| کد خبر: 189955 |

◄ کارشکنی ایرلاین سعودی؛ بار اعزام حجاج به دوش ایرلاین‌های داخلی افتاد

علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، به تازگی اعلام کرد است که پروازهای حج امسال توسط هواپیمایی کشورمان انجام می‌شود.

تین نیوز

علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، به تازگی اعلام کرده است که پروازهای حج امسال توسط ایرلاین‌های ایرانی انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز، داستان کارشکنی ایرلاین‌های سعودی برای انتقال زائران ایرانی چند سالی می‌شود که در روزهای نزدیک به عملیات پروازهای حج انجام میگیرد؛ همین سال گذشته بود که شرکتهای سعودی از قبول برنامه پرواز 26 هزار زائر ایرانی امتناع کردند.

بر اساس برنامه‌ریزی عملیات حج تمتع ۹۶، قرار بود ۵۰ درصد مسافران حج را شرکت‌های هواپیمایی داخلی و ۵۰ درصد دیگر را شرکت‌های عربستان سعودی جابه‌جا کنند، اما در آخرین لحظات طرف سعودی از این موضوع امتناع کرد و ۷۵ درصد پروازها به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» تحمیل و همین مسئله باعث شد، شرکت هواپیمایی «هما» در ایام اوج سفرها با شرایط سخت و کمبود ناوگان مواجه شود.

در راستای این موضوع فرزانه شرفبافی مدیرعامل وقت ایران ایر اعلام کرده بود که  ابتدا برنامه‌ریزی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» برای جابه‌جایی 43 هزار مسافر حج تمتع بود ولی بنا به شرایطی که پیش آمد جابه‌جایی 26 هزار مسافر دیگر به این شرکت واگذار شد که ما را با کمبود ناوگان مواجه کرد از همین رو برای حل کمبود هواپیما در پروازهای حج نیم‌نگاهی به ناوگان خارج از کشور داریم.

در همین راستا شرکت هواپیمایی ایران ایر برای مدیریت ناوگان خود در زمان عملیات حج، یک فروند هواپیمای بوئینگ 747 را برای عملیات بازگشت پروازهای حج اجاره کرد.

حالا و در شرایطی که بار دیگر زمزمه توقف پروازهای حج توسط ایرلاین‌های سعودی شنیده می‌شود؛ مشخص نیست توان ناوگان هوایی ایران برای انجام پروازها بدون حضور ایرلاین خارجی چقدر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.