| کد خبر: 138866 |

خودروهای فولکس واگن از سال 2019 باهم مرتبط می شوند

اگر علاقه­ مند به یک مدل جدید فولکس ­واگن باشید و بتوانید تا سال 2019 صبر کنید، خواهید توانست مزه این فناوری را بچشید.

تین نیوز

وقتی خودروها شروع به برقراری ارتباط با یگدیگر می­ کنند، یک موهبت هم برای ایمنی راننده و هم برای هدایت مسیر فراهم می­ شود. اگر علاقه­ مند به یک مدل جدید فولکس ­واگن باشید و بتوانید تا سال 2019 صبر کنید، خواهید توانست مزه این فناوری را بچشید.

به گزارش تین نیوز، شرکت فولکس ­واگن این هفته اعلام کرده است که استقرار ارتباطات V2X (ارتباطات خودرو با هر چیز دیگر) را بر روی خودروهای خود از سال 2019 آغاز خواهد کرد. این خودروها از استاندارد ارتباطات بی­ سیم 802.11pIEEE (یا pWLAN) برخوردار خواهند بود که برای «ارتباطات مستقیم و بدون مالکیت در محیط ­های خودرویی» بین خودروها و زیرساخت ­های اطلاعات جاده ­ای در سراسر دنیا طراحی شده است.

این فناوری خودروها و زیرساخت ارتباطی را قادر می­ سازد که پیام­ هایی را برای خودروهای دیگر تا فاصله 500 متر منتشر کند. خودروها می­ توانند پیام هایی را درباره راه­ بندان­ های سنگین ترافیکی دریافت کنند، یا از تصادفاتی که به تازگی رخ داده است مطلع شوند و اینکه بدانند قرار است به ناگاه یک خودرو از کوچه­ ای وارد خیابان شود.

این فناوری همچنین می­ تواند از حسگرهایی برای دریافت داده­ هایی استفاده کند که به خودروهای دیگر در مورد یخ­ زدگی و یا چاله­ های واقع در سطح مسیر اطلاع­ رسانی کند.

فولکس واگن همچنین به استفاده از این فناوری بر روی خودروهای امدادی توجه دارد. تجهیز خودروهای آتش نشانی و آمبولانس ­ها به pWLAN می­ تواند به عدم اطلاع از اینکه صدای آژیر آنها از کدام سمت می­ آید پایان دهد.

خودروها به یک اتصال دائمی به اینترنت برای انتشار این پیام ها نیاز نخواهند داشت، بنابراین مالکین خودروها نگران خرید طرح­ های استفاده از اینترنت و استفاده از شبکه­ های سلولی نخواهند بود pWLAN همه اینها را پاسخگو خواهد بود.

وقتی این پدیده در سال 2019 به ظهور برسد، محدود به «هشداردهی و اطلاع­ رسانی در مورد مخاطرات ترافیک محلی به صورت پیامهای کوتاه» خواهد بود، اما به میزانی که خودروسازان و شهرها این فناوری را بپذیرند، قابلیت­ های آن نیز توسعه خواهد یافت. فولکس ­واگن امیدوار است که این فناوری را به عنوان تجهیزات استاندارد بر روی خودروهای خود نصب کند تا به این ترتیب، جلوگیری از یک تصادف منحصر به کسانی نباشد که استطاعت مالی برای خرید مجموعه قابلیت­ های چند ده هزار دلاری دارند.

گروه فولکس ­واگن در گذشته نیز در زمینه این فناوری بر روی خودروهای جاده­ای خود اقداماتی داشته است. Audi A4  می تواند با چراغ­ های راهنمایی در لاس­ وگاس ارتباط داشته باشد و زمان تغییر به وضعیت سبز را به رانندگان اطلاع دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.