| کد خبر: 181818 |

براساس قانون؛

◄ فرمانداری نمی‌تواند مصوبات شورای شهر را رد کند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران بر این نکته تاکید کرد که، فرمانداری نمی تواند مصوبات شورای شهر را رد کند.

تین نیوز

در مورد مباحث کلان به ویژه در حوزه اخذ عوارض شهری، مسائل زیست محیطی و ترافیکی قطعا تصمیم شورای شهر بر برنامه شهرداری اولویت دارد.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، قاسم میرزایی نیکو، در خصوص اختلاف نظر فرمانداری، شورای شهر و شهرداری در مورد نحوه اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد، اظهار داشت: در فرمانداری کمیسیون تطبیقی وجود دارد که تمام مصوبات شورای شهر باید در آن مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که اخیراً در ارتباط با موضوع دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد محل بحث شورا و شهرداری بوده است، گفت: کمیسیون تطبیق فرمانداری بر اساس قانون می تواند با مصوبات شورای شهر موافقت کرده و یا آنها را با بیان دلایلی که داشته و مبنای عدم تطبیقی که وجود دارد، تایید نکند، اما نمی تواند مصوبات شورای شهر را رد کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه به این نکته اشاره کرد که براساس قانون چنان چه شورای شهر مصوباتی داشته باشد، اما شهردار از اجرای آنها امتناع ورزد، قابل قبول نیست.

میرزائی نکو با تاکید بر اینکه در اتخاذ تصمیماتی چون، اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد باید مصالح عمومی را بیش از هر چیز در نظر داشت، خاطرنشان کرد: در مورد مباحث کلان به ویژه در حوزه اخذ عوارض شهری، مسائل زیست محیطی و ترافیکی قطعا تصمیم شورای شهر بر برنامه شهرداری اولویت دارد.

به گزارش تین نیوز، هفته گذشته بود که، شهردار تهران در حاشیه همایش ملی آلودگی هوا وصوت از قانونی بودن دریافت عوارض از خودروها در محدوده زوج و فرد خبر داد و آن را بر اساس مصوبه شورای شهر قانونی اعلام کرد. از آن پس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر در واکنش به این موضوع، آن را تفسیر به رای دانست و اعلام کرد، دریافت عوارض درمحدوده زوج و فرد غیر قانونی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.