| کد خبر: 202615 |

بازارگاه‌های الکترونیکی پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان

برخی از بازارگاه‌های الکترونیکی قصد حذف هیچ کدام از مهره‌های کلیدی صنعت حمل‌ونقل را ندارند و تنها به‌عنوان پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان عمل می‌کنند.

تین نیوز

برخی از بازارگاه‌های الکترونیکی قصد حذف هیچ کدام از مهره‌های کلیدی صنعت حمل‌ونقل را ندارند و تنها به‌عنوان پل ارتباطی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان عمل می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد؛ محمد حسینی،‌ مدیرعامل فناوران داده پردازش فرتاک رایانه(آسان‌بار) با اعلام این مطلب گفت: مقاومت شرکت‌های حمل‌ونقل در برابر مدرن شدن روند انجام کارها و تجربه‌ نامناسب بعضی شرکت‌ها از برخی بازارگاه‌های الکترونیکی تا حدی است که باعث مقاومت آنها برای استفاده از سایر بازارگاه‌ها شده است، درحالی‌که آسان‌بار قصد حذف هیچ‌کدام از مهره‌های کلیدی صنعت حمل‌ونقل را ندارد و تنها به‌عنوان پل ارتباطی بین شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان عمل کرده است.

وی با اشاره به مشکلات هوشمند‌سازی حمل‌ونقل در کشور گفت: وجود فرهنگ بسیار سنتی در صنعت حمل‌ونقل و حمایت ناکافی از بازارگاه‌های حمل‌ونقل و عدم اجازه فعالیت در پایانه‌های حمل بار از مشکلات دیگر این حوزه است.حسینی درباره فعالیت‌های شرکت گفت: آسان‌بار یک بازارگاه الکترونیکی حمل‌ونقل کالاست که با توسعه‌ اپلیکیشن‌های خود درحال خدمت‌رسانی به رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی برای بهبود و تسریع فرآیندهای پیچیده‌ حمل‌ونقل بار است. وی افزود: آسان‌بار پس از تجزیه و تحلیل ارکان اصلی بازار صنعت حمل‌ونقل و انجام تحقیقات بازار به این نتیجه رسید که ارجاع هوشمند بار به‌صورت کاملا اتوماتیک راه‌حل مشکلات هوشمندسازی حمل‌ونقل بار است، در همین راستا پس از انجام تست‌های اولیه درحال پیاده‌سازی ارجاع هوشمند بار در اپلیکیشن رانندگان آسان‌بار هستیم.مدیرعامل آسان‌بار درباره وضعیت هوشمند‌سازی حمل‌ونقل در مقایسه با کشورهای پیشرفته گفت: مشکلات توزیع بار در آمریکا و کشورهای اروپایی نیز وجود دارد. برای مثال در آمریکا ۳۰ درصد و در اروپا ۴۵ درصد از ناوگان به‌صورت یک سر خالی تردد می‌کنند از این‌رو رشد استارت‌آپ‌هایی در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است. برای مثال استارت‌آپ

 Convoy که در زمینه‌ مشابه فعالیت آسان‌بار فعالیت دارد، سرمایه گذارانی از جمله: جف بزوس(مدیرعامل آمازون)، بیل گیتس (بنیان‌گذار مایکروسافت) و مدیران‌عامل شرکت اینستاگرام و لینکدین را به همراه خود داشته است که درحال‌حاضر به‌عنوان یکی از غول‌های تجاری حمل‌ونقل کالا به‌حساب می‌آید.وی با ارائه پیشنهادهایی در زمینه هوشمند‌سازی حمل‌ونقل گفت: یکی از پیشنهادها، ساده‌‌سازی فرآیندهای حمل‌ونقل بار در اپلیکیشن‌ها و بازارگاه‌ها بوده تا حدی که رانندگان درگیر پیچیدگی‌های تکنولوژیک برای حمل بار نشوند.حسینی افزود: افزایش یکپارچگی اطلاعات محل بار و راننده با هدف بهینه‌سازی فرآیند انتخاب بار و جلوگیری از خالی برگشتن کامیون‌ها حائز اهمیت است. همچنین معرفی امکانات فناوری اطلاعات در کمپین‌های متعدد به صنعت حمل‌و‌نقل جاده‌ای با هدف ارتقای فرهنگ استفاده از تکنولوژی‌های IT در زندگی شخصی و کاری نیز از موارد مهم به‌شمار می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.