| کد خبر: 159579 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ واکنش آخوندی به کسر 5 درصد از حق‌الزحمه مهندسان

وزیر راه وشهرسازی در حاشیه برگزاری سومین همایش توسعه حمل‌ونقل عمومی مبتنی بر ریل پایه، کسر 5 درصد از حق‌الزحمه مهندسان را فاقد مبنای قانونی دانست.

تین نیوز

وزیر راه وشهرسازی در حاشیه برگزاری سومین همایش توسعه حمل ونقل عمومی مبتنی بر ریل پایه، کسر 5 درصد از حق الزحمه مهندسان را فاقد مبنای قانونی دانست.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عباس آخوندی اظهار کرد: درباره حذف کسر ۵ درصد از دستمزد مهندسان ناظر و بخشنامه ای که چندی پیش ابلاغ شده است، اظهار کرد: طراحی مهندسی، مکاتبه ای میان صاحب کار و مهندس است و ورود واسطه به این میان و برداشت بدون زحمت 5 درصد از حق الزحمه مهندس در هیچ جای قانون ذکر نشده است.

وی افزود: این که نظام مهندسی باید بتواند حق انتخاب را از مالک و مهندس بگیرد و آنها را مجبور کند با فرد دیگری کار کنند، در قانون نظام مهندسی ذکر نشده است خواسته عمومی مهندسان این است که چرا پنج درصد از دستمزد آنها به دیگری داده شود؛ این کار هیچ وقت مبنای قانونی نداشته است.

وی هم چنین، تاکید کرد: کاری که انجام می شود خواست عمومی تمام ملت ایران است که علاقه مند هستند خود نسبت به انتخاب مهندس اقدام کنند و از سوی دیگر  خواسته تمام مهندسان است که واسطه ها نتوانند 5 درصد از دستمزد انها را از آن خود کنند.

وزیر راه و شهرسازی با طرح این سئوال که چرا باید یک مهندس 5 درصد از دستمزدش را به جای دیگری پرداخت کند، اظهار کرد: این کار هیچ وقت مبنای قانونی نداشته، یک زمانی معاون وقت وزیر مسکن و شهرسازی یک تصیمیمی گرفته اما با توجه به این که مبنای قانونی درستی نداشته تصمیم گرفتم به خواسته مردم و مهندسان پاسخ بدهیم.

به گزارش تین نیوز، بر اساس ابلاغیه وزیرراه و شهرسازی از 10 بهمن امسال سال جاری نظام مهندسی استان های سراسر کشور حق دریافت 5 درصد از دستمزد مهندسان ناظر را نخواهند داشت زیرا این کار اجحافی است در حق کارفرما و مهندسانی که عمده زحمت طرح بر دوش آنها است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.