| کد خبر: 134639 |

ریاض: آسمان عربستان دربرابر هواپیماهای قطری بسته می‌ماند

شرکت های هواپیمایی عربستان و امارات تأکید کرده اند که ممنوعیت ورود هواپیماهایی با مبدأ یا مقصد قطر به حریم هوایی عربستان و امارات فقط مربوط به شرکت های قطری است.

تین نیوز

شرکت های هواپیمایی عربستان و امارات تأکید کرده اند که ممنوعیت ورود هواپیماهایی با مبدأ یا مقصد قطر به حریم هوایی عربستان و امارات فقط مربوط به شرکت های قطری است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»،  شرکت هواپیمایی عربستان با انتشار بیانیه ایی اعلام کرد که این سازمان به همه تصمیمات پادشاهی این کشور در خصوص ممنوعیت ورود شرکت های هوایی قطر به حریم هوایی عربستان پایبند است.

 

بر اساس بیانیه شرکت هواپیمایی عربستان، ممنوعیت ورود هواپیماهای قطری به حریم هوایی عربستان مشمول هواپیماهای شرکت های غیر قطری که قصد پرواز از عربستان به قطر یا به صورت بالعکس را دارند، نمی شود. بر اساس این بیانیه هواپیماهای شخصی و پروازهایی که مبدأ یا مقصدشان قطر است و میخواهند از حریم هوایی عربستان استفاده کنند باید ۲۴ ساعت قبل از پرواز، اطلاعات مربوط به کادر پروازی، مسافران یا محموله های هواپیما را را به شرکت هوایی عربستان ابلاغ کنند.

 

در حالی که قطر اقدام عربستان را نقض آشکار قوانین بین المللی میداند، اداره کل شرکت هواپیمایی عربستان اعلام کرده است تلاش ها و اقداماتی که برای حفظ امنیت ملی خود لازم بداند اتخاذ خواهد کرد. در بیانیه این سازمان آمده که در صورت نیاز و اقدامات بیشتری برای تضمین امنیت و حفظ حریم هوایی عربستان اتخاذ خواهد کرد و افزوده که شرکت هوایی عربستان به همه قوانین و معاهدات بین المللی در خصوص حمل و نقل هوایی و توافق ۱۹۴۴ شیکاگو پایبند است و همچنین خود را متعهد به اجرای تصمیمات ضد تروریستی بین المللی از جمله قطعنامه ۲۳۰۹ شورای امنیت میداند.

 

در همین راستا روزنامه الیوم السابع، گزارش داد اداره کل شرکت هواپیمایی امارات نیز با صدور بیانیه ایی اعلام کرده که ممنوعیت ورود هواپیماهای قطری به حریم هوایی امارات فقط مربوط به هواپیماهای شرکت های قطری است که در امارات ثبت شده اند.

 

بعد از آغاز بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، امارات، عربستان و بحرین با صدور بیانیه هایی اعلام کرده بودند که حریم هوایی خود را به روی پروازهای هواپیماهای قطری مسدود کرده اند. در پی این تصمیم شمار زیادی از پروازهای که مبدأ یا مقصدشان قطر بود از حریم هوایی ایران و دیگر کشورهای منطقه برای عبور استفاده کرده اند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.