| کد خبر: 3942 |

مجری پروژه خط ۷ مترو تهران در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

خط ۷، عمیق ترین خط مترو تهران / آخرین وضعیت خط ۷ مترو

مجری پروژه خط 7 مترو تهران گفت: ایستگاههای خط 7 مترو با عمق 40 تا 45 متر از سطح زمین تقریباً از زیر تمام خطوط مترو خواهد گذشت.

عباس اسکندری در گفتگو با تین نیوز در خصوص خط 7 متروگفت: خط 7 دارای 28 کیلومتر تونل اصلی و 25 ایستگاه است که به روش مکانیزه به وسیله 2 دستگاه TBM حفر میشود و همچنین 2 کیلومتر تونل در محوطه دپو و پارکینگ داراست.
وی افزود:  قطعه جنوبی تونل به طول 14 کیلومتر و قطعه شرقی- غربی تونل به طول 13 کیلومتر است. درمجموع خط 7 عمیق ترین خط مترو تهران است و عمق ایستگاههای آن بین 40 تا 45 متر خواهد بود و تقریبا از زیر تمام خطوط مترو رد خواهد شد.
مجری پروژه خط 7 مترو تهران با اشاره به نحوه حفاری تونلهای آن گفت: دستگاههای TBM یکی از جنوب به شمال تهران از خیابان نواب وارد خط شده و به سمت میدان صنعت در حال پیشروی است و دستگاه دیگر از نواب به سمت غرب در حال پیشروی است و به سمت سعادت آباد میرود. در مجموع 11.5 کیلومتر از تونلها حفر شدهاند.
وی افزود: فاز اول خط 7 نیز از خیابان نواب تا میدان صنعت است که به دلیل کمبود منابع مالی با مشکل مواجه بود که با توجه به تزریق منابع مالی از هفته پیش کارها از سر گرفته شده است و در حال حاضر این دستگاه  TBM در بالاتر از گیشا است.
اسکندری یادآور شد: دستگاه دوم TBM تا نزدیکی میدان قیام رسیده و قرار بود که از زیر یک بافت مسکونی عبور کنیم و بخاطر اینکه بحث تملک این بافت طول کشید در حال عوض کردن مسیر از میدان قیام به سمت شرق هستیم و مجبور شدیم از زیر لوپ خیابان 17 شهریور تونل را حفر کنیم.
مجری پروژه خط 7 مترو تهران تصریح کرد: درمجموع خط 7 عمیق ترین خط مترو تهران است و عمق ایستگاههای آن بین 40 تا 45 متر خواهد بود و تقریبا از زیر تمام خطوط مترو رد خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: این خط با خط 6 در گیشا تقاطع چمران و نواب، دوباره با خط 6 در خیابان 17 شهریور، با خط 4 در  دو ایستگاه خیابان مولوی و میدان انقلاب، با خط 2 در خیابان آذربایجان و با خط 1 در خیابان محمدیه، ایستگاههای تبادلی خواهد داشت.
وی افزود: خط 7 در بخش سیویل در مجموع 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه باید اولویت مشخص شود هنوز ریل گذاری صورت نگرفته و از لحاظ اولویتدهی در مقایسه با خط 6 مترو تهران، فاز اول خط 7 دارای اولویت بیشتری است.
اسکندری در پایان خاطر نشان کرد: خط 7 دارای 25 ایستگاه است که در فاز اول 5 ایستگاه N7، O7، P7، T7، W7 به بهرهبرداری خواهد رسید. اگر منابع مالی به موقع تزریق شوند این پروژه تا اواخر سال 93 یا اوایل سال 94 به بهرهبرداری میرسد. 
وی در خصوص منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه گفت: تاکنون برای این پروژه چیزی بالغ بر 180 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل و تجهیز آن نیاز به حداقل 1000 میلیارد تومان نیاز است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناصر شاکری حقیقی 1 0

    اینجانب با بیش از ۱۵ سال سابقه در امر ساخت و ساز انواع تونل(آبرسانی؛ نظامی، راه و راه آهن) در سمتهای معاونت اجرایی، معاونت فنی، سرپرستی کارگاه و همچنین سرپرستی دستگاه نظارت آماده همکاری با آن نهاد محترم میباشم

  • 0 1

    سلام خسته نباشید به شهرداری تهران و ممنون خط ۷ مترو تهران کی افتتاح میشود با تشکر

  • 0 1

    سلام خط ۷ مترو کی راه اندازی میشود ممنون

  • مجید 1 1

    دستتان را می بوسم سپاس و درود دلیر مردان

  • حسین مژده 0 0

    چرا خط۷مترو از ایستگاه راه آهن که محلی در تردد است عبور نمی کند وحدودا یک ایستگاه بلاتر عبور مکند

  • جوادخوشحال 0 0

    من منحیث یک افغانی ابرازسپاس مینمایم از کشور ایران.
    حد اقل به کشورشان خدمت کردن.
    مثل رهبران ... ما نیستن.
    موفق باشین جمهوری اسلامی ایران.