| کد خبر: 186451 |

رقیب آمریکایی سایوز در سفر های فضایی آتش گرفت

با آتش گرفتن موتور کپسول فضایی کرو دراگون کارشناسان اعلام کرده‌اند به احتمال زیاد دیگر نمی‌توان ازآن برای ماموریت‌ های فضایی استفاده کرد.

تین نیوز

با آتش گرفتن موتور کپسول فضایی کرو دراگون کارشناسان اعلام کرده اند به احتمال زیاد دیگر نمی توان ازآن برای ماموریت های فضایی استفاده کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده اند در آزمایشی که بر روی کپسول فضایی کرو دراگون در روز شنبه هفته جاری انجام داده ند بخش هایی از موتور کپسول آسیب دیده است.

کپسول کرو دراگون در اولین ماموریت خود با نام Crew Dragom Demo-۱ درماه مارس سال جاری میلادی موفق به اتصال بهایستگاه فضایی بین المللی و انتقال تجهیزات به آن و بازگشت به زمین شده بود.

مقام های اسپیس ایکس و ناسا در یک همکاری مشترک امیدوار هستند کپسول فضایی کرو دراگون را جانشین استفاده از کپسول سایوز روسی برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی کنند. اما بروز نقص فنی در کپسول کرو دراگون سبب ایجاد شک و تردید در ارسال فضانورد انسانی به فضا شده است.

مقام های شرکت اسپیس ایکس اکنون به بررسی میزان خسارت و آسیب های وارده به کپسول در اثر انفجار موتور آن پرداخته و اعلام کرده اند امکان دارد آسیب وارده جدی و کپسول فضایی غیرقابل استفاده برای ماموریت های آتی باشد.

یکی از هدف های شرکت اسپیس ایکس تولید سفینه و موشک های فضایی با قابلیت استفاده دوباره است تا هزینه های تولید کاهش یابد.

پس از فرود موفقیت آمیز کپسول فضایی کرو دراگون در اقیانوس اطلس درماه مارس پس از پایان ماموریت خود، کارشناسان به تعمیر و تعویض قطعه های آن پرداختند، اما جدیدترین آزمایش و انفجار موتور کپسول فضایی این احتمال را به وجود آورده است که کپسول دیگر قابل استفاده نباشد و اسپیس ایکس مجبور به ساخت کپسول فضایی جدید باشد.

انفجار موتور کپسول فضایی کرو دراگون درتاریخ ۲۰ آپریل اتفاق افتاد و کارشناسان اعلام کرده اند ماموریت Demo-۲ این کپسول حاوی اولین گروه از فضانوردان به تعویق خواهد افتاد.

از زمانی که سفینه فضایی شاتل درسال ۲۰۱۱ بازنشسته شده است ناسا برای ارسال فضانوردان و محموله های باری خود به ایستگاه فضایی بین المللی از کپسول فضایی سایوز روسی استفاده می کند که به دلیل هزینه های بسیار بالا با شرکت های بوئینگ و اسپیس ایکس قرارداد هایی برای ساخت نسل جدید کپسول های فضایی جانشین شاتل بست.

کپسول فضایی اسپیس ایکس برای ماموریت به ایستگاه فضایی بین المللی کرو دراگون و کپسول فضایی شرکت بوئینگ CST-۱۰۰ Starliner است. شرکت اسپیس ایکس اولین بار موفق به ساخت و تکمیل کپسول فضایی شد و راه اندازی کپسول فضایی بوئینگ تاکنون چندین باربه تعویق افتاده است، زیرا ناسا از ایمنی کپسول ساخت بوئینگ پس از چندین فقره سقوط هواپیما های ساخت این شرکت نامطمئن است.

کارشناسان اعلام کرده اند پس از گرفتن کپسول فضایی کرو دراگون از اقیانوس اطلس در آخرین ماموریت خود، کپسول فضایی به شدت آسیب دیده است که کارشناسان سعی در تعمیر آن داشتند که در آخرین آزمایش موتور آن آتش گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.