| کد خبر: 245068 |

◄ متروی تهران سال ۱۴۰۴ به شهر جدید اندیشه می‌رسد

وزارت راه و شهرسازی از ساخت مترو شهر جدید اندیشه تا سال ۱۴۰۴ خبر داده و پیش بینی کرد: مترو پردیس-تهران با پیشرفت صفر درصدی در سال ۱۴۰۴ به پیشرفت ۶۰ درصدی برسد.

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی از ساخت مترو شهر جدید اندیشه تا سال ۱۴۰۴ خبر داده و پیش بینی کرد: مترو پردیس-تهران با پیشرفت صفر درصدی در سال ۱۴۰۴ به پیشرفت ۶۰ درصدی برسد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی 9 پروژه ریلی حومه‌ای را در شهرهای جدید کشور در دستور کار دارد.

بر این اساس طبق برنامه زمانبندی مربوطه مترو هشتگرد به طول 25.6 کیلومتر که از سال 90 عملیات اجرایی آن آغاز شده به پیشرفت فیزیکی 97 درصدی رسیده و ایستگاه بینابینی ماموت و سیگنالینگ آن در دست اجراست.

مترو بهارستان-اصفهان به طول 15 کیلومتر به پیشرفت فیزیکی 52.1 درصدی رسیده و طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار است سال آینده به اتمام برسد. عملیات اجرایی این پروژه 11 سال قبل آغاز شده و به‌نظر نمی‌رسد با این سرعت 48 درصد باقیمانده آن تا سال آینده به اتمام برسد.

مترو گلبهار-مشهد با طول 46 کیلومتر به پیشرفت فیزیکی 33.55 درصدی پس از حدود 11 سال از آغاز عملیات اجرایی رسیده است. این پروژه نیز قرار است سال 1404 به پایان برسد.

مترو فولادشهر-اصفهان به طول 25 کیلومتر پس از 11 سال به پیشرفت فیزیکی 16 درصدی رسیده و قرار است تا پایان سال 1404 به پیشرفت 60 درصدی برسد.

مترو 52 کیلومتری شهر جدید مجلسی-اصفهان سه سال پس از آغاز عملیات اجرایی به پیشرفت فیزیکی 2.5 درصدی رسیده و طبق برنامه زمانبندی وزارت راه در سال 1404 به پیشرفت 50 درصدی خواهد رسید.

همچنین قرار است مترو پردیس-تهران به طول 24.7 کیلومتری با پیشرفت کنونی صفر درصدی تا سال 1404 به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برسد.

وزارت راه  و شهرسازی از اتمام ساخت مترو پرند-فرودگاه امام خمینی (ره) تا سال آینده خبر داده است. قطار حومه‌ای شهرهای جدید صدرا و اندیشه به ترتیب با 13 و 20 کیلومتر طول قرار است در سال 1402 و سال 1404 ساخته شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آکیلس 13 1

    با سلام . ترافیک مسیر شهریار و اندیشه به تهران همین الان( نه سال 1404) به مرز انجار رسیده و با توجه به متن خبر بعضی از پروژه های مترو و قطار شهری در طول مثلا 11 سال رشد چندانی نداشته لذا منطقی به نظر نمیرسد که سال 1404 ساخت متروی اندیشه شهریار به اتمام برسد. به هرحال از مسئولان ذیربط درخواست تسریع در ساخت متروی اندیشه شهریار را داریم روزانه بین 3 تا 5 ساعت کارمندان شاغل در تهران صرف ترافیک همیشگی این مسیر میشود.

  • ناشناس 11 1

    باسلام
    بنظرم بجای متروی پرند باید مترو شهریار رو راه اندازی کنید که بیشترین جمعیت رو دربین شهرستانهای اطراف تهران دارد

  • ناشناس 9 0

    از دزدیهاتون کم کنید ۴تا ریل بزارید اندیشه شهریار وشهرهای اطراف تهران که تونل وزیر زمین نمیخواد همه چیز روسطح هست شماهمش دوست دارید مردم تو بدبختی باشن

  • نسرین 7 0

    والا کشورهایی مثل ژاپن و دبی و قطر و ..... تو خاورمیانه مخصوصا ژاپن تو کشور خودش کاری به هیچکس نداره سرش رو انداخته پایین پول مملکتشو برای رفاه مردمش خرج می کنه حتی به قولی برای اینکه بفهمیم چقدر به رفاه و آسایش ملتش بها می ده تا دستشوییهاشون هم مترو زدن !!!! البته فقط جهت اینکه این مثال زده شده که چقدر به فکر آسایش و رفاه ملتشون هستن اما اینجا از ساخت یه شهرک پنجاه سال می گذره ولی دریغ از وسایل رفاهی و آسایش مردم یعنی خاک بر سرمون

    • ناشناس 4 0

      خاک برسرشون

  • ناشناس 5 0

    حیف مردم که قبل اذان صبح باید توی ترافیک بزنن بیرون و بعد اذان مغرب برگردن.اونوقت مسئولای بی تفاوت اصلا یادشون از مردم نیست که مترو نیاز داریم یا نه....مسئولامون درک ندارن که بخوان فکر مترو برای ما باشن.فقط خودشون توی رفاه باشن کفایت میکنه.