| کد خبر: 179074 |

طاهرخانی در آیین اختتامیه اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهر جدید پرند اعلام کرد:

ضرورت تحقق جریان معکوس فرهنگی از کلانشهرها به شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انجام رویدادهای فرهنگی زمینه اجتماع‌سازی و هویت‌یابی در شهرها را تسهیل و تسریع می‌کند گفت: ما باید برای تحقق جریان معکوس فرهنگی در شهرهای جدید تلاش کرده و حرکت از مرکز شهر به حومه را عملیاتی کنیم، بنابریان در این راستا باید با استفاده هرچه بیشتر از رویدادهای هنری در فضای شهرهای جدید زمینه لازم برای دستیابی به این مهم را محقق کنیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انجام رویدادهای فرهنگی زمینه اجتماع سازی و هویت یابی در شهرها را تسهیل و تسریع می کند گفت: ما باید برای تحقق جریان معکوس فرهنگی در شهرهای جدید تلاش کرده و حرکت از مرکز شهر به حومه را عملیاتی کنیم، بنابریان در این راستا باید با استفاده هرچه بیشتر از رویدادهای هنری در فضای شهرهای جدید زمینه لازم برای دستیابی به این مهم را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید طی سخنرانی در آیین اختتامیه اولین سمپوزیوم مجسمه سازی شهر جدید پرند بیان کرد: این سمپوزیوم رویداد بسیار خوبی است که به ما نشان می دهد می توانیم به یک فعالیت بسیار معمول تحت عنوان ساخت پارک و بوستان های شهری نگاهی جدید داشته و در آن به خلق یک رویداد فرهنگی و اجتماعی بپردازیم.

طاهرخانی ادامه داد: قطعا پس از استقرار مجسمه ها در سطح بوستان مشاهیر در شهر جدید پرند می توانیم آن را به مقصدی برای شهروندان و هنرمندان چه از داخل فضای شهری و چه خارج از محدوده شهر جدید پرند تبدیل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تحقق این هدف را ایجاد نوعی جریان معکوس فرهنگی در پرند قلمداد کرد و گفت: ما باید برای رسیدن به این مرحله تلاش کرده و حرکت از مرکز شهر به حومه را عملیاتی کنیم، بنابراین در این راستا باید با استفاده هرچه بیشتر از رویدادهای هنری در فضای شهرهای جدید زمینه لازم برای دستیابی به این مهم را محقق کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه سمپوزیوم مجسمه سازی پرند با تلاش مدیران شرکت عمران، شورای شهر و هنرمندان برگزار و در قامت یک رویداد فرهنگی و هنری توانست مردم را دور یکدیگر جمع کند.

طاهرخانی با بیان اینکه انجام رویدادهای فرهنگی زمینه اجتماع سازی و هویت یابی در شهرها را تسهیل و تسریع می کند گفت: بدون شک این نوع از اقدامات با توجه به سرعت جمعیت پذیری شهرهای جدید باید گسترش پیدا کرده و مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اتفاقی چون برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی باید به طور مستمر و سالانه در شهرهای جدید ادامه پیدا کند گفت: مجری این سمپوزیوم با خلاقیت و استفاده از رویکردی جدید باعث شد تا رویدادی فرهنگی در این منطقه شکل گرفته و احداث بناهای فاخر و با ارزش معنوی نتیجه و خروجی اصلی آن به شمار رود که بدون شک در فرآیند هویت یابی پرند تأثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از حضور در مراسم اختتامیه از کارگاه پایان کار این سمپوزیوم واقع در بوستان مشاهیر شهر جدید پرند بازدید کرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.