| کد خبر: 175978 |

◄ نخستین مواضع محمد اسلامی : اولویتم مسکن و تحریم‌های هوایی است

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به تحریم‌های بخش هوایی از بعد انقلاب گفت: در ناوگان هوایی مشکلی برای کشور پیش نمی‌آید.

تین نیوز

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی امروز در نشست با نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس حضور یافت و برخی برنامه‌های خود را ارائه کرد. هنوز اطلاعات و اخباری از این نشست منتشر نشده و مشخص نیست که نمایندگان درباره محمد اسلامی چه نظری داشته‌اند. اما محمد اسلامی، روز یکشنبه نیز در نشست دو ساعته‌ای با کمیسیون عمران مجلس گزارشی از سوابق، کارنامه و برنامه‌های اجرایی برای وزارتخانه مربوطه را ارائه کرده است. در این نشست، بیش ترین چالش و دغدغه اعضای کمیسیون، در رابطه با بازار مسکن بوده است.

بیش‌تر بخوانید:

به گزارش تین‌‌نیوز، محمد اسلامی امروز و پس از پایان جلسه مشترک با اعضای فراکسیون ولایی مجلس به برخی سوال‌ها پاسخ داده و اولویت خود را در بحث مسکن و به ویژه مسکن مهر عنوان کرده است. اسلامی همچنین با اشاره به تحریم‌های بخش هوایی از بعد انقلاب نیز عنوان کرده که در ناوگان هوایی مشکلی برای کشور پیش نمی‌آید.

استدلال وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در این باره، تکیه بر توان داخلی بوده است. گفته می‌شود یکی از برنامه‌های اصلی اسلامی، ازسرگیری پروژه ایران-140 و داخلی‌سازی تولید قطعات هواپیماست. او در این باره گفته که «صنعت هوایی ایران با توجه به توان متخصصان به‌گونه‌ای است که توانایی عبور از دوره تحریمی پیش رو را داریم و سن ناوگان هوایی ما هم نسبت به گذشته بسیار پایین‌تر است.»

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی همچنین توجه به بحث مسکن از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرده و افزوده: با ارائه مشوق‌های خاص به بخش خصوصی و سیاست‌گذاری به‌منظور پشتیبانی این مساله، به دنبال ایجاد رونق در این زمینه خواهیم بود.

اسلامی درباره اجاره مسکن گفت: برای این مساله در محور نخست برنامه‌های تقدیمی به مجلس، افزایش تولید مسکن را لحاظ کرده‌ایم تا با سوق دادن منابع به سمت تولید مسکن، نیاز جامعه به واحدهای استیجاری را برطرف کنیم.

او همچنین درباره اتمام پروژه‌های بر زمین مانده مسکن مهر نیز گفت: معضلات این حوزه ازجمله تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، تحویل واحدهای تکمیلی به متقاضیان و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای تامین زیرساخت‌ها  باید برطرف شود.

یکی دیگر از موضوعات مورد توجه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نوسازی بافت فرسوده شهرها بوده و او در این باره با بیان اینکه بافت‌های فرسوده قابل احیای زیادی وجود دارد گفته است: بازآفرینی شهری نیز باید در وزارت راه و شهرسازی مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گفته وی با توجه به تامین منابع مورد نیاز از سوی مجلس شورای اسلامی، باید مبحث راه‌های روستایی را به روال متفاوتی تبدیل کرده و نیازهای روستاییان کشور را از این طریق رفع کرد.

او همچنین به کوچک‌سازی لایه‌های مدیریتی جهت سرعت بخشیدن به اقدامات و ایجاد شفافیت برای مردم تاکید کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام.
    بازهم جاده و کامیون و کامیونداری و حمل ونقل پَر!
    به وزیر جدید توصیه میشود اگر موفق به کسب رای اعتماد شدند که طبق روال قبل میشوند.
    ی سر به حمل ونقل بزنند
    پولهای زیادی داخل حمل ونقل شسته میشود.

  • ناشناس 0 0

    بازگشت به ساخت هواپیما در ایران فقط هدر دادن بیشتر بیت المال است. بجای آن میتوان 2 کار انجام داد:

    1- تمرکز بر کسب دانش وفناوری قطارهای سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برای جابجایی های داخلی بجای پروازهای داخلی.

    2- ساخت مشترک هواپیما با کشورهای دیگر مانند هند و ترکیه و چین.

    برگشتن به موضوع هواپیمای ایران-140 یک اشتباه فاحش است. دوران هواپیماهای ملخی دیگر گذشته است.