| کد خبر: 183809 |

◄ همه سرنشینان 737 اتیوپی جان‌باخته‌اند

سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اتیوپی با 157 سرنشین متأسفانه هیچ نجات‌یافته‌ای نداشته و همگی سرنشینان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

تین نیوز

سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اتیوپی با 157 سرنشین متأسفانه هیچ نجات‌یافته‌ای نداشته و همگی سرنشینان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مسافران این پرواز از ۳۳ کشور گوناگون بودند که در مسیر آدیس‌آبابا به نایروبی در ساعت هشت و 44 دقیقه صبح سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

در پی این اتفاق تلخ، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی با دولت و ملت اتیوپی ابراز همدردی کرد.

قاسمی با ابراز تأسف از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اتیوپی که منجر به کشته شدن تمامی مسافران و خدمه آن شد، این حادثه را به دولت و ملت اتیوپی به‌ویژه خانواده جان‌باختگان تسلیت گفت.

نکته‌ای که باید دراین‌بین به آن توجه شود این است که دریکی از بزرگ‌ترین قرارداد پسابرجامی ایران که بین شرکت هما و بوئینگ منعقد شد، شرکت هما تعداد زیادی بوئینگ 737 مکس به شرکت آمریکایی سفارش داده بود که به نظر می‌رسد با توجه به حوادثی که در سال گذشته و همچنین سال‌جاری برای مدل 737 بوئینگ رخ‌داده است، بدعهدی آمریکا و بوئینگ تا حدی به نفع ملت ایران بوده است.

آذرماه سال‌جاری یک فروند بوئینگ 737 مکس متعلق به اندونزی دقایقی پس از برخواستن در دریا سقوط کرد، یک فروند از این هواپیما متعلق به شرکت نروژی در مسیر امارات متحده عربی به سوئد دچار مشکل فنی شد و با از دست دادن یک موتور در شیراز فرود اضطراری داشت و امروز هم یک فروند دیگر از این هواپیما در کنیا سقوط کرد.

به‌این‌ترتیب شاید بتوان گفت که بوئینگ 737 مکس برخلاف تبلیغات گسترده بوئینگ همچنان مانند مدل‌های قدیمی‌تر 737 نامطمئن و خطرساز است.

رکورد بیش‌ترین سانحه و بیش‌ترین تلفات سوانح هوایی با اختلاف زیاد در اختیار بوئینگ 737 آمریکا است؛ اما این شرکت تبلیغات بسیاری انجام داد تا بتواند به شرکت‌های هواپیمایی بقبولاند که 737مکس دیگر مشکلات مدل‌های سابق را ندارد و توانست با این تبلیغات تعداد زیادی از این مدل را به فروش برساند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.