| کد خبر: 195332 |

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی قم به شرط رعایت ضوابط و قوانین

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در صورتی‌ که تاکسی‌های اینترنتی قوانینی از جمله داشتن عدم سوءپیشینه رانندگان، داشتن معاینه فنی، بیمه مسافر و بیمه کردن راننده را رعایت کنند شهرداری با فعالیت آن‌ها مخالفتی ندارد.

تین نیوز
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در صورتی که تاکسی های اینترنتی قوانینی از جمله داشتن عدم سوءپیشینه رانندگان، داشتن معاینه فنی، بیمه مسافر و بیمه کردن راننده را رعایت کنند شهرداری با فعالیت آن ها مخالفتی ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عباس ذاکریان با اشاره به قوانین راهنمایی و رانندگی در جابه جایی مسافر و حفظ امنیت مسافر اظهار داشت: طبق قوانین برای حفظ امنیت مسافر مسئولیت جابه جایی مسافر بر عهده شهرداری است.

وی با تأکید بر عدم مخالفت شهرداری با فعالیت تاکسی های اینترنتی افزود: تبلیغات رسانه ای و رفتارهای غیرحرفه ای نمی تواند شهرداری را از مدیریت و نظارتی که بر عهده داشته و مسئولیت حفظ سلامت مسافران باز دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: بیمه و معاینه فنی داشتن خودرو برای حمل و نقل نخستین حقی است که شهروندان در حمل و نقل عمومی داشته و شهرداری نیز به عنوان متولی آن  وظایف خود نادیده نمی گیرد.

وی با گلایه از برخوردهای رسانه ای غیرمسئولانه خاطرنشان کرد: شهرداری در صورتی که تاکسی های اینترنتی قوانینی از جمله داشتن عدم سوءپیشینه رانندگان، داشتن معاینه فنی و بیمه مسافر، دادن دسترسی برای برخورد با رانندگان متخلف و بیمه کردن راننده را رعایت کنند، با فعالیت آن ها مخالفتی ندارد.

ذاکریان ادامه داد: وزارت کشور نیز فعالیت تاکسی های اینترنتی را بدون اخذ مجوز از شهرداری ها ممنوع کرده و صدور مجوز کشوری برای فعالیت در شهرها از سوی هر جایگاهی که باشد خلاف قانون بوده و با آن برخورد می شود.

وی با تأکید دوباره بر رعایت قوانین و لزوم ضابطه مند بودن هر نوع فعالیت اجتماعی و اقتصادی در جامعه بیان کرد: هیچ نهاد و شرکتی با ایجاد جو و رفتارهای غیرحرفه ای رسانه ای نمی تواند مانع اجرا قانون و کم رنگ شدن اهمیت امنیت و سلامت شهروندان شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.