| کد خبر: 188739 |

وزیر راه‌اندازی در مراسم کلنگ‌زنی آزادراه مرند ـ بازرگان؛

اتصال شرق و جنوب کشور به منطقه ویژه ماکو با تکمیل آزادراه مرند - بازرگان

وزیر راه‌و‌شهرسازی که به همراه رئیس‌جمهور به استان آذربایجان غربی سفر کرد در جریان این سفر گفت: تقویت و امور مربوط به کریدورها و مسیرهای ترانزیتی از اولویت‌های وزارت راه‌وشهرسازی است.

تین نیوز

وزیر راه‌و‌شهرسازی که به همراه رئیس‌جمهور به استان آذربایجان غربی سفر کرد در جریان این سفر گفت: تقویت و امور مربوط به کریدورها و مسیرهای ترانزیتی از اولویت‌های وزارت راه‌وشهرسازی است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی پس از اعلام آغاز پروژه مرند ـ بازرگان توسط رئیس‌جمهور با حضور در محل انجام این پروژه، با اشاره به اینکه مرز بازرگان و ترکیه یکی از محورهای اساسی، مهم و استراتژیک برای ایران در بحث ترانزیت به شمار می‌‌رود، اظهار کرد این مرز با توجه به حجم ترددی که دارد خیلی وقت پیش باید عملیات ایجاد آزادراه آن آغاز می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط فراهم‌شده و با انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی یک قطعه از این مسیر در آزادراه مرند ـ بازرگان امروز با حضور مقام عالی ریاست‌جمهوری عملیات اجرایی آن آغاز شد. طول قطعه شروع‌شده حدود ۷۱ کیلومتر با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد است که ۶۵ درصد آن توسط بخش خصوصی و ۳۵ درصد آن از طریق دولت سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی تصریح کرد؛ طول قطعه یکم و دوم باقیمانده ۱۲۰ کیلومتر است که ما را به مرند وصل می‌کند. مطالعات آن انجام و فراخوان داده‌شده است تا هر چه زودتر با عقد قرارداد شاهد عملیات اجرایی آن باشیم.

وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه گفت: با تکمیل این دو قطعه طول مسیر ۱۹۱ کیلومتر شده که آزادراه را به سمت شرق و همچنین جنوب کشور متصل می‌کند.

وی افزود یک قطعه هم مربوط به مرند ـ تبریز است که طول آن ۶۳ کیلومتر بوده است و جذب کار سرمایه‌گذار برای آن شروع‌شده است.

وزیر راه‌اندازی با تأکید بر اینکه تمام سعی صورت گرفته بابت تقویت مسیرهای کریدوری و ترانزیتی کشور است اظهار کرد، تمام تلاش‌ها در این راستا بوده و نوسازی و تقویت مسیرهای ترانزیتی و کریدوری در اولویت قرار دارند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در بحث جاده‌ای و ترانزیتی تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم سهم عمده‌ای را در بحث زیرساختی داشته‌ باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.