| کد خبر: 181006 |

◄ 200هزار واحدمسکونی در شهرهای جدید ساخته‌ می‌شود

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بابیان این‌که از 400هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی‌شده، 200هزار واحد در شهرهای جدید ساخته می‌شود گفت: در سال 97 ساخت 60 هزار واحد مسکونی در دست اقدام قرارگرفته است.

تین نیوز

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بابیان این‌که از 400هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی‌شده، 200هزار واحد در شهرهای جدید ساخته می‌شود گفت: در سال 97 ساخت 60 هزار واحد مسکونی در دست اقدام است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، اسلامی صبح روز سه‌شنبه در نشست با مدیران عامل شهرهای جدید کشور در شرکت عمران شهرهای جدید، افزود: تأمین مسکن برای اقشار متوسط کم‌درآمد جامعه هم‌اکنون مشکلات زیادی را به وجود آورده است و باید با استفاده از الگوهای جدید کمک کنیم تا این اقشار باقیمت مناسب بتوانند صاحب مسکن شوند.

او بر ارائه خدمات دستگاه‌های خدمات‌رسان تأکید کرد و ادامه داد: بدون شک دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی نیز در ارائه خدمات زیرساختی و روبنایی در این شهرها کمک زیادی را به مردم خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در توسعه حمل‌ونقل همگانی خوشبختانه عملکرد شهرهای جدید پرند، صدرا، بهارستان و هشتگرد بسیار خوب بوده است، گفت: مدیران عامل شهرهای جدید باید به توسعه معابر برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مردم در این شهرها توجه جدی داشته باشند تا خودرو محوری در این شهر کمتر و آرامش مردم در این شهرها بیشتر شود.

در ادامه این نشست حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: با برنامه‌ریزی ساخت 60هزار واحد مسکونی در 22 شهرجدید کشور، سهمیه هر یک از این شهرها به‌دقت مشخص‌شده و عملیات اجرایی ساخت این واحدهای مسکونی در بسیاری از این شهرها آغازشده است.

طاهرخانی یادآور شد: قرار است تا پایان سال 99 حدود 200هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد جامعه در شهرهای جدید ساخته شود که همه این واحدهای مسکونی با استفاده از مشارکت مدنی 50درصدی طرفین توسط سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی آماده خواهند شد.

او تأکید کرد: اگر عرضه مسکن در جامعه بیشتر شود بدون شک قیمت آن نیز در بازار متعادل خواهد شد؛ اما واحدهای خالی لوکس که در کشور وجود دارد به علت گرانی قیمت آن، توسط عموم مردم قابل خریداری نیست.

طاهرخانی بابیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهرهای جدید نسبت به کلان‌شهرها حدود50 درصد کمتر است، اظهار داشت: با تسهیل سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در این شهرها به‌دنبال این هستیم که هرگونه ساخت‌وساز در شهرهای جدید کشور، باقیمت مناسب انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: درحال‌حاضر مهم‌ترین اولویت ما در شهرهای جدید آماده کردن 60هزار واحد مسکونی به‌شمار می‌رود و علاوه‌بر این، ساخت 26 مرکز محله بااعتباری معادل 200میلیاردتومان در دستورکار است.

طاهرخانی بابیان اینکه قراردادهای امضاشده برای سرمایه‌گذاری در زمان دولت تدبیر و امید در شهرهای جدید به هزار و 263میلیاردتومان رسیده است، یادآور شد: برای آماده‌سازی قطار برقی گلبهار به مشهد قرارداد تأمین مالی آن به مبلغ 186 میلیون یورو درحال انجام و طی مراحل قانونی است.

او با اشاره به وضعیت مسکن مهر در شهرهای جدید نیز اظهار داشت: سهمیه مسکن مهرشهرهای جدید 400 هزار و 938 واحد بود که تاکنون 398 هزار 554 واحد آن به پایان رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.