| کد خبر: 196696 |

با تعویض اولین کاتالیست فرسوده تاکسی در تهران؛

◄ 400 هزار تومان تسهیلات رایگان برای تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌ها

پورسیدآقایی با اشاره به این نکته که، 400 هزار تومان از هزینه کاتالیست‌ها را شهرداری به رانندگان تاکسی پرداخت می‌کند و مابقی آن را خود رانندگان موظف به پرداخت هستند، افزود:

تین نیوز

مراسم رونمایی از تعویض کاتالیست تاکسی های فرسوده با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار، علیرضا قنادادن مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سیدنواب حسینی منش رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، پور سید آقایی با اشاره به تخصیص 400 هزار تومانی تسهیلات رایگان به منظور تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی ها، گفت: شهرداری به منظور کاستن از الودگی هوا این هزینه را به صورت بلاعوض در اختیار تاکسیرانان قرار می دهد.

معاون شهردار تهران با بیان این که استفاده از تمامی سازوکارها، تکنیک ها و ابزارهایی که در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی پاسخگوی نیازها باشد، همواره مورد توجه شهرداری تهران  قرار گرفته است. تصریح کرد: یکی از این ابزارها و تکنیک ها، کاربرد مبدل های کاتالیستی در مسیر اگزوز خودروها میباشد. که بر اساس آن  سه ترکیب مضر خروجی از موتور  مانند هیدروکربن ها، منوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن به ترکیبات بی ضرر تبدیل می شوند.

پورسیدآقایی با اشاره به این که همه ساله با شروع مهر ماه، افزایش آلودگی هوا دغدغه شهر تهران می شود گفت: طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی ها با هدف جلوگیری از آلودگی هوا به اجرا درآمده است.

وی در ادامه با بیان این که در این طرح 3 هزار تاکسی تعویض کاتالیست می شوند تصریح کرد: قراردادی با یک شرکت تولیدی داخلی منعقد شده تا از این پس تاکسی های که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می کنند در صورتی که کاتالیست خودروشان  فرسوده باشد و نتواند استاندارد معاینه فنی را پاس کنند و یا متقاضی معاینه فنی برتر باشند، از این امکان تعویض کاتالیست بهره مند شوند.

معاون شهردار تهران اظهار داشت: 30درصد از قیمت کاتالیست را شهرداری تهران رایگان پرداخت می کند، در عین حال که تاکسیرانان با  دریافت معاینه فنی برتر ، مشمول ٢٠ درصد تخفیف در بهای کل خدمات صدور پروانه، بیمه، تایید خط، که در طول سال  به تاکسیرانی پرداخت میکند خواهند شد.

پورسیدآقایی یادآور شد: این کاتالیست ها تولید شرکت داخلی بوده و طبق قراردادهای انجام شده تا یک سال و نیم برای تاکسی ها گارانتی دارد. 

وی در واکنش به ماجرای نمونه گیری از بنزین ارائه شده در جایگاه های سوخت گیری و پاسخ وزارت نفت به این موضوع نیز گفت: در ماجرای نمونه گیری از پمپ بنزین ها و گزارشی که شرکت کنترل کیفیت هوا در این زمینه اررائه کرد، مشخص شد که میزان گوگرد در پمپ بنزین ها بیش از حد مجاز بوده اما شرکت نفت با رد این ادعا اعلام داشته نمی توان تنها با نمونه گیری از چند پمپ بنزین را به همه موارد تعمیم داد. بر همین اساس در حال نمونه گیری های بیشتر از جایگاه های بیش تری هستیم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوالی درمورد شناور شدن ساعت کار ادارات از ابتدای مهر گفت: پیشنهاد این کار از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شد تا بعدازظهرها نیز شناور شدن ساعت ادارات اجرائی شود اما مسئولان اعلام کردند به دلیل طولانی بودن پروسه تصویب، تنها شناور بودن ساعات کار ادارات در صبح ها عملیاتی شود.

وی در مورد تمهیدات مترو در بازگشایی مدارس نیز، خاطرنشان کرد: قطارها در خطوط، یک، 2 و 4 مترو از روز نخست مهر در ساعات اوج حضور مسافران، هر 3.5 دقیقه در ایستگاه ها به مسافرگیری خواهند پرداخت و بدین ترتیب ظرفیت پذیرش سفر در این سه خط حدود 15 درصد افزایش پیدا می کند.

معاون شهردار در بخش حمل و نقل و ترافیک با اشاره به کاهش سرفاصله قطارها از 6 دقیقه به 4 دقیقه در هر بار حضور در ایستگاه ها، ابراز داشت: کاهش سرفاصله حرکت قطارها به معنی کاهش معطلی مسافران و شلوغی ایستگاه ها در زمان های اوج سفرها در ساعات صبح و عصر بوده و امید می رود امسال با راه اندازی خط 7 و بخشی از خط 6 و پیش بینی افزایش ظرفیت 15 درصدی خطوط مترو به کاهش اتلاف وقت، کاهش شلوغی در ایستگاه ها، آسودگی خاطر مسافران و نیز تشویق عموم شهروندان به کنار گذاشتن خودرو شخصی و ترجیح استفاده از مترو منجر شود.

پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم، افزود: شرکت تولید کننده کاتالیست داخلی که تامین کاتالیست فرسوده تاکسی ها را برعهده دارد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در تامین تاکاتالیست خودروهای دیزلی اقدام نمی کنید، پاسخ شنیدیم در این خصوص تقاضایی از سوی مسئولان به این شرکت نرسیده است. این درحالی است که هوای شهر را ما و فرزندان ما نیز استنشاق می کنیم و نمی توان به بهانه های مختلف از جمله تحریم ها هوای پاک را نادیده گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام.حالا که معاون رییس جمهور با حذف فیلتر دوده از خودروهای سنگین موافقت کرده ، چرا با حذف کاتالیست از تاکسی ها موافقت نکنه؟ چه بهانه ای بهتر از تحریم.
    یعنی چه که در شرایط تحریم قطعه لوکس و تزئینی روی تاکسی ها بسته بشه ؟؟؟ !!!