| کد خبر: 188575 |

◄ بلیت قطار بعد از ماه رمضان 22 درصد گران می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش 22 درصدی قیمت بلیت قطار بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هزاران میلیارد تومان در نبود نظام لجستیک ما زیان می‌دهیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش 22 درصدی قیمت بلیت قطار بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هزاران میلیارد تومان در نبود نظام لجستیک زیان می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز؛ شهرام آدم نژاد در حاشیه مراسم تفاهم‌نامه مشترکی که بین وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری امضاء شد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مدیریت لجستیک کشور فرادستگاهی است و مجموعه‌ای از دستگاه‌ها باید در زنجیره تأمین آن حضور  داشته باشند.

او گفت: در حال حاضر بستری برای ثبت و بررسی واکنش کاربران حمل‌ونقل در کشور نداریم و این خلأ احساس می‌شود و معتقدم باید نیازهای مشتریان و کاربران در یک بستری جمع‌آوری و به آن‌ها پاسخ داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به بحث نرخ‌گذاری ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و توضیح داد:  در جلساتی وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات خود را برای نحوه سهمیه‌بندی‌ها ارائه کرده اما هنوز تصمیم نهایی را اعلام نکردند اما در حوزه حمل‌ونقل مسافر ریلی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصمیم به افزایش متوسط 22 درصد قیمت بلیت گرفته شد که بعد از ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.

آدم نژاد تصریح کرد: ما در عرضه و تقاضای حمل‌ونقل مشکل داریم از همین رو تعیین نرخ شناور هم باید چارچوبی داشته باشد، برای مثال در حمل‌ونقل هوایی عرضه کم و در بخش جاده‌ای عرضه زیاد است از همین رو باید بحث شناور بودن نرخ را مدیریت کنیم تا نقطه غیر مطلوبی تلقی نشود.

او تأکید کرد: به طور کلی حال حمل و نقل عمومی خوب نیست و باید برای ساماندهی این شرایط راهکارهایی اتخاذ شود که یکی از گزینه‌ها در بخش حمل‌ونقل بار می‌تواند کاهش تعداد ناوگان باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.