| کد خبر: 206021 |

مرور وعده‌های مسئولان:

◄ 25 روز تا سر رسید وعده احداث 2 هزار کیلومتر راه روستایی

در نظر داریم تا پیش از نوروز ۹۹، دو هزار کیلومتر راه روستایی با اولویت روستاهای محروم احداث کنیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: در نظر داریم تا پیش از نوروز ۹۹، دو هزار کیلومتر راه روستایی با اولویت روستاهای محروم احداث کنیم.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی آبان ماه امسال (23 آبان) در مراسم تقدیر از خیرین راه و ترابری با بیان اینکه من از مخالفان سرسخت احداث راه‌های روستایی با مشخصات فنی راه‌های اصلی هستم، ادامه داد: برای احداث راه‌های روستایی اولویت اول با روستاهای بالای ۵۰ خانوار و سپس روستاهای بالای ۲۰ خانوار خواهد بود.

وی همچنین با قدردانی از خدمات خیرین راه و ترابری اظهار کرد: خیرین عاشقانه برای آنکه آخرت خود را روشن کنند به کار عمرانی روی آورده‌اند.

او با بیان اینکه باید کار خیر را به همه ابعاد راهسازی گسترش دهیم، گفت: اگر مهندس مشاور یا پیمانکار ما نگاه خیرخواهانه داشته باشند در کار خود کم نمی‌گذارند و هزینه‌های غیرضروری بر مردم در پروژه‌های عمرانی تحمیل نمی‌شود و به اضافه شدن هزینه و زمان ساخت منجر نخواهد شد.  

اسلامی یکی دیگر از نتایج داشتن نگاه خیرخواهانه در پروژه‌های عمرانی را ارتقای مسئولیت اجتماعی پیمانکار دانست و تصریح کرد: اگر در جایی راهی احداث می‌شود در کنار آن پیمانکار می‌تواند پارکینگ نیز برای مردم آن منطقه احداث کند. همچنین تمام جاده‌هایی که ساخته می‌شوند باید در پایان عملیات تابلوی معرفی پیمانکار، مهندس مشاور و دستگاه ناظر نصب شود تا هر کس از این مسیر عبور می‌کند برای آنها دعای خیرطلب کند.

وزیر راه افزود: خیرین راه و ترابری علاوه بر تمرکز بر ساخت راه روستایی به موضوع ایمن سازی راه‌ها و ساخت مساجد و مجتمع‌های بین راهی نیز هدایت شوند یا سوق داده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم کاهش تعداد تلفات سوانح جاده‌ای در سال‌های ۹۶ و ۹۷ خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود در راستای کاهش تلفات جاده‌ای در جاه‌هایی که امکان ساخت سطوح غیرهمسطح وجود ندارد مسیرهای کندرو احداث شود تا با کاهش سرعت خودروها، تلفات جاده‌ای نیز کاهش یابد. همچنین در مناطق پرخطر که عمدتا ۶۰ درصد تلفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها است با همکاری پلیس راه، تعداد دوربین های جاده ای و کنترل سرعت افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.