| کد خبر: 188074 |

افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما نسبت به سال گذشته

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت بلیت هواپیما نسبت به گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و قطعا در سفرهای طولانی تر مانند پرواز تهران-مشهد درصد افزایش قیمت ها بسیار بالاتر است.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت بلیت هواپیما نسبت به گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و قطعا در سفرهای طولانی تر مانند پرواز تهران-مشهد درصد افزایش قیمت ها بسیار بالاتر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از بالا بودن نرخ بلیت پروازهای هوایی داخلی، گفت: متأسفانه در یک سال اخیر قیمت بلیت هواپیما افزایش چشمگیری داشته که این مسئله قطعا موجب حذف سفرهای هوایی از سبد مسافرتی مردم می شود.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی نرخ بلیت هواپیما دو طرفه تهران- سنندج حدود 620 هزار تومان است، این در حالی است که در سال گذشته قیمت این خط پروازی، حدود 280 هزار تومان بود.

وی افزود: با بررسی قیمت بلیت پروازهای هوایی متوجه می شویم که قیمت بلیت هواپیما نسبت به گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته است و قطعا در سفرهای طولانی تر مانند پرواز تهران-مشهد درصد افزایش قیمت ها بسیار بالاتر است.

علوی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از مردم توان خرید بلیت هواپیما را ندارند، زیرا قیمت آن به صورت سرسام آور بالا رفته است.

وی ادامه داد: قطعا با کاهش میزان مسافران پروازهای هوایی، ایرلاین ها دچار مشکلات و ضررهای مالی گسترده ای می شوند، از این رو افزایش قیمت بلیت در شرایط کنونی به نفع صنعت هوایی کشور نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر اساس آمارها، حمل و نقل ریلی و جاده ای دیگر ظرفیت جابه جایی مسافران را ندارند، حال با افزایش قیمت بلیت هواپیما، بار بیشتری به جاده ها تزریق می شود که این مسئله موجب افزایش تصادفات جاده ای خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم کاهش نرخ بلیت پروازهای هوایی داخلی تأکید کرد و گفت: دولت باید از طریق اختصاص یارانه به ایرلاین ها، زمینه را برای کاهش قیمت بلیت و سپس جذب مسافر فراهم کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.