| کد خبر: 175606 |

سردار مهماندار:

◄ جرایم معاینه‌فنی مشمول تخفیف نخواهد شد

تمامی مبادی ورودی شهر تهران مجهز به دوربین‌های ثبت تخلف شده‌اند و خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند پلاک آنها ثبت و در نهایت باید روزانه 50 هزار تومان تحت عنوان جریمه عدم معاینه فنی پرداخت کنند.

تین نیوز

 رئیس پلیس راهنمائی ورانندگی شهر تهران، در نشست خبری مشترک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی با موضوع طرح کاهش آلودگی هوا از اول آبان 98 گفت: موضوع آلودگی هوا و ترافیک دو معضل بزرگ تهران است و طبیعی است که در حوزه‌هایی نیازمند اقدامات جدی برای رفع این دو معضل باشیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به همکاری خوب شهرداری و پلیس در اجرای موارد ترافیکی، تصریح کرد: در بحث آلودگی هوا مصوبات قانونی بسیار خوبی وجود دارد که در اختیار نهادها و سازمان‌های اجرایی است که از جمله آنها می‌توان به گسترش مراکز معاینه‌فنی اشاره کرد که این موضوع در حیطه اختیارات شهرداری تهران است که با این اقدام می‌توانیم بستر لازم را برای کاهش آلودگی هوا داشته باشیم.

وی افزود: بخش دیگری از این مصوبات برمی‌گردد به سازمان‌ها و نهادهای مسئول برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و برخورد با متخلفین که در این زمینه نیز تکالیفی برای نیروی انتظامی و برخورد این مجموعه با متخلفین پیش‌بینی شده است که نسبت به خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد جدی انجام دهد.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: در بحث آلودگی هوا نگاه پلیس این است که این موضوع ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی را با سلامت شهروندان دارد و قابل اغماض نیست شاید در برخی از موضوعات در بحث حمل‌ونقل قابل چشم باشد اما در این حوزه با توجه به این‌که سلامت شهروندان را در بر می‌گیرد هیچ اغماضی نخواهیم داشت.

وی گفت: بر همین اساس با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد می‌شود و رانندگان  رقم 50 هزار تومان روزانه جریمه خواهند شد و این رقم قطعاً اعمال خواهد شد. جریمه معاینه‌فنی مشمول تخفیف نخواهد شد.

مهماندار تصریح کرد: البته جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از قبل نیز انجام می‌شد که البته این موضوع توسط نیروهای پلیس در مبادی ورودی طرح ترافیک و زوج و فرد انجام می‌شود و قاعدتاً به صورت دستی انجام می‌شد اما با نصب دوربین‌ها این موضوع به صورت فراگیرتر انجام خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: تمامی مبادی ورودی شهر تهران مجهز به دوربین‌های ثبت تخلف شده‌اند و خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند پلاک آنها ثبت و در نهایت باید روزانه 50 هزار تومان تحت عنوان جریمه عدم معاینه فنی پرداخت کنند.

وی گفت: البته تمهیداتی نیز برای سایر دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهر تهران شده است و در واقع به آنها نیز کد نداشتن معاینه فنی تعریف شده است و آنها نیز نسبت به ثبت خودروهای فاقد معاینه‌فنی اقدام خواهند کرد و با این شرایط دیگر امکان ندارد که خودرویی در سطح شهر تهران حرکت کند و فاقد معاینه فنی باشد چرا که در آن صورت آن خودرو روزانه مبلغ 50 هزار تومان جریمه خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا  با تاکید بر اینکه پلیس راهور به هیچ عنوان در این موضوع اغماض نخواهد کرد تصریح کرد: به هیچ عنوان جرائم در این زمینه صفر نخواهد شد و رانندگان متخلف ملزم به پرداخت رقم جریمه خواهند بود.

سردار مهماندار همچنین پیشنهاد داد رانندگانی که عمر خودروی آنها زیر 4 سال است نیز به مراکز معاینه فنی مراجعه و نسبت به اخذ معاینه فنی حتی معاینه فنی برتر نیز اقدام کنند چرا که این اقدامات باعث کاهش آلودگی هوا در تهران خواهد شد.

وی گفت: بر همین اساس خودروهایی که فاقد معاینه‌فنی باشند و توسط پلیس متوقف و به آنها پلاک تعمیری داده می‌شود و آنها موظف هستند طی 48 ساعت به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و پس از رفع ایراد برای دریافت پلاک خود به پلیس مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: برنامه دیگری برای بازبینی خودروهای فاقد معاینه‌فنی با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران انجام خواهد گرفت و در واقع با استقرار خودروهای سیار در سطح شهر تهران اقدام به بازبینی معاینه فنی خودروها خواهیم کرد وحتی امکان دارد که خودرویی معاینه فنی داشته باشد اما میزان آلودگی آن بیش از حد میزان باشد که در نهایت معاینه‌فنی باطل و خودرو به مراکز معاینه فنی ارجاع داده خواهد شد.

سردار مهماندار با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان به دنبال معاینه‌فنی جعلی توسط یک‌سری افراد سودجو نباشند تصریح کرد: تمام اطلاعاتی که در مرکز معاینه فنی وجود دارد باید با اطلاعات پلیس تطابق داشته باشد و در غیر این صورت با خودروی فاقد معاینه فنی برخورد خواهد شد.

وی همچنین گفت: این موضوع علاوه بر اینکه باعث جریمه خودرو می‌شود عواقب قضایی نیز برای راننده خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در 6 ماهه سال 97 بیش از یک میلیون ثبت تخلف معاینه فنی شده است البته این به معنای آن نیست که یک میلیون خودرو جریمه شده است چرا که ممکن است که یک خودرو بارها جریمه شده باشد.

وی با تاکید بر این‌که با افرادی که پلاک خودرو خود را مخدوش می‌کنند برخورد جدی می‌شود تصریح کرد: این افراد به دادسرا معرفی و جریمه می‌شوند ضمن اینکه بین 6 تا یک سال نیز برای آنها حبس در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که، مخدوش کردن پلاک جرم است خاطر نشان کرد: پلیس در این زمینه به طور ویژه اعمال قانون خواهیم کرد و با توجه به نصب دوربین‌های ثبت تخلف دیگر این افراد نمی‌توانند به راحتی در سطح شهر تردد داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.