسیر سفرتان از کنار دریاچه Baikal که عمیق ترین دریاچه جهان است، گذر کند.

۳. نیوزلند

نیوزلند

در نیوزلند قطار Tranz Alpine در مسیر «کرایسچرچ» (Chirstchurch) به Greymouth که از کنار رودخانه Waimakariri و در میان ارتفاعات آلپ جنوبی گذر می کند، با سفری حدود ۹ ساعت از بهترین و جذاب ترین سفرهای ریلی جهان محسوب می شود.

۴. استرالیا

استرالیا

یکی دیگر از سفرهای ریلی بنام در جهان، سفر با قطار Ghan در کشور استرالیا است که در مسیر «ادلاید» (Adelaide) به «داروین» (Darwin) حرکت می کند و در مسیرش از شهر توریستی «آلیس اسپرینگز» (Alice Springs) می گذرد. مسیر حرکت این تور ریلی از شمال به جنوب استرالیا است و با عبور از منطقه Red center استرالیا بسیاری از جاذبه های طبیعی معروف استرالیا را می توانید شاهد باشید.

۵. کالیفرنیا

کالیفرنیا

اگر قصد سفر در میان طبیعت بکر و ناشناخته آمریکا را دارید، یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما سفر ریلی از شیکاگو به سانفرانسیسکو است که در طی مسافتی حدود ۳۹۳۸ کیلومتری با گذر از ارتفاعت رشته کوه های Rockies و Sievra Nevda می توان شاهد مناظر بی نظیری از طبیعت باشید. قطار Colifornia Zeohy با امکانات خوب در میان بهترین گزینه های سفرهای ریلی در جهان به شمار می روند.

۶. کانادا

کانادا

قطار سقف شیشه ای The Canadian در مسیر تورنتو به ونکوور کانادا به مسافران این امکان را می دهند که در تمام طول مدت سفر ۳ روزه بتوانند از مناظر چشم نواز در مسیر لذت ببرند و به همین دلیلی است که در لیست برترین سفرهای ریلی جهان قرار دارند.

۷. آرژانتین

آرژانتین

قطار Train to the clouds در کشور آرژانتین که در مسیر Salta و شیلی حرکت می کند، لقب مرتفع ترین سفر ریلی جهان را به خود اختصاص داده است؛ چرا که مسیر حرکت این قطار در ارتفاعات rugged Andes است که در بخش هایی از مسیر در ارتفاع ۴۲۰۶ متری قطار در بالای دریایی از ابرهای زیبا حرکت می کند و سفری بی نظیر و به یادماندنی را برای مسافران رقم خواهد زد.

۸. اروپا

اروپا

قطار orient express اگرچه قدمتش به ۱۸۸۳ باز می گردد، ولی هنوز هم یکی از محبوب ترین گزینه های پیش روی علاقه مندان به مسافرت های ریلی است. مسیر حرکت این قطار که از لندن به ونیز است، از شهر زیبای پاریس می گذرد و در کشور سوئیس توقفی دارد تا مسافران، هوایی تازه کنند و از خوردن نان های داغ محلی در هوای فرح بخش لذت ببرند.

۹. آفریقا

آفریقا

قطار Shongololo در مسیر نامبیا-آفریقای جنوبی و زیمباوه یکی دیگر از بهترین سفرهای ریلی در جهان به شمار می رود.

۱۰. ژاپن

ژاپن

قطار لوکس و مجلل Suite shiki-shima فقط ۱۰ کابین دارد و در مقایسه با سایر قطارهای مسافربری مشهور در جهان شاید کوچک تر به نظر برسد، ولی از لحاظ امکانات و خدمات جزو بهترین ها است. مسافران این قطار می توانند انواع غذاهای سنتی و مرسوم ژاپنی را که حاصل دست پخت معروف ترین سرآشپزان ژاپنی است، در طول مدت سفرشان میل کنند و به لطف طراحی خاص قطار، از مناظر طبیعی مسیر لذت ببرند.

۱۱. آفریقای جنوبی

آفرقای جنوبی

قطار Blue Train در مسیر «پرتوریا» (Pretoria) به «کیپ تاون» (capp Town) یکی از قطارهای لوکس مسافربری در جهان است که به دلیل عبور از مسیرهایی با مناظر طبیعی رویایی، سفری به یاد ماندنی را برای مسافران خود رقم می زند. قطار Blue Train در مسیر حدود ۱۶۰۰ کیلومتری خود در شهر «کیمبرلی» (Kimberley) به دلیل معادن الماسش شهرت جهانی دارد توقفی خواهد داشت.

۱۲. هندوستان

هندوستان

قطار Royal Rajesthan on wheels با امکاناتی همانند یک هتل لوکس به مسافران این امکان را می دهد تا در طی مسافرت ۷ روزه از مناظر طبیعی، معابر، قطعه ها و بنای زیبای تاج محل دیدن کنند.

۱۳. صربستان-مونتنگرو

صربستان

سفر ریلی از بلگراد، پایتخت کشور صربستان به شهر کوچک، زیبا و ساحلی بار در کشور مونتنگرو اگرچه جزو لوکس ترین سفرهای ریلی جهان نیست، ولی یکی از هیجان انگیزترین سفرهای ریلی محسوب می شود، چرا که مسافران در طول سفر ۴۷۶ کیلومتری خود از ۲۵۴ تونل، ۴۳۵ پل در میان جنگل ها و مراتع سرسبز اروپا گذر خواهند کرد.

۱۴. سوئیس

سوئیس

مسافران قطار لوکس با دید پانورامایی Gott hard panorama express برای شروع سفرشان باید ابتدا با کشتی از دریاچه «لوتسون» (lucerne) عبور کنند و سپس سوار بر قطار زیبای Gotthard شوند. در مسیر قطار به مقصد شهر «لوگنو» (lugano) در جنوب کشور سوئیس، مناظر چشم نواز کوه های آلپ مسافران را شگفت زده خواهد کرد.

۱۵. ایرلند

ایرلند

اتاق های مبله، لوکس و زیبای قطار Belmond Grand Hibernian فضایی مشابه هتل های گرجستان را در قلب کشور ایرلند برای مسافران تداعی می کنند. مراتع سرسبز، درختان، گله های گوسفند در حال چرا و آسمان آبی با ابرهای پنبه ای همگی تابلوی زیبایی از زیبایی های طبیعت را در طول سفر در مقابل دیدگان مسافران قرار می دهند. اگر قصد سفر از دوبلین به یکی از شهرهای cork یا «بلفاست» (Belfast) را داشتید، حتما این سفر ریلی خاطره انگیز را انتخاب کنید.

۱۶. انگلستان

انگلیس

قطار Caledonian sleeper بهترین گزینه برای سفر از انگلستان به اسکاتلند است. این قطار که شب ها از ایستگاه لندن حرکت خود را آغاز می کند، در اواسط روز به شهر Fort Will iam در منطقه «اسکاتلند کوهستانی» (Highlanda Scottish) می رسد. تصور کنید که شب در لندن بخوابید و صبح در میانه کوهستان های زیبای اسکاتلند از خواب بیدار شوید. قطعا این سفری لذت بخش خواهد بود.

منبع: کجارو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.