| کد خبر: 200161 |

تقلید ایرباس از پرواز دسته جمعی پرندگان

شرکت "ایرباس" روی پرواز قطاری و پشت سر هم پرندگان دقیق شده است و گویا دریافته است که تقلید از این شیوه توسط هواپیماهای تجاری نیز می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

تین نیوز

شرکت "ایرباس" روی پرواز قطاری و پشت سر هم پرندگان دقیق شده است و گویا دریافته است که تقلید از این شیوه توسط هواپیماهای تجاری نیز می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از گیزمگ، شرکت "ایرباس(Airbus) در حال کار بر روی یک پروژه جدید برای نشان دادن این ایده است که پرواز پشت سر هم دو هواپیمای تجاری می‌تواند ضمن کاهش انتشار آلاینده‌ها، بازده پرواز را نیز افزایش دهد.

این روشی است که دسته‌های پرندگان برای حفظ هرچه بیشتر اعضا و بازدهی پرواز خود استفاده می‌کنند.

اکنون "ایرباس" طی پروژه "fello'fly" بررسی خواهد کرد که چگونه پرواز هواپیماها در پی هم می‌تواند روی افزایش بازدهی پرواز اثرگذار باشد.

پرندگان به دلایل مختلفی در شرایط و اشکال متفاوت پرواز می‌کنند، اما مهم‌ترین نکته آن این است که پرواز بدین شکل بسیار راحت‌تر است. هنگامی که پرندگان به شکل V پرواز می‌کنند، پرندگانی که در صفوف عقب هستند از نیرو و جریان هوای تولید شده توسط بال‌های پرنده جلویی کمک می‌گیرند. بدین ترتیب نیروی کمتری مصرف می‌کند.

پروژه "Fello'fly" با تقلید از این شیوه امیدوار است که کارایی هواپیماهای تجاری را در پروازهای مسافت طولانی بهبود بخشد. زیرا در هنگام پرواز یک هواپیما، مقدار زیادی از انرژی تولید شده در پی آن از دست می‌رود. بنابراین یک هواپیمای دیگر با قرار گرفتن در پشت این هواپیما می‌تواند با استفاده از نیروی هواپیمای جلویی، خود را بالا بکشد و به این ترتیب قدرت موتور کمتری به کار می‌گیرد. ایرباس می‌گوید این کار می‌تواند مصرف سوخت هواپیمای پشتی را ۵ تا ۱۰ درصد کاهش دهد و در نتیجه باعث کاهش انتشار کربن نیز می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.